Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معاون اقتصادی : بی تاثیر نیست اما در حد سه ماه باقی مانده از سال ورود جریان نقدینگی مناسب به شرکت و پرداخت مالیات و حق انتفاع «کچاد» ۶٠٠٠ میلیارد تومانی می شود

تاثیر افزایش نرخ شمش بر چادرملو بررسی شد

بورس24 : گروه معادن و فلزات در روزهایی که بازار در مسیر صعود است کمتر مورد توجه بود آن هم متاثر از بخشنامه های پی در پی و جنگ تجاری آمریکا و چین ؛ اما این گروه در این مدت که بازار کمتر به آن توجه داشت رکوردهای خوبی در حوزه عملکرد داشت و شاهد رشد درآمد و سودآوری در این مجموعه ها بودیم.

چادر ملو بر اساس گزارش شش ماهه منتشر شده رشد۶۶ درصدی در درآمد ها و رشد ۱۵۱ درصدی در سود داشته است. سید محمود سیدی معاون مالی و اقتصادی چادرملو درباره آخرین وضعیت بودجه و عملکرد آن به بورس24 گفت: از لحاظ عملکرد حجمی تولید و فروش معادل برنامه پیش رفتیم.در حوزه استخراج به نسبت برنامه جلو تریم، در تولید کنسانتره، گندله و شمش فولاد بر اساس برنامه حرکت کردیم و در تولید آهن اسفنجی هم از برنامه جلوتریم، در مجموع عملکرد ، ما تاکنون پوشش خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش شش ماهه منتشر شده ۵۷ درصد سود پیش بینی شده را پوشش دادیم و در صورت تداوم شرایط تولید و فروش بر همین منوال انحراف مساعدی در حدود ۵ درصد در عملکرد پایان دوره وجود خواهد داشت که اگر احتمال دهیم این انحراف مثبت بیش از این میزان باشد و تاثیر قابل توجهی در سودآوری دارد تعدیلات لازم را در بودجه اعلام خواهیم کرد.

سیدی درباره نوسانات اخیر قیمت شمش که ماه گذشته در محدوده ۳۴۰۰ تومان بوده است و اکنون در محدوده ۴۱۰۰ تومان در حال معامله است ، گفت: طبیعتا این نوسانات بر عملکرد ما اثر گذار است اما به چند نکته باید توجه داشته اولا این که قیمت ها تداوم داشته باشد، دوما باید به این موضوع نیز توجه شود که تاکنون حدود ۹ ماه از سال مالی گذشته است و در سه ماه و چند روز باقی مانده نوسانات تاثیر جدی ای بر عملکرد ما نخواهد داشت.

از فولاد سرمد چه خبر؟

معاون مالی و اقتصادی چادر ملو درباره فولاد سرمد ابر کوه و زمان سوددهی آن هم گفت: سرمد ابر کوه از مهر ماه ۹۵ وارد تولید آزمایشی شد و از مهر ۹۶ تولید تجاری را شروع کرد و در حدود سه سال نیاز است تا به ظرفیت برسد در حال حاضر واحد نورد ۵۰ تا ۶۰ هزار تن کمتر از ظرفیت در حال تولید است. از طرفی با توجه به این که چادر ملو تامین کننده شمش این واحد تولیدی است و انتظار داریم تا پایان سال به سود دهی برسد و سال آینده بخش نورد به سود دهی خواهد رسید ، لذا زیان انباشته کمی که دارد را پوشش می دهد.برای کارخانه فولاد این مجموعه نیز ماشین آلات خارجی مورد نیاز وارد شد و در برنامه داریم تا افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در این مجموعه داشته باشیم و انتظار داریم تا سال ۱۴۰۰ این واحد تولیدی نیز وارد فاز تولید آزمایشی شود.

آخرین وضعیت ذخایر معدنی

سیدی درباره تامین سنگ آهن و اکتشافات گفت: در حال حاضر در محدوده D19مراحل اکتشاف در حال طی شدن است و انتظار داریم تا سه یا چهار سال آتی بتوانیم استخراج از D19 را آغاز کنیم و در حال حاضر از معادن کوچک نیز اقدام به خرید سنگ می کنیم. D19 در بدبینانه ترین حالت تا ۷ سال ذخیره معدنی دارد.

وی درباره بدهی ها و کاهش آن نیز گفت: خوشبختانه با توجه به جریان نقدینگی ورودی و به نتیجه رسیدن پروژه ها موفق شدیم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از حق انتفاع بهره برداری از معدن و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات عملکرد را پرداخت کنیم.

افزایش سرمایه هم در راه است

سیدی به افزایش سرمایه هم اشاره کرد و گفت: همانطور که اعلام کردیم در تلاشیم سرمایه را از ۴۴ هزار میلیارد ریال به ۶۰ هزار میلیارد افزایش دهیم ، آن هم از محل مطالبات و آورده نقدی.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24