Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرکل تعرفه و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سهم حمل‌ونقل دریایی از تجارت ایران حدود ۹۴ درصد بوده و با توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر به دنبال افزایش این سهم و استفاده بیشتر تجار از قطار برای جابه‌جایی کالاهای‌شان هستیم.

حمل‌ونقل دریایی در تجارت کشور سهم ٩۴ درصدی دارد

بورس24 : مدیرکل تعرفه و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سهم حمل‌ونقل دریایی از تجارت ایران حدود ۹۴ درصد بوده و با توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر به دنبال افزایش این سهم و استفاده بیشتر تجار از قطار برای جابه‌جایی کالاهای‌شان هستیم.

محمدسعید اصل سعیدی‌پور اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون تن کالا از بنادر شمالی و جنوبی کشور عبور می‌کند و این میزان تجارت نشان می‌دهد به غیر از صادرات نفت خام، سهم حدود ۹۴ درصدی در میان دیگر شقوق حمل و نقل دارد.

وی افزود: بیش از ۹۴ درصد صادرات کشور و بیش از ۹۳ درصد واردات از طریق بنادر و به وسیله حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد که البته به غیر از صادرات نفت خام تجارت فرآورده‌های نفتی از جمله مازوت، گازوئیل، بنزین و قیر و غیره از این طریق انجام می‌شود.

مدیر کل تعرفه و موافقت‌نامه‌های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در راستای کاهش و به حداقل رساندن قیمت تمام شده کالا باید سهم حمل و نقل را در این میان کم کنیم که در این راستا با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سهم حمل و نقل ریلی کالاهایی که به بنادر کشور وارد یا خارج می‌شوند را افزایش خواهیم داد.

سعیدی‌پور با بیان این که همه بنادر کشور به شبکه ریلی متصل نیستند، گفت: با وجود این که زیر ساخت‌های ریلی تقریبا در همه بنادر اصلی کشور وجود دارد، همه این بنادر به شبکه ریلی متصل نیستند و این امکان در بنادر رجایی، امام خمینی، خرمشهر و امیرآباد وجود دارد. به عنوان مثال در بندر شهید رجایی ۵۳ کیلومتر ریل داریم که حتی اروپایی‌ها در بازدیدهایشان از آن تعجب کرده‌اند و برایشان قابل تحسین است.

وی گفت: با این وجود به دنبال توسعه شبکه ریلی و رسیدن آن به بنادر کشور هستیم و گرچه در این زمینه مسئولیت با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است اما ما به شدت از آن استقبال می‌کنیم. در این میان برخی تجار از ریل برای جابه‌جایی کالا استفاده نمی‌کنند و دلیل آن را بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل‌شان عنوان می‌کنند اما با توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر قطعا این هزینه‌ها کمتر از حمل و نقل جاده‌ای خواهد شد.

مدیر کل تعرفه و موافقت‌نامه‌های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به غیر از کاهش آلودگی‌ها و ترافیک مزایای بسیاری در جابجایی کالا از طریق حمل و نقل ریلی به جای جاده‌ای وجود دارد که می‌توان به بسیاری از پیامدهای اجتماعی، عملیاتی، اقتصادی و غیره اشاره کرد. همچنین معافیت‌ها و تخفیف‌های بسیاری برای آن دسته از صاحبان کالا وتجاری که ریل را برای جابه‌جایی کالاهای‌شان از بنادر انتخاب می‌کنند، در نظر گرفته‌ایم که به عنوان مثال ۱۰ روز از پرداخت هزینه انبارداری معاف می‌شوند و کالای‌شان را مستقیما به ترمینال ریلی منتقل می‌کنیم. همچنین آماده هستیم تا تخفیفات ویژه دیگری نیز به این دسته از تجار ارائه دهیم.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24