Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع امروز بدون هیچ دستاوری به پایان رسید... صورت مالی آماده نبود و مجوز های لازم صادر نشده بود اما سهامداران را به مجمع فراخوانده بودند! با تداوم ابهامات ؛ چه آینده ای در انتظار سهامداران بانک است؟

تنفس در «آینده»

بورس24 :مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک آینده عصر امروز با حضور ۵۴ درصد سهامداران در تهران تشکیل شد.

بانک آینده عصر امروز پنجشنبه ۲۱ آذرماه در حالی سهامداران خود را به مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده فراخواند که گزارش هیات مدیره و صورت های مالی تائید شده ای نداشت و با وجود اطلاع از این نقص ،سهامداران را به مجمع فراخواند و عصر پنجشنبه آن ها را خراب کرد!

در حالی که براساس قانون تجارت و دستورالعمل های سازمان بورس و بانک مرکزی، بانک های غیر دولتی بایستی ظرف 4 ماه از پایان سال مالی اقدام به برگزاری مجمع و تصویب صورت های مالی نمایند ، اما با گذشت 9 ماه از سال جدید ، بانک آینده اقدامات لازم را انجام نداده و حتی این بانک اقدامی برای انتشار صورت مالی های خود در سامانه کدال نیز ننموده است و آخرین صورت مالی منتشره بانک در این سامانه مربوط به 9 ماهه سال 97 است!

گفته می شود ، بانک آینده مصوبه بانک مرکزی در خصوص سود روزشمار را به طور کامل اجرایی ننموده و از این حیث است که بیشترین رشد سپرده را در میان بانک های کشور دارد.

«ایران مال» نیامد و ...

در حالی که این بانک می کوشید با پذیرش «ایران مال» معروف در بورس 97 ، بتواند بخشی از سهام را عرضه و از فشارها بر این بانک بکاهد، اما تاکنون موفق به پذیرش این مجتمع بزرگ در بورس نشده است.

بررسی بورس24 نشان می دهد : چالش های متعدد از زمان ادغام بانک باقی است و اموال موسسات و بانک های ادغام شده هنوز به بانک آینده منتقل نشده و این ادغام ، مسائل مالیاتی زیادی را برای شرکت ایجاد نموده است و بر اساس گمانه زنی ها ، عدد مطالبه دارایی ار بانک بیش از 11 هزار میلیارد ریال است.

با این حال براساس گزارش حسابرسی شده سال مالی 96، این بانک مجموعه ای از مسائل پیچیده را در کارنامه خود دارد که از جمله آن می توان به عدم رعایت سقف تسهیلات پرداختی به سهامداران و اشخاص حقوقی و حقیقی متعدد، عدم رعایت ممنوعیت پرداخت تسهیلات به شرکت های سرمایه گذاری و عدم رعایت حد نصاب سرمایه گذاری ها اشاره نمود.در حالی که این بانک بیش از 15 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی دارد، در ریسک اعتباری و براساس نسبت کفایت سرمایه وضعیت نامناسبی دارد. در شرایطی که نسبت کفایت سرمایه بایستی حداقل 8درصدباشد، این بانک با پذیرش 8 برابر ریسک بیشتر، کفایت سرمایه 1درصدی دارد.

تا پنجشنبه آینده صبر کنید

حال با توجه به این که مجمع روز جاری که به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره و همچنین تصویب صورت های مالی برگزار شده بود ، به دلیل آماده نبودن صورت های مالی به تنفس خورد ، احتمالاً پنجشنبه هفته آینده ساعت ۹ صبح این مجمع دوباره برگزار خواهد شد.

در همین حال ، از حدود دو ماه پیش شایعه تغییرات مدیریتی در بانک آینده مطرح شده است.

منابع خبری می گویند : جلال رسول اف که از سال 92 مدیریت عاملی بانک آینده را برعهده دارد ، در آستانه خداحافظی از این سمت است.

از طهماسب مظاهری رئیس کل پیشین بانک مرکزی و محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل سابق بانک تجارت به عنوان جایگزینان احتمالی وی یاد می شود.

رسول اف دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک از موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی است و غیر از بانک آینده در چهار بانک کشاورزی ، بانک اقتصاد نوین ، بانک دی و بانک تات هم مدیرعامل بوده است.

یادآور می شود ، بانک آینده در سال ۱۳۹۱ در پی ادغام بانک تات، مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی تأسیس شد و حالا پس از گذشت حدود 7 سال از ادغام در آستانه تغییرات مدیریتی قرار گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24