Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به گزارش های هشت ماهه منتشر شده، فخاس توانسته ٣٠.٢٣٢.٠١٢ میلیون ریال به لحاظ ریالی فروش میلگرد و شمش داشته باشد. از سویی این شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال توانسته به ازای هر سهم ۴۲۶ ریال سود محقق کند که رشد ۱۴۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه اش در سال قبل را نشان می دهد.

وعده تقسیم سود مناسب در مجمع «فخاس»

بورس24 : شرکت مجتمع فولاد خراسان یکی از سه شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در ایران است که از ۱۷ واحد مختلف تشکیل شده که چهار واحد احیاء مستقیم، ذوب، ریخته گری و نورد به عنوان واحدهای اصلی و سایر واحدها جانبی و پشتیبانی محسوب می شوند. با توجه به گزارش های هشت ماهه منتشر شده، "فخاس" توانسته 30.232.012 میلیون ریال به لحاظ ریالی فروش میلگرد و شمش داشته باشد. از سویی این شرکت در ۶ ماه ابتدایی سال توانسته به ازای هر سهم ۴۲۶ ریال سود محقق کند که رشد ۱۴۱ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه اش در سال قبل را نشان می دهد.

حسین بختیاری مدیر فروش شرکت فولاد خراسان درگفت و گو با بورس24 در خصوص احتمال افزایش قیمت محصولات این کارخانه با توجه به بالا رفتن قیمت ها در تمامی سطوح اقتصادی گفت: محصولاتی همچون میلگرد و شمش کارخانه از ابتدای آبان ماه تاکنون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشته اند. با توجه به اینکه همواره در کشور عرضه میلگرد بیش از تقاضا بوده است، بعید می دانم افزایش چشمگیری را در خصوص این محصول در آینده شاهد باشیم.

او در خصوص استراتژی های "فخاس" برای فروش محصولات تولیدی بیان کرد: فروش ما در بورس هر ماهه به میزان تعهد تعیین شده عرضه می شود. مازاد آن نیز با توجه به قیمت های کشف شده در بورس به متقاضیان فروخته می شود که البته بخشی از آن نیز به تامین کنندگان در قبال مطالبات پرداخت می شود.

‌مدیر فروش شرکت فولاد خراسان با بیان اینکه شرکت در خصوص صادرات میلگرد توفیق چندانی نداشته است، افزود: هم اکنون در حوزه صادرات میلگرد بدلیل صادرات میلگرد ارزان قیمت توسط سایر تولید کنندگان، مجتمع فولاد خراسان از توفیق چندانی برخوردار نیست. اما در خصوص صادرات شمش باید بگویم که نسبتا موفق عمل کرده ایم و برای اولین بار رقم صادرات شمش در سال جاری به مرز ۲۰۰ هزار تن رسید که به کشورهای حوزه خلیج فارس، شمال آفریقا، جنوب شرق آسیا و هند صادر شده است.

مصرف برق فولاد خراسان در نرم عادی قرار دارد

حسین بختیاری در پاسخ به اینکه چنانچه قیمت سایر حامل های انرژی افزایش یابد با توجه به مصرف بالای برق فولاد خراسان و اینکه این امر تا چه میزان بر هزینه های مالی شرکت تاثیرگذار خواهد بود گفت: هم اکنون مصرف برق فولاد خراسان در نرم عادی بوده و مانند سایر فولادسازان است. طبیعی است که افزایش قیمت مواد اولیه از جمله برق می تواند در قیمت تمام شده تاثیر گذار باشد.

مدیر فروش شرکت فولاد خراسان همچنین در خصوص چگونگی تامین آب مورد نیاز این شرکت گفت: خوشبختانه مجتمع فولاد خراسان با تمهیداتی که در زمان ساخت مجتمع اندیشیده است از جمله شرکت هایی است که کمترین مشکل را با مصرف آب دارد. این تمهیدات عبارتند از مشارکت در احداث سدی در کنار کارخانه که در مسیر رودخانه واقع شده و بحمدالله با بارندگی های سال قبل و سال جاری در بالاترین میزان خود ظرف سال های گذشته قرار دارد. همچنین نصب تجهیزات بروز و مدرن آبرسانی که حداقل مصرف آب را در زنجیره تولید دارند سبب شده تا مشکلی در خصوص تامین آب مورد نیاز نداشته باشیم.

او در پایان اذعان کرد: در خصوص سهام مجتمع فولاد خراسان براساس آمار داده شده باید بگویم که سود قابل قبولی میان سهامداران توزیع خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24