Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کاهش ۵۵ درصدی زیان در ۶ ماهه بانک تجارت سبب شده تا بازار به وضعیت این بانک حساسیت بالاتری نشان داده و پیگیر آخرین وضعیت و چگونگی کاهش قابل توجه زیان در این سهم بانکی شود.

پیش بینی سه تحول مهم و بنیادین در بانک تجارت

بورس24 : کاهش 55 درصدی زیان در 6 ماهه بانک تجارت سبب شده تا بازار به وضعیت این بانک حساسیت بالاتری نشان داده و پیگیر آخرین وضعیت و چگونگی کاهش قابل توجه زیان در این سهم بانکی شود.

در عملکرد 6 ماهه بانک رشد شتابان درآمد زایی و کنترل هزینه ها را می توان عامل اصلی موفقیت در کاهش شدید زیان دانست. به طوری که بانک شاهد رشد 13 درصدی سود تسهیلات اعطایی و رشد 545 درصدی سود سپرده گذاری و سرمایه گذاری ها می باشد. این امر منجر به رشد 33 درصدی درآمد های مشاع شده است.

در مقابل سهم سود سپرده گذاران، تنها 15 درصد رشد را نشان می دهد تا فزونی یافت درآمد ها به نسبت هزینه ها سبب شناسایی بیش از 930 میلیارد تومان سهم بانک از درآمد های مشاع شود.

اما عامل مهمی که سبب شده تا بانک با شناسایی و جهش درآمدی همراه شود، رشد شتابان درآمد سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری ها می باشد که رشد 545 درصدی این سرفصل تحولات جدی را در بانک تجارت رقم زده است.

در گام اول سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام در 6 ماهه به 245 میلیارد تومان رسیده یعنی بیشتر از کل سال 97، در گام دوم بانک در فروش دارایی ها و خروج از بنگاه داری عملکرد خیره کننده ای داشته به طوری که در 6 ماهه 454 میلیارد تومان یعنی بیش از 4 برابر درآمد به نسبت سال 97، از این طریق به دست آورده است.

در گام آخر، شناسایی بیش از 870 میلیارد تومان سود ناشی از سپرده گذاری در بانک ها که جهش سنگینی را به نسبت سال 97 داشته، از دلایل تغییرات جدی در سرفصل سود سپرده گذاری و سرمایه گذاری های بانک بوده است.

همانطور که مشاهده می شود این بخش از درآمد زایی که از بخش های اصلی کاهش شدید زیاندهی در بانک صادرات می باشد با مدیریت صحیح متحول شده است.

در طرف دیگر بهبود کمی و کیفی جذب منابع در بانک تجارت یعنی کاهش نرخ سپرده ها و از طرف دیگر رشد 14 درصدی منابع تنها طی 6 ماه در بانک، نشان می دهد بانک در این بخش نیز موفق عمل کرده است.

همچنین تراز ارزی بانک نیز کماکان مثبت بوده و همین امر سود تسعیر ارز خوبی را برای سهامداران به همراه خواهد آورد.

در نهایت تحولات بانک تجارت را در این سه آیتم می توان خلاصه کرد:

تحول در سود سرمایه گذاری ها

تحول در وضعیت عملیاتی با جذب بیشتر منابع با کاهش نرخ و بهبود تراز عملیاتی

پتانسیل تسعیر ارز و وضعیت مثبت تراز ارزی

این سه آیتم سبب می شود تا شاهد ادامه روند کاهشی زیاندهی در بانک تجارت و رشد قیمت سهام بانک به سمت قیمت های بالاتری باشیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24