Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در نشست هم اندیشی خانواده گروه توسعه ملی : علی ربیعی : در شرایط کنونی اقتصادی در مجامع سود تقسیم نکنند و به جای آن، افزایش سرمایه و توسعه‌های کوچک را در دستور کار خود قرار دهند. در دوران تحریم که دولت پول ندارد، این دسته از شرکت‌ها باید به توسعه کمک کنند. امروز شرکت‌های عمومی مانند گروه توسعه ملی می‌توانند کشانه توسعه ایران باشند... مدیرعامل گروه توسعه ملی : سهام وبانک با احتساب سود نقدی و نوسانات قیمت سهم بازده ۱۰۰ درصدی برای سهامداران داشته است. با توجه به این که وبانک سهم بزرگی است و طبعا حرکت دادن این سهم سخت است اما از رشد بازار جا نماندیم، ما در حدود ۲۵ شرکت بورسی در پرتفوی خود داریم که سهام این شرکت ها نیز رشد خوبی داشته است و بازدهی مناسبی نصیب سهامداران کرده است... مدیرعامل بانک اقتصاد نوین : «ونوین» افزایش سرمایه دارد ؛ از دو منبع مدیرعامل تامین سرمایه نوین : ما ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع تحت مدیریت داریم که ۱۳ هزار میلیارد از این منابع از محل صندوق های متنوعی که در مدیریت ماست ، جذب شده است، همچنین سامانه جامع صندوق های سرمایه گذاری را راه اندازی کردیم که صدور و ابطال آن لاین را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

توصیه سخنگوی دولت : سود کمتر تقسیم کنید

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ، یکی از شرکت های چند رشته ای با سرمایه ای بالغ بر هزار ۶۲۵ میلیارد تومان است که اخیرا، سه کرسی هیات مدیره بانک اقتصاد نوین را در اختیار گرفت و موفق شد تا در کنار اداره شرکت ها و هلدینگ های تحت تملک خود جان تازه ای به رگ های بانک اقتصاد نوین ببخشد و گواه آن نیز تراز مثبت بانک طبق گزارشات اخیری است که روانه کدال کرده است.

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی روزگذشته به میزبانی بانک اقتصاد نوین نشست هم اندیشی با حضور سخنگوی دولت و مدیران گروه توسعه ملی و شرکت های سرمایه پذیر برگزار کرد، تا بتواند در راستای خلق ارزش افزوده بیشتر گام بردارند.

سود در شرکت ها بماند

علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست هم‌اندیشی خانواده بزرگ گروه توسعه ملی که روز دوازدهم آذرماه به میزبانی بانک اقتصاد نوین برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین دلایل موفق نشدن در مدیریت بنگاه‌ها این است که نخبه‌پروی انجام نشده است. در حالی که نخبه شناسی و داشتن تفکر توسعه‌ای یکی از راه‌های رشد اقتصادی کشور است.

ربیعی به شرکت‌ها توصیه کرد: در شرایط کنونی اقتصادی در مجامع سود تقسیم نکنند و به جای آن، افزایش سرمایه و توسعه‌های کوچک را در دستور کار خود قرار دهند. در دوران تحریم که دولت پول ندارد، این دسته از شرکت‌ها باید به توسعه کمک کنند. امروز شرکت‌های عمومی مانند گروه توسعه ملی می‌توانند کشانه توسعه ایران باشند.

او گفت : امروز مردم ایران بیش از هر چیز دیگری به امید نیاز دارند و امید مهمترین نیاز جامعه ایرانی است. این در حالی است که مسئولیت‌پذیری و امیدواری دو کلید مهم در بهبود وضع امروز ایران و بنگاه‌های اقتصادی است.

بازدهی 100 درصدی «وبانک»

سید مهدی سدیدی مدیر عامل " وبانک" در آئین هم اندیشی مدیران این شرکت در جمع مدیران هلدینگ ها و شرکت های این مجموعه گفت: یکی از هدف گذاری های مدیران شرکت های گروه با توجه به این که سال مالی تعداد زیادی از شرکت ها پایان آذر ماه به انتها خواهد رسید، باید پیاده سازی نقشه راه برای سال مالی جدید باشد آن هم با توجه به شرایط کلان اقتصادی و پیاده سازی بهترین استراتژی با در نظر گرفتن تمام ریسک های احتمالی پیش رو و توجه به بودجه سال ۹۹ کشور.

