Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تاثیر طرح ذوب و ریخته گری بر «کویر» اطلاع رسانی شد پیش بینی تکرار بازدهی های چند برابری برای این سهم با تجربه اتفاق افتاده برای دو شرکت دیگر

با فولاد کویر تا ١۴٠٠

بورس24 : شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از جمله شرکت هایی است که به تازگی وارد بازار سهام شده و تاکنون که تنها دو ماه از ورود این شرکت به بورس گذشته توانسته بازدهی بسیار خوبی را برای سهامدارانش به ثبت برساند. روز گذشته اطلاعیه ای از سوی این شرکت در کدال منتشر شد مبنی بر خرید، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات طرح ذوب و ریخته گری با ظرفیت اسمی سالانه 800 هزار تن که چنانچه این طرح به سرانجام برسد در کاهش بهای تمام شده محصولات این شرکت تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

ما خوشنامیم

حامد نادی مدیر امور سهام و سرمایه گذاری های شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در گفت و گو با بورس24 در خصوص رشد قیمت سهام شرکت و این که برخی این افزایش قیمت را غیر منطقی می دانند ، گفت : در خصوص رشد قیمت "فراب" باید بگویم که این شرکت تازه تاسیس بوده و 2 تا 3 سال است که به سودآوری رسیده است.هم اکنون نیز تنها درآمد شرکت از محل فروش میلگرد و قیمت نورد است که شمش را به میلگرد تبدیل می کند. اما با همه این ها شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از جمله شرکت هایی است که در بازار مطرح شده و از برندهای خوب بازار محسوب می شود.

او با بیان این که در بحث صادرات نیز همین گونه است ، افزود: با توجه به این که میلگرد تولیدی شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است ، در بازارهای صادراتی هم از استقبال خوبی برخوردار شده است. در حقیقت رشد قیمت سهام شرکت به دلیل تازه تاسیس بودن آن است و چنانچه چرخه تولید آن کامل شود سودآوری شرکت نیز به طور حتم افزایش بیشتری خواهد داشت.

حامد نادی در ادامه تصریح کرد: با توجه به گزارش 6 ماهه شرکت که در کدال منتشر شده است می توان این تخمین را داشت که به لحاظ ریالی چهار هزار میلیارد تومان تا پایان سال مالی فروش داشته باشیم. از این میزان 500 میلیارد تومان سود خالص شرکت خواهد بود. هم اکنون به دلیل این که چرخه تولید شرکت کامل نیست سود کمی را توانسته ایم محقق کنیم. همین عامل هم سبب شده تا سه هزار و 400 میلیارد تومان هزینه مصرفی شرکت برای خرید شمش باشد. طرح نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات طرح ذوب و ریخته گری یکی از گلوگاه های اصلی شرکت است.

وی با بیان این که شمش مورد نیاز شرکت "فراب" از دو شرکت فولاد ارفع و فولاد آلیاژی خریداری می شود،افزود: در حال حاضر عمده شمش مصرفی فولاد کویر از دو شرکت فولاد ارفع و فولاد آلیاژی تامین می شود که با نگاهی به صورت های مالی ٦ ماهه این دو شرکت مشخص می شود که حدود ٢٣-٢٥ درصد حاشیه سود خالص فروش شمش است . بنابراین با راه اندازی طرح ذوب و ریخته گری فولاد کویر انتظار داریم به همین میزان و بیشتر از بهای تمام شده محصولات کاسته شود . چنانچه بهای مصرفی شمش را در سال جاری ٣٤٠٠ میلیارد تومان در نظر بگیریم میزان این کاهش عددی حدود ٨٠٠ میلیارد تومان خواهد بود که باعث افزایش سود خالص به میزان ٣٠٠ تومان در هر سهم می شود و سود هر سهم بالای ٥٠٠ تومان خواهد بود و این موضوع نشان می دهد بازار بورس به درستی قیمت سهم را در محدوده کنونی جذاب ارزیابی می کند و شاهد افزایش تقاضای خرید هستیم.

دلیل رشد درآمدهای عملیاتی

مدیر امور سهام و سرمایه گذاری های شرکت "فراب" در رابطه با رشد 92 درصدی درآمدهای عملیاتی طی 6 ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت زمان مشابه اش در سال گذشته نیز بیان کرد: در خصوص رشد درآمدهای عملیاتی باید بگویم که دلیل آن رشد افزایش قیمت دلار بوده و به تبع آن نیز قیمت میلگرد افزایش یافته است. شرکت نوپا بوده و هر چه پیش رویم ساختار بهبود یافته و کیفیت سود نیز بالاتر خواهد رفت. از سویی شرکت های فولاد ارفع و یا فولاد کاوه نیز زمانی که وارد بازار شدند طی دو سال بازده بیش از 10 برابری را به ثبت رساندند ، همچنان نیز این مسئله برای این شرکت ها ادامه دارد. معتقدم که برای ما نیز این روند تکرار خواهد شد. در میان مدت با پیشرفت پروژه ها و در بلند مدت نیز با تکمیل آن شاهد روند صعودی این شرکت در تمامی زمینه ها خواهیم بود.

وی با بیان این که در صورتی که این طرح به سرانجام برسد مبلغ قابل توجهی از بهای تمام شده شرکت کسر خواهد شد، افزود: هم اکنون در شرایط تحریمی به سر می بریم و بسته به سرعت کار زمان انجام این پروژه متغیر خواهد بود. برآورد ما این است تا سال 1400 این طرح آماده و راه اندازی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24