Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سهام شرکت پتروشیمی نوری که با نماد «نوری» در بازار شناخته شده، در حال حاضر با قیمت ۴٣.١٢۵ ریال صف خرید دارد. روند سودآوری این سهم طی ٩ماهه اخیر با رشد مناسبی همراه بوده است.

دلایل صف خرید و رشد قابل توجه اخیر سهام پتروشیمی نوری اعلام شد

بورس24 : سهام شرکت پتروشیمی نوری که با نماد «نوری» در بازار شناخته شده، در حال حاضر با قیمت 43.125 ریال صف خرید دارد. روند سودآوری این سهم طی 9ماهه اخیر با رشد مناسبی همراه بوده است.

این شرکت در نظر دارد از محل سود انباشته خود، افزایش سرمایه قابل توجهی بالغ بر 100درصد انجام دهد که البته در سال آینده محقق خواهد شد. این موضوع می تواند تاثیر مثبتی در روند قیمتی سهم و همچنین هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده شرکت داشته باشد.

تقی صانعی مدیر عامل شرکت پتروشیمی نوری در مورد وضعیت پروژه های این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: پروژه های مختلفی توسط پتروشیمی نوری تعریف شده است، قرار داد پروژه شیرین سازی برش سنگین نهایی شده و تا دو ماه آینده قطعی خواهد شد. همچنین پروژه مهار گازهای فلر نیز سال آینده عملیاتی می شود. به هر حال با توجه به روند پروژه های مختلف شرکت پیش از پایان سال جاری حداقل یکی از پروژه‌ها وارد فاز عملیات اجرایی می‌شود.

صانعی گفت: شرکت به منظور اجرای پروژه های در دست، برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته در اختیار دارد که این افزایش سرمایه حداقل به میزان 100درصد خواهد بود. این افزایش سرمایه طبق برآوردهای شرکت در سال آتی اعمال خواهد شد.

از این مقام مسئول در پتروشیمی نوری در خصوص نرخ خوراک واحد های پتروشیمی با توجه به لایحه بودجه 99 پرسیدیم که گفت: شرکت پتروشیمی نوری گاز مایع مصرف دارد که طبق قانون بر مبنای 95درصد FOB خلیج فارس معامله می شود.

وی ادامه داد: در مورد سوخت نیز، در صورت افزایش نرخ مشکلی نخواهیم داشت چرا که 40 تا 50 درصد سود شرکت در داخل مجتمع نوری تامین می شود و افزایش نرخ حامل های انرژی به مفهوم سوخت، تاثیر ناچیزی در مجموعه دارد.

مدیرعامل شرکت از پیوستن این شرکت به جمع صادر کنندگان پارا زایلین جهان خبر داد و گفت: هم اکنون با تامین پایدار خوراک معیانات گازی توسط پالایشگاه‌های پارس جنوبی ، تولید با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی در این مجتمع پتروشیمی انجام می شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه هزار تا ۱۲۰۰ تن پارازایلین به بازارهای جهانی صادر شده است که این موضوع برای شرکت حائز اهمیت بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24