سدیدی ادامه داد: خوشبختانه در مدت یکسال اخیر که مدیریت گروه توسعه ملی به من واگذار شده است، سهام " وبانک" با احتساب سود نقدی و نوسانات قیمت سهم بازده ۱۰۰ درصدی برای سهامداران داشته است. با توجه به این که " وبانک" سهم بزرگی است و طبعا حرکت دادن این سهم سخت است اما از رشد بازار جا نماندیم، ما در حدود ۲۵ شرکت بورسی در پرتفوی خود داریم که سهام این شرکت ها نیز رشد خوبی داشته است و بازدهی مناسبی نصیب سهامداران کرده است.

وی گفت: در حوزه واگذاری ها هم در حدود ۲۵ شرکت را برای واگذاری آگهی کردیم و در این مدت ۵ هزار میلیارد ریال نیز واگذاری انجام شد.

سدیدی گفت: با توجه به زیر مجموعه هایی که در آن ها سرمایه گذاری کردیم، توجه ویژه ای به امر تولید داریم، بدنه مدیریتی ما بدنه ای علمی است و قائل به این موضوع هستیم که حکمرانی نخبگان باید در اداره امور جاری باشد. به همین منظور هم بالغ بر ۲۰۰ ارزیابی فردی در مصاحبه ها داشتیم و از هلدینگ ها خواستیم تا در این مسیر حرکت کنند.

هر ثانیه یک میلیون تومان گردش داریم!

مدیر عامل گروه توسعه ملی گفت: حجم معاملات شرکت های ما در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است و صیانت از سهامداری، ترکیب بهینه سهامداری از مواردی است که به آن توجه داریم، در حدود ۹ میلیون تن تولید داشتیم و فروش شرکت های تولیدی ما از ۱۶ هزار میلیارد تومان عبور کرده است و گردش مالی مجموعه ما در محدوده ۳۰هزار میلیارد تومان است و در هر ثانیه ۱ میلیون تومان گردش مالی ماست.

سدیدی در ادامه افزود: سهم "وبانک" از سود این سرمایه گذاری ها بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان است و در برنامه داریم تا از سایر محل ها نیز سود داشته باشیم، ما به افزایش سرمایه شرکت ها جهت توسعه و پیشبرد اهداف توسعه ای مایل هستیم و ترجیح ما افزایش سرمایه از محل سود است.

وی گفت: در حوزه تولید وضع ما خوب است و در مقایسه با سایر رقبا حاشیه سود را حفظ کردیم و به زیر مجموعه ها اعلام کردیم تا در تصمیم گیری های پیش رو شرایط بودجه سال ۹۹ را لحاظ کنند.

سدیدی گفت: آینده بانک اقتصاد نوین روشن است و با اقداماتی که در حوزه وصول مطالبات، فروش سرمایه گذاری ها و جذب منابع جدید عملیاتی کرده است شرایط بانک بهبود خواهد داشت ما نیز به عنوان سهامدار بانک اقتصاد نوین در تلاشیم تا بانک در مسیر اصلی خود حرکت کند .

«ونوین» افزایش سرمایه دارد ؛ از دو منبع

در این نشست هم اندیشی علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین پتانسیل های بانک متبوعش از جمله ، امکان برقراری روابط بانکی بین المللی، وجود شرکت های پرداخت، شرکت ساختمانی، صرافی و بیمه را عنوان کرد.

وی درباره افزایش سرمایه بانک هم گفت: در تلاشیم تا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را عملیاتی کنیم و همچنین برنامه داریم تا از محل آورده نقدی نیز افزایش سرمایه داشته باشیم.

موفقیت های تامین سرمایه نوین ؛ جذب 18 هزار میلیارد تومان منابع

ولی نادی قمی مدیر عامل تامین سرمایه نوین هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۳۳۰۰ میلیارد تومان ارزش بازار ماست و سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومانی داریم.

وی گفت: ما ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع تحت مدیریت داریم که ۱۳ هزار میلیارد از این منابع از محل صندوق های متنوعی که در مدیریت ماست ، جذب شده است، همچنین سامانه جامع صندوق های سرمایه گذاری را راه اندازی کردیم که صدور و ابطال آن لاین را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

درباره بیمه نوین

کریمخان زند مدیر عامل بیمه نوین هم درباره آخرین وضعیت این شرکت بیمه ای گفت: پرتفوی بیمه ای شرکت ما در حال حاضر در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که به نسبت ۴ سال قبل بیش از ۲ برابر شده است ، سطح توانگری ما ۱ است و برای حفظ این سطح توانگری از سهامداران عمده تقاضا داریم تا با حمایت های خود مقدمات افزایش سرمایه ما را فراهم کنند.

وی گفت:هرچه سرمایه ما رشد داشته باشد می توانیم در مسیر توسعه کسب و کار خود گام برداریم چرا که بر اساس قوانین در حال حاضر بیش از ۳ برابر سرمایه حق تولید نداریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24