Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت لبنیات کالبر در ماه های آبان و مهر فروشی تقریبا مساوی و در حدود ٩۶ میلیارد ریال داشت. این در حالی است که فروش ریالی آبان و مهر ماه سال گذشته کالبر به ترتیب ٩١ و ٧٨ میلیارد ریال بود. این شرکت در نیمه ابتدایی سال جاری بیش از ۴٩٠ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد و به سود خالص ١١ میلیارد ریالی دست یافت که برای هر سهم ٣٢ ریال سود را به همراه داشت. حال آن که در نیمه نخست سال ٩٧ درآمدهای عملیاتی کالبر حدود ٣٠۴ میلیارد ریال بود ، اما این شرکت به زیان ٨،۵ میلیارد ریالی دست یافته بود که برای هر سهم ٢۴ ریال زیان را تحمیل کرده بود...

درباره مثبت های «غالبر» در بورس بیشتر بدانید ؛ شرکتی که سال قبل زیان ده بود و امسال به وضعیت مطلوبی رسید

بورس24 : شرکت لبنیات کالبر در ماه های آبان و مهر فروشی تقریبا مساوی و در حدود 96 میلیارد ریال داشت. این در حالی است که فروش ریالی آبان و مهر ماه سال گذشته کالبر به ترتیب 91 و 78 میلیارد ریال بود.

این شرکت در نیمه ابتدایی سال جاری بیش از 490 میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد و به سود خالص 11 میلیارد ریالی دست یافت که برای هر سهم 32 ریال سود را به همراه داشت. حال آن که در نیمه نخست سال 97 درآمدهای عملیاتی کالبر حدود 304 میلیارد ریال بود ، اما این شرکت به زیان 8،5 میلیارد ریالی دست یافته بود که برای هر سهم 24 ریال زیان را تحمیل کرده بود.

علت بهبود وضعیت عملیاتی کالبر در 6 ماهه دوم سال 97

در گفت و گو با مدیر عامل شرکت لبنیات مهمترین علل روند بهبود وضعیت سودآوری شرکت را در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه نخست بررسی کردیم و این پرسش را مطرح کردیم که آیا این امکان وجود دارد که جهش سودآوری و عملیاتی که شرکت در 6 ماهه دوم سال 97 نسبت به 6 ماهه نخست آن تجربه کرد، در سال جاری نیز تکرار شود؟

تورج اسفند مند مدیر عامل غالبر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: معمولا شرکت های تولیدکننده محصولات لبنی در نیمه نخست سال از لحاظ فروش وضعیت ضعیفی را نسبت به نیمه دوم سال تجربه می کنند.

وی افزود: به طور کلی فروش شرکت های لبنی در نیمه دوم هر سال نسبت به نیمه نخست بهبود می یابد. عاملی که در دوره 6 ماهه دوم سال گذشته موجب بهبود وضعیت عملیاتی و فروش شرکت نسبت به دوره 6 ماهه اول شد، وضعیت صادرات محصولات شرکت بود که با رشد مطلوبی همراه شد.

آیا روند رو به رشد سودآوری همچنان ادامه خواهد داشت؟

او تاکید کرد: با وجود این که شرایط صادرات را نمی توان با قطعیت پیش بینی کرد اما انتظار می رود که روند مطلوب صادرات شرکت در سال جاری نیز تداوم یابد.

مدیر عامل غالبر افزود: البته وضعیت صادرات در نیمه نخست امسال چندان جالب نبوده اما پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری صادرات رشد کرده و فروش نیز بهبود یابد.

وی در پایان با مناسب ارزیابی کردن وضعیت صادرات محصولات شرکت لبنیات کالبر تا پایان سال جاری، گفت: در حال حاضر عمده ترین هدف های صادراتی شرکت لبنیات کالبر کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان هستند.

گفتنی است ، غالبر پس از روند اصلاحی 20 روزه ای که از نهم مهر ماه تا 29 مهر ماه از محدوده 1500 تومان تا کمتر از 1000 تومان متحمل شد ، طی روزهای گذشته روند افزایشی جدیدی را آغاز کرده که بهای آن را تا حدود 1350 تومان ارتقا داده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24