Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سی درصد از سهام شرکت تامین سرمایه دماوند، روز سه شنبه همین هفته در فرابورس به روش «بوک بیلدینگ» عرضه خواهد شد. بهنام محسنی معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس در...

آغازی بر فصل نوین پذیره نویسی در فرابورس

بورس24 : سی درصد از سهام شرکت تامین سرمایه دماوند روز سه شنبه همین هفته در فرابورس به روش «بوک بیلدینگ» عرضه خواهد شد.

سرمایه گذاران توجه داشته باشند که تامین سرمایه دماوند شرکتی در آستانه تاسیس است و پذیره نویسی آن در روز سه شنبه عملیاتی خواهد شد، عرضه اولیه این شرکت پس از طی مراحل تاسیس ، ثبت و طی مراحل پذیرش در بازار پایه فرابورس انجام می شود. 

بهنام محسنی معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس در این نشست در جمع خبرنگاران گفت: پذیره نویسی 600 میلیون سهم تامین سرمایه دماوند به روش ثبت سفارش از سه شنبه 19 ام آذر ماه آغاز و به مدت 30 روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تامین سرمایه دماوند اولین تامین سرمایه است که پذیره نویسی آن به روش ثبت سفارش انجام می شود. پیش از این عرضه های اولیه به این روش در بازار معامله می شد.

محسنی افزود: افرادی که تمایل به پذیره نویسی سهام در دست انتشار تامین سرمایه دماوند دارند می توانند تا سقف 50 هزار سهم اقدام کنند در صورتی که تقاضای ورودی کمتر از 600 میلیون سهم باشد سفارشات به میزانی که در سیستم ثبت شده است به کد متقاضی اختصاص داده می شود و روند پذیره نویسی تا زمانی که تمام واحد های عرضه شده به اتمام برسد در مهلت 30 روزه ادامه خواهد داشت. در صورتی که تقاضا بیشتر از میزان سهام عرضه شده باشد، به مانند عرضه های اولیه واحد های پذیره نویسی شده بین کد هایی که سفارش وارد کرده اند تقسیم خواهد شد.

وی در توضیح تفاوت پذیره نویسی و عرضه اولیه هم گفت: برای عرضه اولیه دامنه نوسانی بین کمترین و بیشترین قیمت پیشنهادی وجود دارد اما در پذیره نویسی قیمت 100 تومان است ونوسان ندارد همچنین در عرضه اولیه از فردای عرضه نماد با نوسان 5 درصد قابل معامله است اما در پذیره نویسی امکان معامله تا زمان تاسیس شرکت و طی عملیات پذیرش و درج نماد قابلیت معامله وجود ندارد. 

محسنی افزود: برای ثبت شرکت یک دوره نه ماهه از اول خرداد ماه در نظر گرفته شده است.

امیر حسین ارضا نماینده هیات موسس تامین سرمایه دماوند در این نشست گفت: برنامه ما برای تاسیس تامین سرمایه دماوند تحقق دو هدف است اول اینکه اهالی بازار سرمایه از ابتدای تاسیس شرکت مشارکت داشته باشند و همچنین ابزارسازی در بازارهای مالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تامین سرمایه دماوند دهمین شرکت تامین سرمایه بازار است که پیش بینی می شود با استقبال خوب اهالی بازار سرمایه روبرو خواهد شد، بر اساس قوانین ما اخرین تامین سرمایه ای هستیم که این امکان را دارد با سرمایه 200 میلیارد تومانی تاسیس شود و متعهد هستیم تا دو سال آتی سرمایه را تا 500 میلیارد تومان افزایش دهیم.

محسن علیخانی مدیر سرمایه گذاری هلدینگ مالی و سرمایه گذاری سینا هم در این نشست گفت: از مزیت های این تامین سرمایه این است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم وابسته به بانک ها نیستیم و محدودیت هایی که تامین سرمایه های وابسته به بانک ها دارند ما نداریم و این تامین سرمایه سهامدارانی چون سرمایه گذاری غدیر و بنیاد مستضعفان را در ترکیب خود دارد.

حجت اله انصاری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه دماوند در این نشست گفت: صنعت تامین مالی بر اساس اساسنامه مصوب بورس در حوزه های خدمات مالی و سرمایه گذاری ورود می کند و این صنعت پتانسیل های زیادی دارد.

وی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که تا پایان مرداد 98 مانده تسهیلات بانکی رقمی بالغ بر 1600 هزار میلیارد تومان بوده است اما اوراق بدهی تا آذر ماه 131 هزار میلیارد تومان بوده است با توجه به سهم اندک تامین مالی در بازار سرمایه به نسبت بازار پول این بازار پتانسیل های زیادی برای رشد دارد.

انصاری افزود: در حال حاضر مجموع ارزش خالص روز دارایی های صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت تامین سرمایه ها 87 هزار میلیارد تومان است که 84 هزار میلیاردتومان آن در صندوق های بادرامد ثابت و 1.6 هزار میلیارد تومان در صندوق های بازار گردانی و تنها 520 میلیارد تومان در صندوق های سهام است.

ما به عنوان یک شرکت تامین سرمایه در شرف تاسیس برنامه داریم تا در حوزه خدمات تامین مالی سهم مناسبی از بازار اوراق بدهی کسب کنیم.

همچنین در حوزه نوآوری های مالی در راستای ابزارسازی مالی بر اساس قوانین موجود در بازار سرمایه پیشگام باشیم. در نظر داریم تا زمینه سازی های لازم برای ورود به بازار بالاتر را در سریعترین زمان ممکن ایجاد کنیم. 

در این نشست مطرح شد که شرط ثبت تامین سرمایه دماوند خروج سرمایه گذاری غدیر از تامین سرمایه دماوند است که اقدامات این مهم از سوی سرمایه گذاری غدیر در حال اجراست.

گفتنی است، همچنین اعلام شد که تا قبل از پایان بهمن ماه مراحل تاسیس شرکت تامین سرمایه دماوند و ثبت آن عملیاتی خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24