Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور گفت: وزارت نیرو در مورد صادرات برق بخش خصوصی مقاومت می کند. اما در مورد نیروگاه های تجدید پذیر مانند منجیل می توانند تمامی یا بخشی از انرژی خود را صادر کنند که اگر بتواند مشتری پیدا کند ما امکان را برای صادرات داریم.

مدیرعامل «وهور»: دو زیرمجموعه را عرضه اولیه می کنیم

بورس24 : نشست خبری مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور امروز برگزار شد. حسن علی تقی زاده مدیر عامل این شرکت در نشست خبری گفت: به ازای هر کیلو وات ساعت انرژی نیروگاه بادی که به خط توزیع وصل شود و مشمول درآمد باشد، کیلو وات ساعتی ۱۴ تومان است. 

او ادامه داد: اساسا وزارت نیرو در مورد صادرات برق بخش خصوصی مقاومت می کند. اما در مورد نیروگاه های تجدید پذیر مانند منجیل می توانند تمامی یا بخشی از انرژی خود را صادر کنند که اگر بتواند مشتری پیدا کند ما امکان را برای صادرات داریم.

وی گفت: افزایش قیمت خرید برق برای نیروگاه های حرارتی در صورت نهایی شدن ۳۰ درصد افزایش می یابد.

او خبر از عرضه های اولیه دو نیرو گاه در سال جاری و سال ۹۹ داد و گفت: نیروگاه گیلان و منجیل در صورت پذیرش و عرضه ۵ تا ۱۰ درصد عرضه خواهد شد.

تکمیلی: 

حسن علی تقی زاده، مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی تابان هور در نشستی خبری امروز با اشاره به مالکیت 23 درصدی امید تابان هور در نیروگاه 1305 مگاواتی گیلان گفت: از این نیروگاه 32 میلیارد تومان، نیروگاه ارومیه 20 میلیارد تومان، نیروگاه سیرجان 8 میلیارد تومان و نیروگاه سمنان 8 میلیارد تومان سود تقسیمی در سال مالی 98 نصیب "وهور" (جمعاً 68 میلیارد تومان) شده است.

وی گفت: در نیروگاه های تجدید پذیر ضریب بومی سازی محاسبه نشده و بر اساس بخشنامه وزارت نیرو توربین های بادی که بخشی از تجهیزات انها داخلی است صفر تا 30 درصد ضریب افزایشی می گیرند. با توجه به اینکه عمده توربین های نیروگاه سبز منجیل ساخت شرکت صبا جهاد است مکاتبات برای اعمال ضریب بومی سازی انجام شده که با تشکیل کمیته و اعمال نظر ، شفاف سازی های لازم در کدال اعلام خواهد شد.

وی درخصوص اثر مثبت خرید 99.58 درصد از سهام نیروگاه سبز منجیل بر سود هر سهم شرکت گفت: این شرکت اسفند سال 96 با هدف ترمیم و افزایش EPS شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور از سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده و انعقاد قرارداد  با سازمان خصوصی سازی خریداری شد.

او گفت: اگر در افزایش EPS شرکت تابان هور، اگر سود سهام نیروگاهی را از سال ۹۳ تا ۹۶ دقت کرده باشید، یا سود ها ثابت بوده اند یا با شیب بسیار ملایمی حتی کاهش هم داشته ایم. سال ۹۶ ما به این فکر افتادیم که چه کاری انجام دهیم که سود  افزایش پیدا کند. با بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم که باید وارد نیروگاه های تجدیدپذیر شویم. 

تقی زاده گفت:  اساسا این نیروگاه ها از طرف دولت و وزارت نیرو حمایت ویژه ای می شوند. از باب مثال، الان قیمت پایه فروش برق نیروگاه منجیل به دولت ۳۴۰ تومان است که با ضرایب کیلووات ساعت ۶۰۰ تومان هم‌ می رسد.

