Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وقتی باطله برای شرکت سود می سازد افزایش سرمایه جذابی در راه است اعلام مالکیت در ١٠٠ هکتار معدن میهن ماسه هم سودده شد گفت و گویی مفید با معاون اداری و مالی تک سهم گروه استخراج معادن

رویارویی «کماسه» با تحولات بنیادین

بورس24 : از شن و ماسه که حرف به میان می آید به یاد ساحل دریا می افتیم ؛ بله درست است شن و ماسه همان خرده سنگ های ریز لب ساحل هستند که در بیشتر صنایع کاربرد دارند و برای مصارف مختلف از جمله تصفیه آب آشامیدنی، شستشوی ظروف و سایر کاربرد ها استفاده می شوند ، به طوری که این کانی های معدنی در برخی از شرکت‌ها فرآوری و قابل استفاده برای صنایع مختلف هستند.

شرکت تامین ماسه ریخته گری به عنوان اولین تولیدکننده ماسه های سیلیسی آرایش شده به منظور تامین نیاز صنعت ریخته گری کشور تاسیس شده است ، این شرکت که در شهرستان فیروزکوه قرار دارد بیش از ۴۷ سال است که توانسته با تولیدات و محصولات خود تامین بخش قابل توجهی از نیاز بازار مصرف ریخته گری را بر عهده بگیرد ؛ جالب است بدانیم که این شرکت در صنایع مختلف لوله سازی ، پتروشیمی ، نیروگاه ، شوینده ، سیمان ، کشتی سازی ، سد سازی، صنایع نفت و گاز فعال است و برند این محصول قابلیت صادرات را نیز دارد.

امیر احمد غفاری معاون اداری و مالی تامین ماسه ریخته گری در مورد آخرین تحولات این شرکت و برنامه های آینده آن به خبرنگار بورس24 گفت: مهمترین نکته این است که، شرکت در شش ماهه امسال معادل کل سود ۱۲ماهه سال ۹۷ سود شناسایی کرده است.

وی گفت: در شرکت تامین ماسه ریخته گری (کماسه )از مقطعی که تیم جدید مستقر شدند، تمام تمرکز و اولویت اصلاح عملیات تولید بود؛ به نحوی که برای عملیات تولید اتفاقات خوبی رخ دهد. از جمله این که ،در6 ماهه امسال معادل کل سود سال 97، سود شناسائی کرده است که این رقم معادل 210ریال می باشد.

وی گفت: نکته بعدی این که شرکت با کاهش هزینه ها و مدیریتی که در سیستم داشته، ۲ کار مهم را به سر انجام رسانده است. موصوع نخست بحث فرآوری باطله ها است؛ از آنجایی که این باطله ها حجم وسیعی از فضای کارخانه را اشغال کرده اند، سبب بروز مشکلات زیست محیطی در شهرستان شده بود.

باطله را تبدیل به احسن می کنیم، این گونه...

غفاری گفت: خوشبختانه با درایتی که مدیریت شرکت داشته و با بررسی هایی که انجام شده با همکاری یک تیم دانشگاهی و طرح های آزمایشگاهی موفق شده ایم از باطله محصول تولید نمائیم. خوشبختانه در آزمایش هایی که در مراحل اولیه انجام شد توانستیم از باطله ، برخی از محصولات شرکت را تولید کنیم.

وی گفت: نکته بعدی در مورد باطله ها این است که با توجه به تولید ۲ نوع ماسه ،(ماسه های ریخته گری و ماسه های تصفیه خانه و صنعتی). وقتی ماسه های ریخته گری را تولید می کنیم عملاً نمی توانیم ماسه های D تولید کنیم یا برعکس‌.

به گفته وی، با توجه به خط جدیدی که از روی فرآوری باطله راه اندازی کرده ایم ، بخشی از محصولات ریخته گری را می توانیم از فرآوری باطله ایجاد کنیم. وقتی این محصولات تولید می شوند خط تولید ماسه های گروه D یا تصفیه خانه ای متوقف نمی شود. این بحثی بود که در مرحله آزمایشگاهی انجام شد که پس از آزمایش، تجاری سازی و از اول آذر ماه این فرآیند انجام شده است.

به گفته وی، تیم دانشگاهی در حال بررسی است که ما بتوانیم روی باقیمانده باطله که چیزی حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد کل باطله ها است محصول بگیریم. هم اکنون در حال انجام تست های آزمایشگاهی هستیم، به محض این که به نتیجه مطلوب برسیم در کدال شفاف سازی خواهیم کرد.

عفاری گفت: شرکت دو کار مهم انجام داده است ؛ 1. فرآوری باطله 2. متمرکز شدن روی ماسه های گروه D، که در حال حاضر با وجود دو نمایشگاهی که برگزار کرده ایم( آب و فاضلاب و متافو) در هر دو نمایشگاه پتانسیل فروش ماسه های D فراهم شده و ضرورت ایجاد شد که منحصراً یک خط تولید D ایجاد کنیم که این خط تولید قبلاً در کدال شفاف سازی شد که با این وجود می توانیم پتانسیل رشد خوبی در فروش شرکت متصور باشیم.

افزایش سرمایه می دهیم ، از انباشته قطعا

عفاری از افزایش سرمایه ای از محل انباشته خبر داد و گفت: در خصوص افزایش سرمایه ما یک افزایش سرمایه از انباشته داریم؛ در واقع منتظر موافقت سازمان بورس هستیم که اگر موافقت کنند ما ۴۰ درصد از انباشته افزایش سرمایه می دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تولید ماسه ریخته گری صادرات ادامه دارد؟ گفت: تمام تلاش مدیریت جدید این بود که برند تأمین ماسه در کشور جا بیفتد که این مهم انجام شده است. ما برنامه های صادراتی برای ماسه های خاص داریم که مدیریت در حال پیگیری می باشد.

وی در مورد برنامه توسعه گفت: شرکت قرار است که از محل فعلی شرکت که ۳۷ هکتار است به سایت جدید که ۲۰ هکتار است منتقل شود ؛ جانمایی و بخشی از کارهایش انجام شده و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به محض تأمین منابع مالی این انتقال صورت می گیرد. در مورد زمین هم هیئت مدیره باید تکلیف کند ، چون از پتانسیل منطقه ای خوبی برخوردار است . قابل توجه است تمهید مدیریتی پس از تغییر نگرش در فرآیند تولید و عملیات ،اصلاح ساختار مالی است که در دستور کار قرار داده است و در این راستا اقدامات موثری در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد : یکی دیگر از دارائی های شرکت حدود 100هکتار معدن شامل 5معدن به نام های سرانزا 1و2و3وکوه خسان کهنه در می باشد که در حال استفاده از ظرفیت های استفاده نشده و همچنین ارزیابی ذخایر موجود در معادن هستیم.از جمله دستاوردهای دیگر،سود آور شدن فعالیت شرکت زیر مجموعه میهن ماسه است که از زیان انباشته حدود 3300میلیون ریال در پایان سال 97به سودی معادل 2200میلیون ریال در 6ماهه اول سال 98منجر شده است.

گفتنی است ،  تامین ماسه ریخته گری در کمتر از یک ماه گذشته حدود 30 درصد رشد کرده و با توجه به رخدادهای بنیادین شرکت تحلیل گران تارگت های بالاتر از 3000 تومان برای این شرکت در نظر گرفته اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24