Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نکته قابل توجه، شرایط عملیاتی این شرکت است. دقاضی توانسته در نیمه نخست امسال بیش از ٧۵ درصد از سودی که در کل سال ٩٧ محقق کرده بود را بسازد. شرکت داروسازی شهید قاضی در نیمه اول امسال ١،٨٢٢ میلیارد ریال محصول فروخت و برای هر سهم ۶،۴۵٨ ریال سود شناسایی کرد.

آخرین خبرها از سهام ٧٣٠٠ تومانی گروه دارو؛ «دقاضی»

بورس24 : شرکت داروسازی شهید قاضی یکی از دارویی هایی است که از ابتدای سال جاری تا کنون بازدهی قابل توجهی را عاید سهامداران خود کرده است. این سهم طی 8 ماه و نیم گذشته بیش از 360 درصد بازدهی داده و هم اکنون در محدوده قیمتی 7300 تومان قرار دارد.

نکته قابل توجه، شرایط عملیاتی این شرکت است. دقاضی توانسته در نیمه نخست امسال بیش از 75 درصد از سودی که در کل سال 97 محقق کرده بود را بسازد. شرکت داروسازی شهید قاضی در نیمه اول امسال 1،822 میلیارد ریال محصول فروخت و برای هر سهم 6،458 ریال سود شناسایی کرد. در قیاس با نیمه نخست سال قبل فروش ریالی 47 درصد و سود 44 درصد افزایش یافته است.

سود 6 ماهه اول در نیمه دوم نیز تکرار خواهد شد

با توجه به بهبود قابل توجه درآمدهای عملیاتی و همچنین سودآوری شرکت نسبت به سال گذشته باید دید آیا این شرایط در نیمه دوم سال جاری نیز تداوم خواهد یافت یا خیر؟

وطنی مدیر مالی شرکت داروسازی شهید قاضی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره پیش بینی شرایط شرکت در نیمه دوم سال جاری ابراز داشت: بر اساس پیش بینی هایی که در بودجه انجام شده و با در نظر گرفتن روند تولید و فروش کنونی شرکت می توان انتظار داشت که عملکردی که شرکت در نیمه نخست امسال داشت را در نیمه دوم نیز تجربه کند.

او افزود: در واقع پیش بینی می شود به همان میزانی که در نیمه نخست سود ساخته شد در نیمه دوم نیز به همان اندازه ساخته شود و در واقع سودسازی 6 ماهه اول در دوره 6 ماهه دوم نیز تکرار شود. اما بیش از آن را متصور نیستیم.

مدیر مالی دقاضی درباره دلایل بهبود شرایط عملیاتی و سودآوری شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در واقع افزایش قیمت ها در اقلام دارویی عمده ترین دلیل رشد سودآوری شرکت در سال جاری بود. امسال قیمت بسیاری از اقلام دارویی افزایش یافت که شرکت دقاضی نیز از این افزایش قیمت ها مستثنی نبود.

او تاکید کرد: بخشی از افزایش سود شرکت در سال جاری ناشی از افزایش نرخ محصولات است. بالا رفتن گردش مالی شرکت افزایش فروش و سودآوری را در پی داشته است. البته اقداماتی مانند کنترل هزینه ها و بحث هزینه های عملیاتی که موجب کاهش بهای تمام شده در سال جاری شده نیز در بهبود وضعیت درآمدی و سودآوری شرکت بی تاثیر نبوده است.

از افزایش سرمایه شرکت چه خبر؟

وطنی در پایان به موضوع افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: مجوز افزایش سرمایه شرکت در اردیبهشت ماه صادر شده و هم اکنون در حال انجام کارهای ثبتی آن در اداره ثبت هستیم. امیدواریم گزارش 9 ماهه شرکت با سرمایه جدید منتشر شود.

گفتنی است شرکت داروسازی شهید قاضی در ماه های ابتدایی امسال سرمایه خود را از 135 میلیارد ریال به 405 میلیارد ریال افزایش داد اما هنوز گزارش های این شرکت بر اساس سرمایه قبلی یعنی 135 میلیارد ریال منتشر می شوند. بر اساس سرمایه قبلی شرکت سود هر سهم نیمه نخست امسال 6،458 ریال بوده که با در نظر گرفتن سرمایه جدید یعنی 405 میلیارد ریال این مبلغ معادل 2،152 ریال است. بنابراین بر اساس اظهارات مدیر مالی دقاضی سود این شرکت تا پایان سال 98 به حدود 4300 ریال خواهد رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24