Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس‌ کل بانک مرکزی، با تأکید بر اینکه تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی بازار ارز رخ نداده است، گفت: بانک مرکزی برنامه‌ ای برای انتشار اوراق مشارکت ندارد...

همتی: بانک مرکزی برنامه‌ ای برای انتشار اوراق مشارکت ندارد

بورس24 : رئیس‌ کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی بازار ارز رخ نداده است، گفت: بانک مرکزی برنامه‌ ای برای انتشار اوراق مشارکت ندارد.

به گزارش انتخاب، عبدالناصر همتی در یادداشت جدید اینستاگرامی خود به بیان نکاتی در خصوص بازار پول و ارز پرداخت و اعلام کرد: رویه موجود در بازار ارز نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد.

رئیس‌ کل بانک مرکزی در تشریح وضعیت بازار ارز این‌طور توضیح داده که "طی دو هفته اخیر به‌دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته‌بازی به آن دامن زده شد. 

او گفت: با اطلاعاتی که از توانایی‌ ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی‌ تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغیرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است".

وی همچنین درباره تأمین ارز کالاهای اساسی نیز اعلام کرد: از ابتدای سال علاوه بر تأمین بیش از 10 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی توسط بانک مرکزی، حدود 15 میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی و سایر کالاهای ضروری تأمین شده است. این روند به‌امید خدا و با ادامه تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت. 

همتی در بخش دیگری از کاهش 40درصدی اضافه‌برداشت بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: خبر بسیار امیدوارکننده این‌که؛ بانک‌ها در ماه‌های اخیر نیاز نقدینگی کوتاه‌مدت خود را عمدتاً از بازار بین‌بانکی تأمین می‌کنند، لذا اضافه‌ برداشت بانک‌ ها با بیش از 40 درصد کاهش، به رقم بسیار کمتری در مقایسه با رقم آن در یک سال گذشته رسیده است. 

او گفت: از مدیران بانک‌ها به‌خاطر این انضباط مالی و همراهی در اعمال سیاست‌ های پولی بانک مرکزی که نهایتاً در جهت کاهش نرخ تورم است، تشکر می‌ کنم.

رئیس‌ کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: بانک مرکزی برخلاف مطالب منتشره در حال حاضر برنامه‌ ای برای انتشار اوراق مشارکت (ودیعه) ندارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24