Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان: دولت در بخش سنگ آهن یاری رسان ما باشد رییس انجمن سنگ آهن ایران: به راهکارهایی مناسب دست خواهیم یافت تامین پایدار سنگ آهن این مجموعه عظیم صنعتی نقطه هدف است در جلسه نشست هم اندیشی شرکت ذوب آهن اصفهان با انجمن سنگ آهن ایران، در مورد موضوعات مختلف توسط مدیران بحث و گفت و گو شد...

 نشست هم اندیشی ذوب آهن با انجمن سنگ آهن ایران برگزار شد

بورس24 : در جلسه نشست هم اندیشی شرکت ذوب آهن اصفهان با انجمن سنگ آهن ایران، در مورد موضوعات مختلف توسط مدیران بحث و گفت و گو شد. 

منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نشست با هیات مدیره انجمن سنگ آهن، حضور این دست اندرکاران حوزه معدن در این مجتمع عظیم صنعتی را قابل تقدیر دانست و گفت: این شرکت با وجود ایجاد ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تنی، به دلیل عدم تامین سنگ آهن، قادر به دست یابی به این میزان تولید نیست.

وی افزود: انتقاداتی که در خصوص نحوه و میزان پرداخت ذوب آهن به شرکت های معدنی صورت می گیرد، صحیح نیست و امروز سنگ آهن با قیمت مناسب از معادن خریداری می شود؛ به نحوی که آنها از این قیمت رضایت دارند.

یزدی زاده در این خصوص که دولت به ذوب آهن اصفهان کمک می کند یا این شرکت یاری رسان دولت است، گفت: پاسخ را می توان با تحلیل شرایط زغال سنگ کشور دریافت.معادن زغال سنگ که 17 هزار نفر شاغل دارند، محصول خود را تنها می توانند به ذوب آهن اصفهان بفروشند.

به گفته وی، این شرکت با قیمت مناسب زغال داخلی را که کیفیت مناسب ندارد خریداری می کند تا اشتغال در این بخش حفظ شود و این یارانه ذوب آهن به دولت است.این در حالی است که سایر شرکت های فولادی یارانه انرژی دریافت می کنند که در برخی موارد میزان آن، بخش قابل توجهی از سود سالانه آنها را شکل می دهد.

وی افزود: در مقابل این خدمتی که ذوب آهن انجام می دهد، دولت می تواند در بخش سنگ آهن یاری رسان ذوب آهن اصفهان باشد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به تولید 80 میلیون تن سنگ آهن در سال در کشور، تصریح کرد : سهم ذوب آهن از تولید فولاد کشور 12 درصد است و برای تولید با ظرفیت کامل تنها به 6 میلیون تن سنگ آهن نیاز دارد که درصد کمی از تولید سنگ آهن کشور می باشد.

همچنین حسن محمدی مدیر عامل شرکت پویش معادن ذوب آهن اصفهان، در این نشست گفت: پول صادرات سنگ آهن صرف اکتشاف نشده است. فقط در زمان تاسیس ذوب آهن اصفهان اکتشاف واقعی صورت گرفته است.  

وی گفت: انجمن سنگ آهن کشور به جای اصرار به صادرات باید در اندیشه تامین سنگ آهن مورد نیاز صنایع کشور باشد.

مهرداد اکبریان رییس انجمن سنگ آهن ایران، در ادامه این جلسه گفت: امیدوارم در این نشست به راهکاری مشخص برای تامین سنگ آهن ذوب آهن برسیم.

وی افزود: هدف از حضور اعضاء این انجمن در ذوب آهن اصفهان، برگزاری نشست تخصصی و صمیمانه جهت دستیابی به راهکارهای مناسب برای تامین پایدار سنگ آهن مورد نیاز این مجتمع عظیم صنعتی است.

او ادامه داد: معادن نباید سرمایه شان را صرف توسعه عمودی یا ساخت واحد های فولادی کنند، بلکه این سرمایه باید صرف توسعه معدن شود. هم اکنون تولید کنندگان کنسانتره رقیب اصلی ذوب آهن در خرید سنگ آهن دانه بندی هستند.  

در ادامه محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: بعد از مدت ها سنگ آهنی ها صدای فولادسازان را شنیدند و این جای امیدواری بسیار دارد. ذوب آهن مرارت بسیاری برای پا گرفتن صنعت و معدن کشور متحمل شده و اکنون نباید با بی مهری مواجه شود. 

وی گفت: صادرات سنگ آهن هنوز هم با قوت در حال انجام است و جذابیت بسیار دارد.چرا اصرار به صادرات سنگ آهن است. در حالی که در داخل به این ماده اولیه نیاز شدید داریم. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24