Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : قیمت سهام بیمه پاسارگاد پس از انجام افزایش سرمایه از اواخر مرداد ماه در محدوده ۶۰۰ تومان نوسان می کرد و اکنون در مدت چهار ماه اخیر شاهد بازدهی حدود ۵۰ درصدی برای سرمایه گذارانی هستیم که از آن تاریخ به سهم ورود کردند البته سهامداران قدیم تر بازدهی بیشتری نصیبشان شد... این شرکت در حوزه عملکردی و رشد درآمدی هم به نسبت دوره مشابه ۸ ماهه با رشد روبرو بوده است...

دو آمار قابل اعتنا از بیمه پاسارگاد

بورس24 : قیمت سهام بیمه پاسارگاد پس از انجام افزایش سرمایه از اواخر مرداد ماه در محدوده ۶۰۰ تومان نوسان می کرد و اکنون در مدت چهار ماه اخیر شاهد بازدهی حدود ۵۰ درصدی برای سرمایه گذارانی هستیم که از آن تاریخ به سهم ورود کردند البته سهامداران قدیم تر بازدهی بیشتری نصیبشان شد.

این شرکت در حوزه عملکردی و رشد درآمدی هم به نسبت دوره مشابه ۸ ماهه با رشد روبرو بوده است.

سهم ما خوب است

معصوم ضمیری مدیر عامل "بپاس" درباره آخرین وضعیت عملکردی این شرکت به بورس24 گفت: سهام ما همواره با روند رشد بدون برگشت روبرو بوده است و شاهد هیجان و رشد و افت های ناگهانی در سهام نیستیم.

وی ادامه داد: دلیل عمده رشد ارزش سهام ما و همچنین شرایط مطلوب عملکردی هم این است که بیمه پاسارگاد محصول استراتژیک خوبی دارد، بیمه عمر ذخائر خوبی برای ما ایجاد می کند که این ذخایر شرایطی را فراهم کرده که بتوانیم سرمایه گذاری های خوبی در بورس داشته باشیم و با توجه به روند حرکت صعودی بازار سرمایه از ابتدای سال جاری سود های خوبی نیز برای ما محقق شود.

پرتفوی 800 میلیاردی در بورس

ضمیری افزود: با نگاهی به صورت های مالی خواهید دید که در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان منابع در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کردیم که سود خوبی هم برای ما داشته اما ترجیح ما این است که با توجه به نوسانات بازار و پوشش ریسک محتاطانه اقدام به شناسایی سود در این حوزه کنیم که البته این استراتژی های مالی به صورت آگاهانه و حساب شده در مجموعه پیاده سازی می شود. چرا که منابع ما بلند مدت جذب می شود و دید سرمایه گذاری مانیز باید بلند مدت باشد.

مدیر عامل بیمه پاسارگاد گفت: بیمه پاسارگاد به اتکا منابع نقدی حاصله از محل فروش بیمه نامه ها جز برترین شرکت های بیمه ای درحوزه دارا بودن نقدینگی و دارایی نقد شونده است، با توجه به اقداماتی که انجام دادیم مطالبات و اقلام بدهی کمی از سوی بیمه گذاران داریم و حق بیمه وصول نشدنی نداریم ، همچنین منابع ایجاد شده را در بخش های خوبی سرمایه گذاری می کنیم.

ضمیری درباره دارایی ها هم گفت: در حوزه دارایی ها هم ، با توجه به انتخاب های مناسب این دارایی ها مرتبا در حال رشد ارزش هستند برای نمونه ما ۸۵ شعبه در استان های مختلف داریم که ساختمان تمام این شعب تملیکی است و ساختمان استیجاری نداریم.

قیمت سهم ما غیر منطقی نیست

وی درباره قیمت سهام هم گفت: اگر با دید کارشناسی نگاه کنیم، قیمت سهام بیمه پاسارگاد غیر منطقی نیست و با توجه به حجم سرمایه گذاری ها و بازده مناسب آن قیمت سهام ما در شرایط مناسبی است.

آماری از بیمه فروشی عمر و زندگی

ضمیری درباره بیمه نامه های زندگی صادره هم گفت: در مجموع ۴میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه نامه صادر کردیم که با کم کردن بیمه نامه های بازخرید شده و پرداخت شده در مجموع ۴ میلیون بیمه نامه عمر فعال داریم. همچنین ماهانه در حدود ۱۷۵ میلیارد تومان حق بیمه وصولی داریم که جریان نقدی خوبی برای ما ایجاد می کند. با توجه به دوره متوسط ۱۵ ساله بیمه های عمر و زندگی این جریان نقد مستمر خواهد بود.

وی در پایان گفت: شرکت از نظر ترکیب پرتفوی بیمه ای و بازده سرمایه گذاری در شرایط مطلوبی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24