Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در نیمه نخست امسال بیش از ١٩٣ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد و با شناسایی بالغ بر ٣۵ میلیارد ریال سود خالص برای هر سهم ٣٢٣ ریال سود محقق کرد. فروش و سود خالص ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٣ درصد و ١٧٣ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر سودی که شرکت در دوره ۶ ماهه دوم سال قبل محقق کرده بود بیش از دو برابر مبلغی بود که در نیمه نخست سال ٩٧ به آن دست یافته بود. باید دید آیا تکشا در نیمه دوم امسال نیز می تواند همین جهش سود را نسبت به نیمه نخست تجربه کند یا خیر؟ البته گزارش های ماهانه شرکت نشان می دهد که درآمدهای عملیاتی مهر و آبان نسبت به ماه های گذشته و به خصوص در قیاس با شهریور ماه افت قابل ملاحظه ای را متحمل شده است. اما آیا این روند کاهشی درآمد عملیاتی طی ماه های آتی نیز ادامه خواهد یافت؟

درباره سهمی که در یک و نیم ماه اخیر ۵٠ درصد بازدهی داشت ؛ «تکشا»

بورس24 : شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در نیمه نخست امسال بیش از 193 میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کرد و با شناسایی بالغ بر 35 میلیارد ریال سود خالص برای هر سهم 323 ریال سود محقق کرد. فروش و سود خالص 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ترتیب 123 درصد و 173 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر سودی که شرکت در دوره 6 ماهه دوم سال قبل محقق کرده بود بیش از دو برابر مبلغی بود که در نیمه نخست سال 97 به آن دست یافته بود. باید دید آیا تکشا در نیمه دوم امسال نیز می تواند همین جهش سود را نسبت به نیمه نخست تجربه کند یا خیر؟

البته گزارش های ماهانه شرکت نشان می دهد که درآمدهای عملیاتی مهر و آبان نسبت به ماه های گذشته و به خصوص در قیاس با شهریور ماه افت قابل ملاحظه ای را متحمل شده است. اما آیا این روند کاهشی درآمد عملیاتی طی ماه های آتی نیز ادامه خواهد یافت؟

مشابه نیمه اول جلو می رویم

بیژن میهنی مدیر مالی شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره احتمال جهش سودآوری نیمه دوم امسال نسبت به نیمه نخست و تکرار دوباره رویدادی که در سال گذشته رخ داد، گفت: بر اساس پیش بینی ها وضعیت فروش و درآمدهای عملیاتی تکشا در نیمه دوم امسال مطلوب ارزیابی می شود و انتظار می رود تقریبا مشابه 6 ماهه اول امسال حرکت کنیم. اما این تصور که جهش سودآوری که در نیمه دوم سال قبل نسبت به نیمه نخست اتفاق افتاد، امسال نیز تکرار شود دور از ذهن به نظر می رسد.

از او پرسیدیم که عمده ترین عواملی که موجب بهبود وضعیت عملیاتی و رشد سودآوری شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته شده، چه بود؟ او پاسخ داد: در سال جاری تمرکز ما در تکشا عمدتا در زمینه خدمات پس از فروش بود. افزون بر این پروژه های بزرگی که از قبل در دست داشتیم موجب شد که درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

کمی مشکل داریم اما جای نگرانی نیست

میهنی در پاسخ به این پرسش که چرا فروش ریالی آبان و مهر نسبت به شهریور ماه با افت شدیدی مواجه شد، تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز و مسائلی که در این زمینه پیش روست از عمده ترین دلایل افت درآمدهای عملیاتی طی دو ماه اخیر بود. افزون بر این، در زمینه واردات کالا نیز تا حدودی با مشکل مواجه شدیم و شرایط برایمان سخت شده و همین امر موجب جابجایی در زمان پروژه ها شده است ، اما این مشکلات به طور قطع تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

خاطرنشان می شود ، نماد تکشا از روزهای پایانی آبان ماه زمانی که در محدوده 1200 تومان قرار داشت روند صعودی پرشتابی را آغاز کرد و طی این مدت توانست تا 1800 تومان پیش برود. این سهم که در محدوده 1700 تومان با مقاومت محکمی روبرو بود، طی روزهای اخیر توانست با صف های خرید پایداری از این سطح مقاومتی عبور کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24