Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی صنعت برق گفت: صرفه جویی ریالی تولید ترانسفورماتور‌ها ۴۵۰ میلیارد ریال (۳ میلیون و ۴۶۱ هزار دلاری) برآورد شده است.

با تولید ترانسفورماتورهای داخلی، ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار دلار صرفه جویی ارزی شد

بورس24 : سخنگوی صنعت برق گفت: صرفه جویی ریالی تولید ترانسفورماتور‌ها ۴۵۰ میلیارد ریال (۳ میلیون و ۴۶۱ هزار دلاری) برآورد شده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید ترانسفورماتور در کشور مناسب است و نیازی به واردات ترانسفورماتور نداریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر سالبانه ۱۰ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: صنایع دیگر نیز نیاز به ترانسفورماتور دارد و تولید کنندگان داخلی نیاز این صنایع را برآورده می‌کنند و واردات ملزوم نیست.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات در ترانسفورماتور داشته ایم.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در تولید قطعات ترانسفورماتور‌ها با قدرت توزیع و فوق توزیع، حدود ۱۵ میلیون یورو صرفه جویی داشته ایم، افزود: صرفه جویی ریالی تولید ترانسفورماتور‌ها حدود ۴۵۰ میلیارد ریال( ۳ هزار و ۴۶۱ دلاری) نسبت به خرید خارجی است.

او گفت: در دی سال گذشته فروش تعداد ۶۰۰۸ دستگاه را داشته ایم که رشد فروش ۱۰۰ درصدی در امسال و به تبع آن رشد سود شرکت را در پی داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه ظرفیت ترانسفورماتور‌های تولید شده متناسب با نقاط گرمسیر و سردسیر طراحی می‌شود، گفت: دیگر مثل سال‌های گذشته واردات ترانسفورماتور نداریم چرا که مقررات جریمه محور برای این موضوع وضع شده است و از طرفی اگر ترانسفورماتور‌های وارداتی استاندارد‌های ما را نداشته باشند جریمه‌های سنگینی باید بپردازند.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: اگر شرکت‌های برق منطقه‌ای و یا برخی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو از ترانسفورماتور‌های با استاندارد‌های پایین استفاده کنند جریمه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24