Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل : تارگت های فروش در دسترس ماست افزایش سرمایه از محل انباشته را عملیاتی می کنیم ؛ بزودی قیمت مس در جهان بالا می زند

حال و روز مس مساعد گزارش شد

بورس24 : بزرگترین تولید کننده فلز سرخ در کشور در گزارش عملکرد ۸ ماهه خود فروش ۱۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند، این در شرایطی است که در ۸ ماهه سال قبل فروش "فملی" ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان بوده است. این شرکت همچنین در گزارش شش ماه که حسابرسی شده آن را روی کدال قرار داده ، رشد ۱۳۱ درصدی در درآمدها و ۱۲۴ درصدی در سود داشته است و با توجه به شرایط موجود ارائه نه ماهه ای قابل قبول از ملی مس دور از انتظار نیست.

همچنین باید گفت: ملی مس در یک ماه گذشته از سهام مورد توجه بازار بوده و در حدود ۱۷ درصد بازدهی داشته است.

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل ملی مس درباره آخرین وضعیت این غول مسی به بورس24 گفت: همانطور که پیشتر نیز اعلام شد ۴ طرح کارخانه ذوب خاتون آباد با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورو، طرح تولید اسید با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون یورو، طرح تولید اکسیژن با سرمایه ای بالغ بر ۴۰ میلیون یورو و طرح کنسانتره با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورو بالغ بر ۳۱۰ میلیون یورو معادل ۴۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: کوره ذوب در هفته جاری وارد مدار تولید خواهد شد که متاثر از ورود این کوره تولید ما نیز تغییر پیدا می کند و به ۲۶۰ هزار تن تولید در سال جاری خواهیم رسید که در نوع خود رکوردی است.تاثیر اصلی این تغییرات نیز در سال ۹۹ خواهد بود. چرا که در سال جاری ما با یک کوره و در سال آتی با دو کوره تولید خواهیم داشت.

فروش فراتر از برنامه ....

سعد محمدی گفت: فروش های ما همانطور که در تابلوی بورس کالا مشهود است در بازار داخل عملیاتی می شود و از برنامه جلو تر هستیم و در فروش های صادراتی نیز مشکلی نداریم، به زودی با پایان آذر ماه ، گزارش عملکرد ماه نهم روند مناسبی که شکل گرفته را نشان خواهیم داد. همچنین با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت دادیم تعطیلات سال نو میلادی را نیز برای فروش ها لحاظ کردیم و برای سال ۹۹ نیزمشتریان خوبی داریم و دغدغه ای از بابت فروش نداریم.

اکتشاف و توسعه دوبال پرواز سود مس...

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس گفت: در حوزه اکتشافات ذخائر خوبی کشف شده است که حجم ذخائر ما را ارتقا می دهد، همچنین در بخش توسعه نیز نکته حائز اهمیت کارخانه های کنسانتره است که بر اساس برنامه ای که داریم کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی دره آلو در سال ۹۹، نیمه اول سال ۱۴۰۰ کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی دره زار و در ۱۴۰۱ کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی سونگون به تولید خواهد رسید، روند تولید ما در یک شیب صعودی قرار دارد که این امر منجر به بهبود سودآوری ما خواهد بود و سهامداری در ملی مس می تواند سود خوبی برای سهامداران داشته باشد.

افزایش سرمایه به زودی زود...

سعد محمدی درباره افزایش سرمایه ۳۰ درصدی از محل سود انباشته هم گفت: ما در حال طی مراحل اخذ مجوز از سازمان بورس هستیم و به محض اخذ مجوز سایر اقدامات را عملیاتی می کنیم.

وی درباره بودجه ۹۹ و حقوق دولتی هم گفت: این تغییرات روی مس تاثیری نخواهد داشت، توضیحات لازم و نامه نگاری هایی که باید در این خصوص انجام می دادیم را عملیاتی کردیم.

افق چشم انداز قیمت مس روشن است...

سعد محمدی درباره قیمت مس هم گفت: اکنون قیمت بالای ۶ هزار دلار است، شرایط عرضه و تقاضا مناسب است و در چشم انداز ۵ سال پیش رو تقاضا برای مس روندی صعودی خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24