Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت سالمین در دوره ٨ ماهه سال جاری ٢٧ هزار و ٢٩١ تن محصول تولید کرد و از فروش محصولاتش به درآمدی بالغ بر ١،۴۶٣ میلیارد ریال رسید. حال آن که در مدت زمان مشابه سال گذشته ٢٣،٨٢٠ تن تولید و ٨٣٨،۵ میلیارد ریال فروش داشت... رشد ١۵ درصدی تولید و افزایش ٧۵ درصدی درآمدهای عملیاتی در دوره ٨ ماهه امسال از یک سو و جهش قابل توجه سودآری شرکت در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل از سوی دیگر این شرکت را به یکی از پراقبال ترین شرکت های بازار سرمایه بدل کرده است. به طوری که ارزش سهام غسالم از اوایل امسال تا کنون بیش از ٣٨٠ درصد رشد کرده و از محدوده قیمتی ٨٣٠ تومان به مرز ۴٠٠٠ تومان رسیده است ، یعنی به طور متوسط در هر ماه حدود ۴٢ درصد بازدهی داده است...

درباره شرکتی که در نیمه اول امسال به اندازه کل سال قبل سود ساخت و سهامش ماهانه بیش از ۴٠ درصد رشد کرد ؛ سالمین

بورس24   : شرکت سالمین در دوره 8 ماهه سال جاری 27 هزار و 291 تن محصول تولید کرد و از فروش محصولاتش به درآمدی بالغ بر 1،463 میلیارد ریال رسید. حال آن که در مدت زمان مشابه سال گذشته 23،820 تن تولید و 838،5 میلیارد ریال فروش داشت.

رشد 15 درصدی تولید و افزایش 75 درصدی درآمدهای عملیاتی در دوره 8 ماهه امسال از یک سو و جهش قابل توجه سودآری شرکت در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل از سوی دیگر این شرکت را به یکی از پراقبال ترین شرکت های بازار سرمایه بدل کرده است. به طوری که ارزش سهام غسالم از اوایل امسال تا کنون بیش از 380 درصد رشد کرده و از محدوده قیمتی 830 تومان به مرز 4000 تومان رسیده است ، یعنی به طور متوسط در هر ماه حدود 42 درصد بازدهی داده است.

سالمین در حالی در دوره 6 ماهه اول سال جاری 397 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که در کل دوره 12 ماهه سال 97 مبلغ 409 ریال سود کسب کرده بود.

رشد 15 درصدی تولید و 75 درصدی فروش ریالی

سید علی اصغر کشفی مدیر عامل شرکت سالمین در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره علل رشد تولید و فروش شرکت در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل می گوید: در سال جاری با توجه به افزایش ظرفیت تولید توانستیم تولید و فروش بیشتری را نسبت به سال قبل محقق کنیم. در واقع همین محصولات فعلی شرکت با ظرفیت بیشتری در سال جاری به تولید رسیده است.

از او پرسیدیم با توجه به این که شرکت سالمین در نیمه ابتدایی امسال موفق شد تقریبا به میزان کل سال 97 سود شناسایی کند، پیش بینی شما از نیمه دوم سال جاری چیست؟ او تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار داریم در نیمه دوم امسال نیز مشابه نیمه نخست پیش رویم. البته با توجه به این که چند ماه از نیمه دوم امسال را نیز سپری کرده ایم و عملکرد شرکت نیز قابل بررسی است، به نظر می رسد که طی چند ماه سپری شده از نیمه دوم امسال چندان مشابه عملکرد نیمه نخست پیش نرفته باشیم.

تضعیف صادرات

وی در ادامه به موضوع صادرات شرکت اشاره کرد و گفت: می دانیم که محصولات شرکت سالمین با نام شیرین عسل به فروش می رسد. اخیرا در بحث صادرات با مشکلاتی مواجه شده ایم. یکی از کشورهای هدف صادراتی سالمین کشور عراق است که با توجه به مسائلی که در این کشور پیش آمده فعلا صادراتی به این مقصد انجام نمی شود. از طرفی صادرات به پاکستان نیز با مشکلاتی همراه شده است.

او بیان داشت: در کنار این مسائل، نوسانات نرخ دلار نیز موجب شده که نرخ فروش صادراتی محصولات با پول کشورهای هدف مانند افغانستان همخوانی نداشته باشد و همین مساله موجب شده تا کشور افغانستان از صادرات محصولات ما به این کشور جلوگیری به عمل آورد. مجموع این عوامل موجب تضعیف نسبی فروش صادراتی شرکت نسبت به گذشته شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24