وی گفت:  قرارداد نیروگاه منجیل 20 ساله منعقد شده و پرداخت اقساط به سازمان خصوصی سازی طی دوره 10 ساله با سود 10 درصدی صورت می گیرد که تاکنون سه قسط  از محل مطالبات سه نیروگاه گیلان، سیرجان و ارومیه پرداخت شده است.

100 میلیارد تومان سود خالص 

وی گفت: با توجه به اینکه این قرارداد تضمینی در بودجه دیده نشده و پس از آن منعقد شد ، اثر خرید این نیروگاه و پیش بینی کسب 100 میلیارد تومان سود خالص برای دوره مالی جاری، انتظار می رود درآمد سال مالی منتهی به آذر 98 "وهور" بالغ بر دو برابر افزایش یابد و از 177 به 350 ریال برای هر سهم برسد. 

او افزود: شما این عدد را با نیروگاه گازی یا نیروگاه سیکل ترکیبی مقایسه کنید، که حداکثر ۶۰ تومان قیمت فروش یک کیلو وات ساعت است، یعنی ۱۰ درصد قیمت نیروگاه بادی منجیل است. ضمن اینکه ۱۵ تا ۲۰ تومان نیروگاه حرارتی هزینه سوخت دارند، این را کم کنیم قیمتی بین ۴۰ تا ۴۵ در کیلووات ساعت می رسد.

 مدیر عامل  "وهور" گفت: در نیروگاه تجدید پذیر اعداد و ارقام بسیار بالا است و دولت حمایت ویژه ای را انجام می دهد. همان طور که گفتیم، قیمت هر کیلو وات ساعت فروش انرژی نیروگاه منجیل به دولت ۳۴۰ تومان است و با ضرایب تعلیق به حدود ۶۰۰ تومان رسیده است، یعنی ۱۰ برابر یا بیش از ۱۰ برابر نیروگاه های حرارتی است.

مدیر عامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور گفت: وزارت نیرو در مورد صادرات برق بخش خصوصی مقاومت می کند. اما در مورد نیروگاه های تجدید پذیر مانند منجیل می توانند تمامی یا بخشی از انرژی خود را صادر کنند که اگر بتواند مشتری پیدا کند ما امکان را برای صادرات داریم. افزایش قیمت خرید برق برای نیروگاه های حرارتی  در صورت نهایی شدن ۳۰ درصد افزایش می یابد.

نیروگاه گیلان و منجیل در آستانه عرضه

مدیر عامل «وهور» از دو عرضه اولیه نیرو گاه گیلان و منجیل خبر داد و گفت: عرضه های اولیه دو نیرو گاه گیلان و منجیل پس از پذیرش و درج در سال جاری و سال ۹۹ در دستور کار است.

او ادامه داد: امیدواریم این عرضه ها با موفقیت انجام شود. در نظر داریم که این عرضه ها را 5تا 10درصد در فرابورس انجام دهیم.

 در یک نیرو گاه ، سرمایه گذاری می کنیم؛ به زودی  

مدیر عامل  شرکت  همچنین از واگذاری برخی سهام و دارایی ها و سرمایه گذاری در برخی شرکت ها خبر داد و گفت: به دنبال واگذاری برخی از سهام خود هستیم تا از محل آنها سرمایه گذاری های جدیدی تعریف نماییم.  نیروگاه cHP دیگری برای سرمایه گذاری  در دستور کار داریم. شرکت پترو امید آسیا  که ساخت کار ساخت مخازن ذخیره استراتژیک نفتی را بر عهده دارد، پروژه ای در چاسک تعریف نموده که برای آن به یک نیرو گاه 10 تا 20 مگا واتی نیازمند است. 

او تاکید کرد، توافق اولیه انجام شده تا سرمایه گذاری این نیرو گاه توسط شرکت انجام  شود و این نیرو گاه با شرکت قرار داد خرید تضمینی برق را انجام دهد. نرخ فروش ارزی خواهد بود اما عدد ارز مشخص نیست تا سهامدار عمده تابان هور و پترو امید آسیا در مورد آن تصمیم گیری می کنند. البته در صورت قطعی شدن حتما از طریق کدال شفاف سازی نهایی انجام می شود. 

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24