Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با رشد ۴١ درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش ٣۶ درصدی سود عملیاتی همراه شد ، اما سود خالص شرکت تنها ٩ درصد افزایش داشت. از سوی دیگر بررسی گزارش های ماهانه غشان از کاهش نسبی درآمدهای عملیاتی در ماه های اخیر حکایت دارد. فروش ریالی غشان در آبان ماه نسبت به مهر ٩ درصد و در قیاس با شهریور ١٢ درصد افت کرده است. این در حالی است که سهام غشان در بازار سرمایه که از اواسط شهریور ماه امسال از محدوده ٢۴٠٠ تومان تا روزهای پایانی آبان ماه تا محدوده ١٩٠٠ تومان اصلاح شده بود اخیرا با اقبال همراه شده و سعی دارد به قله قبلی قیمت خود نزدیک شود. حال آن که یک سال قبل بهای هر سهم غشان کمتر از ۴٠٠ تومان بود...

پیگیری سه موضوع درباره «غشان» ، سهمی با ۵٠٠ درصد بازدهی در یک سال اخیر

بورس24 : شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل با رشد 41 درصدی درآمدهای عملیاتی و افزایش 36 درصدی سود عملیاتی همراه شد ، اما سود خالص شرکت تنها 9 درصد افزایش داشت.

از سوی دیگر بررسی گزارش های ماهانه غشان از کاهش نسبی درآمدهای عملیاتی در ماه های اخیر حکایت دارد. فروش ریالی غشان در آبان ماه نسبت به مهر 9 درصد و در قیاس با شهریور 12 درصد افت کرده است. این در حالی است که سهام غشان در بازار سرمایه که از اواسط شهریور ماه امسال از محدوده 2400 تومان تا روزهای پایانی آبان ماه  تا محدوده 1900 تومان اصلاح شده بود اخیرا با اقبال همراه شده و سعی دارد به قله قبلی قیمت خود نزدیک شود. حال آن که یک سال قبل بهای هر سهم غشان کمتر از 400 تومان بود.

توقف صادرات موجب کاهش فروش شد

حمید غفوریان معاون مالی و اقتصادی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص علت کاهش فروش ریالی شرکت طی ماه های آبان و مهر ابراز داشت: در ماه های گذشته تولید شرکت کاهش نداشته بلکه فروش ریالی با افت نسبی مواجه شده که این کاهش ناشی از تولید شیر خشک و کره بود. با توجه به این که بحث صادرات شرکت در حال پیگیری است که بتواند شیرخشک را صادر کند به نظر می رسد این موضوع در آینده مرتفع شود.

او اضافه کرد: تولید شیر خشک و کره و عدم فروش آن ها موجب شد تا قیمت تمام شده شرکت افزایش یابد اما صادرات که برقرار شود این موضوع حل خواهد شد.

وی در همین باره افزود: در ماه های گذشته به دلیل رفع تعهدات ارزی هیچگونه صادراتی نداشتیم اما به دنبال آن هستیم که صادرات شیر خشک را دوباره برقرار کنیم. وزارت صنعت و معدن برای صادرات شیر خشک تعرفه ای در نظر گرفته که ما به دنبال آن هستیم که این تعرفه را تا حد امکان کاهش دهیم و امکان صادرات را بالا ببریم.

سود امسال قطعا بالاتر از سال قبل خواهد بود

از معاون مالی و اقتصادی غشان پرسیدیم که با وجود رشد 41 درصدی فروش نیمه ابتدایی امسال اما سود خالص شرکت نسبت به نیمه اول سال قبل تنها 9 درصد افزایش داشت. علت این امر چه بود؟ او تصریح کرد: در نیمه ابتدایی سال جاری شرکت با افزایش هزینه ها نسبت به نیمه نخست سال قبل مواجه شد. هم در بحث خرید شیر خام و هم افزایش هزینه های حقوق و دستمزد که منجر شد تا علی رغم افزایش نرخ فروش محصولات، اما سود شرکت افزایش چندانی نسبت به 6 ماهه نخست سال قبل نداشته باشد. اما در تلاشیم تا این موضوع در 6 ماهه دوم امسال قطعا جبران شود.

او تاکید کرد: البته با در نظر گرفتن دپوی شیر خشک که در حال حاضر موجود است سعی می کنیم که EPS سال جاری را با رشد 20 تا 30 درصدی نسبت به سود واقعی سال گذشته محقق کنیم.

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در چه مرحله ایست؟

در پایان از غفوریان در خصوص برنامه شرکت جهت افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها پرسیدیم. وی گفت: پیگیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هستیم. هیات مدیره برنامه افزایش سرمایه شرکت را مصوب کرده و این مصوبه برای کارشناس ارسال شده تا اقدامات لازم را جهت قیمت گذاری انجام دهد. امور مربوط به قیمت گذاری در حال انجام است و به محض انجام کلیه مراحل اطلاعات این موضوع قطعا در سایت کدال اطلاع رسانی خواهد شد اما تا پیش از آن اطلاعات دقیق تری مانند میزان افزایش سرمایه هنوز مشخص نیست زیرا کارشناس مربوطه هنوز قیمت گذاری را انجام نداده و این موضوع در دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24