فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو، با اشاره به الزامات قانونی جدید، نیاز بازار و روند تکنولوژی در گیربکس های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی سازی آنها را ضروری دانسته و گفت...
بورس24 : نقشه راه بومی سازی فن آوری تولید گیربکس های دستی و اتوماتیک شش دنده با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز روز مصرف کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت های دانش بنیان تدوین شده و درحال اجراست.
به گزارش ایکوپرس، فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به الزامات قانونی جدید، نیاز بازار و روند تکنولوژی در گیربکس های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی سازی آنها را ضروری دانسته و گفت: در گام نخست، طراحی و ساخت گیربکس دستی شش دنده با هدف راحتی راننده و کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: نخستین مدل نمونهسازی گیربکس دستی شش دنده با دانش فنی ایرانی و با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکای خارجی و در شرایط محدودیت های بین المللی در اسفندماه سال جاری رونمایی می شود.
مقیمی تاکید کرد: تولید این نوع گیربکس با 95 درصد ساخت داخل سال آینده آغاز می شود. همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس 6 دنده نسبت به گیربکسهای پنج دنده فعلی 2 تا 5. 2 درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل ایران خودرو درخصوص تامین گیربکس اتوماتیک و بومی سازی فنآوری آن خاطرنشان کرد: مطالعات بازاریابی نشان میدهد که حداقل 50 درصد نیاز بازار به گیربکسهای اتوماتیک است و برهمین اساس بومیسازی فنآوری تولید گیربکس اتوماتیک در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو دیده شده است.
وی تصریح کرد: برای تجهیز خودروی دناپلاس توربوشارژ به گیربکس اتوماتیک شش سرعته، گیربکس در ابتدا به صورت سی.بی.یو و درگام بعدی سی.کی.دی تامین می شود.
او تاکید کرد: برای بومیسازی و ایجاد دانش فنی در زمینه گیربکسهای اتوماتیک و با توجه به زیرساخت های موجود در شرکت نیرومحرکه در ساخت شفت و انواع دنده ها، پروژه طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک ششدنده (DCT) با همکاری شرکتهای دانشبنیان در دستور کار قرار دارد.
مقیمی خاطر نشان کرد: ساخت این نوع گیربکس تا عمق 70 درصد داخلی سازی، هدف گذاری شده است.
مدیر عامل ایران خودرو افزود: تولید گیربکس های روز دنیا، پاسخگویی به نیازهای بازار، افزایش ایمنی و درعین حال مصرف سوخت بهینه، بهره گیری از ظرفیت های تولیدی ایجاد شده در کشور و تولید با عمق ساخت داخل بالا، از دلایل اصلی انتخاب این نوع گیربکس است.
وی ظرفیت تولید شرکت نیرو محرکه را روزانه دو هزار و 500 دستگاه انواع گیربکس عنوان کرد و افزود: تولید گیربکس های دستی و اتومانیک شش دنده در این شرکت با آخرین فن آوری های روز و با کیفیت بالا صورت خواهد گرفت.
مقیمی در خصوص گیربکس های نیمه اتوماتیک (AMT) نیز اظهار کرد: طراحی و ساخت این نوع گیربکس برای خودروهای اقتصادی در شرکت نیرو محرکه انجام خواهد شد. از مزیت های این نوع گیربکس می توان به پایین بودن قیمت آن نسبت به گیربکس های اتوماتیک، کاهش مصرف سوخت آن و سادگی تغییرات اشاره کرد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.