Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت فرآورده های نسوز ایران طی هفته های گذشته در بازار سرمایه با افزایش ارزش سهام خود همراه شده است. کفرا که در روزهای پایانی آبان ماه در محدوده قیمتی ١٧۵٠ تومان دست به دست می شد هم اکنون به بالاتر از ٢٢٠٠ تومان رسیده و تحلیلگران اهداف بالاتری را برای آن متصور هستند. کفرا در تازه ترین گزارشی که منتشر کرد از ثبت یک رکورد جدید در فروش ماهانه خود خبر داد. این شرکت در آبان ماه بیش از ٢٩٠ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد. مبلغی که نسبت به آبان ماه سال قبل ٣٨ درصد و در قیاس با تیر ماه با ٢۶٩ میلیارد ریال که بالاترین فروش ماهانه امسال را به نام خود ثبت کرده بود ٨ درصد رشد داشت...

«کفرا» و ثبت یک رکورد جدید در فروش ماهانه ؛ آیا وضعیت فروش آبان ماه تا پایان سال جاری تداوم خواهد یافت؟

بورس24 : شرکت فرآورده های نسوز ایران طی هفته های گذشته در بازار سرمایه با افزایش ارزش سهام خود همراه شده است. کفرا که در روزهای پایانی آبان ماه در محدوده قیمتی 1750 تومان دست به دست می شد هم اکنون به بالاتر از 2200 تومان رسیده و تحلیلگران اهداف بالاتری را برای آن متصور هستند.

کفرا در تازه ترین گزارشی که منتشر کرد از ثبت یک رکورد جدید در فروش ماهانه خود خبر داد. این شرکت در آبان ماه بیش از 290 میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد. مبلغی که نسبت به آبان ماه سال قبل 38 درصد و در قیاس با تیر ماه با 269 میلیارد ریال که بالاترین فروش ماهانه امسال را به نام خود ثبت کرده بود 8 درصد رشد داشت.

علت فروش 29 میلیارد تومانی آبان ماه چه بود؟

سعید لقمانی مدیر عامل کفرا در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره علت ثبت رکورد جدید فروش ماهانه شرکت در آبان ماه تصریح کرد: دلیل بالا رفتن فروش ریالی شرکت در ماه اخیر ترکیب فروش محصولات بود. شرکت فرآورده های نسوز ایران از ترکیب متنوع محصول برخوردار است. به طوری که برخی از محصولات این شرکت به طور میانگین بهایی در حدود 3 تا 4 هزار تومان در هر کیلو دارند، حال آن که میانگین نرخ فروش برخی دیگر از محصولات شرکت به 20 هزار تومان در هر کیلو نیز می رسد.

او اضافه کرد: اگر ترکیب فروش کفرا تغییر یابد حتی چنانچه با همان تناژ فروش مشابه سایر ماه ها فروش داشته باشد، این تغییر ترکیب می تواند میانگین نرخ را افزایش داده و به تبع فروش ماهانه شرکت نیز بالا رود.

وضعیت فروش مطلوب ارزیابی می شود

مدیر عامل کفرا تاکید کرد: اتفاقی که در آبان ماه رخ داد و موجب ثبت یک رکورد جدید در فروش ماهانه شرکت شد ترکیب فروش محصولات با قیمت های بالاتر بود. این اتفاق در ماه های آتی نیز تا حدودی رخ خواهد داد. البته نمی توان گفت که رویدادی که در آبان ماه اتفاق افتاد با همان نسبت در ماه های باقی مانده تا پایان سال جاری نیز به وقوع خواهد پیوست اما به طور قطع می توان گفت در ماه های آتی نیز شرکت دارای محصولاتی خواهد بود که میانگین قیمت نسبتا بالایی دارند.

لقمانی در پایان بیان داشت: البته ممکن است مبلغ 290 میلیارد ریالی که در آبان ماه محقق شد در ماه های باقی مانده سال جاری محقق نشود اما با توجه به سفارش های دریافتی و مواد اولیه موجود شرکت می توان پیش بینی کرد که درآمدهای عملیاتی ماه های آتی چندان کمتر از آبان ماه نیز نخواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24