Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : به زودی نشست ها و گفت و‌ گوها در مورد بودجه و تأثیرات آن بر بازار سرمایه شروع می شود. ولی از همه مهم تر این است که بدانیم دولت واقعاً دچار کسری منابع است و ممکن است هر رفتار پوپولیستی را انجام دهد . بازار سرمایه آماده هر نوع حمایتی از سوی مدیران است و در همین راستا با ارائه بودجه عمومی به مجلس حتما ، جلسات هم اندیشی برای کمک به بازار سرمایه در دستور کار خواهد بود. کما این که شواهد لازم تاکنون دال بر این است که بازار از محل متغیر های اصلی دچار خسران نمی شود... سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در خصوص کلیات بودجه ۹۹ و تغییرات آن به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: امیدواریم لایحه بودجه آسیبی به بازار سرمایه نزند به ویژه این که دولت به طور جدی دچار کسری بودجه شده و ممکن است به بخش هایی که پیش از این دست اندازی نکرده ، ورود پیدا کند. برای دولت مشکل است که از همه نهادهایی که پیش از این مالیات نمی گرفته ، مالیات دریافت کند...

رایزنی شورای بورس با دولت برای تعدیل برخی دریافتی ها از شرکت های بازار سرمایه

بورس24 : "به زودی نشست ها و گفت و‌ گوها در مورد بودجه و تأثیرات آن بر بازار سرمایه شروع می شود. ولی از همه مهم تر این است که بدانیم دولت واقعاً دچار کسری منابع است و ممکن است هر رفتار پوپولیستی را انجام دهد". بازار سرمایه آماده هر نوع حمایتی از سوی مدیران است و در همین راستا با ارائه بودجه عمومی به مجلس حتما ، جلسات هم اندیشی برای کمک به بازار سرمایه در دستور کار خواهد بود. کما این که شواهد لازم تاکنون دال بر این است که بازار از محل متغیر های اصلی دچار خسران نمی شود.

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در خصوص کلیات بودجه ۹۹ و تغییرات آن به خبرنگار بورس24 گفت: امیدواریم لایحه بودجه آسیبی به بازار سرمایه نزند به ویژه این که دولت به طور جدی دچار کسری بودجه شده و ممکن است به بخش هایی که پیش از این دست اندازی نکرده ، ورود پیدا کند. برای دولت مشکل است که از همه نهادهایی که پیش از این مالیات نمی گرفته ، مالیات دریافت کند.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که با افزایش درآمدهای مالیاتی عملاً فشار روی بخش های شفاف تر اقتصاد بیشتر شود و بزرگ ترین نگرانی هایمان هم روی بحث های نرخ گذاری ها، بهره مالکانه و حوزه مالیاتی بازار سرمایه است.

اسلامی بیدگلی گفت: حوزه مالیاتی هم چندین بار در جلسات مختلفی که مدیران حضور داشتند مورد بحث واقع شده است و در ظاهر قرار نیست که نرخ های مالیاتی تغییر کند. اما باید جزئیات بودجه مشخص شود و ما هم تلاش می کنیم که بتوانیم در جلسات مختلف با مدیران دولت و مجلس شورای اسلامی رایزنی داشته باشیم . برای هر گونه افزایش نرخی که البته لزوما بد هم نیست ، باید کار کارشناسی صورت بگیرد و آثار این ها باید به اطلاع سرمایه گذاران و نهادهای فعال در بازارهای سرمایه برسد.

ما با سهامداران هم سو گام بر می داریم

وی ادامه داد: به ویژه در مورد بحث بهره مالکانه که ممکن است حقوق بسیاری از سهامداران شرکت هایی که دچار این پدیده هستند را تحت تأثیر قرار بدهد. حتماً باید گفت و گویی صورت بگیرد و ببینیم دولت (ایمیدرو)تا چه اندازه اجازه دارد که به این حقوق دست اندازی کند ، به طور کلی شرکت هایی که سهامی عام هستند و لزوماً همه سهام در اختیار دولت نیست ، مشمول این موضوع هستند و حتماً باید منافع گروه های مختلف سهامدار مد نظر قرار بگیرد.

به گفته وی، بودجه سالانه معمولاً دست خوش تغییراتی در مجلس می شود و به ویژه تغییرات امسال، تغییرات اساسی تری است؛ چون دولت با چالش منابع مواجه است و از طرفی مجلس به دنبال رأی، رفتار خاص تری نشان می دهد، به این ترتیب چالش ها در بازار جدی خواهد بود.به هر حال، بیشتر باید به بحث های کارشناسی و دلایل خودمان را برای افزایش یا کاهش برخی از آیتم ها مطرح کنیم و باید به حفظ منافع بازار سرمایه در دولت و مجلس فکر کنیم.

او با اشاره به این که هنوز موضوع خوراک در بودجه مطرح نشده ، افزود: ما انتظار داریم نرخ خوراک و سوخت تغییر کند چرا که به هم وابسته هستند به همین دلیل باید مباحث باز شود و دلایل هر کدام را کارشناسی کرد و مدیران و فعالان بازار سرمایه هم باید استدلالات قوی داشته باشند برای این که بتوانیم در این جلسات با استدلال قوی در حمایت از بازار سرمایه صحبت کنیم.

وی گفت: به زودی نشست ها و گفت و‌ گوها در مورد بودجه و تأثیرات آن بر بازار سرمایه شروع می شود و شاید بتوانیم تعدیل هایی در بودجه و دریافتی دولت از شرکت ها داشته باشیم. ولی از همه مهم تر این است که بدانیم دولت واقعاً دچار کسری منابع است و ممکن است هر رفتار پوپولیستی را انجام دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24