Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس ماه ها و هفته های اخیر به یکی از سهم های پربازده و پرتقاضای بازار سرمایه بدل شده است. در واقع روند صعودی چکاپا تقریبا از اوایل مهر ماه امسال و زمانی که در محدوده قیمتی ۶٢٠ تومان قرار داشت، آغاز شد و از آن زمان تا کنون این سهم بیش از صد درصد بازدهی به سهامداران خود داده است. این در حالی است که همچنان تقاضا برای خرید چکاپا به حدی بالاست که منجر به تشکیل صف خرید این سهم می شود. پس از گذشت حدود دو ماه و نیم که چکاپا در روند افزایشی پرشتابی قرار گرفته و از محدوده ١٢٠٠ تومان نیز فراتر رفته، این شرکت اقدام به انتشار اطلاعیه شفاف سازی در خصوص نوسان اخیر قیمت سهام خود نمود...

شرط احتیاط در «چکاپا» ؛ سهمی با ١٠٠ درصد بازدهی در ٧٠ روز!!

بورس24 : شرکت گروه صنایع کاغذ پارس ماه ها و هفته های اخیر به یکی از سهم های پربازده و پرتقاضای بازار سرمایه بدل شده است. در واقع روند صعودی چکاپا تقریبا از اوایل مهر ماه امسال و زمانی که در محدوده قیمتی 620 تومان قرار داشت، آغاز شد و از آن زمان تا کنون این سهم بیش از صد درصد بازدهی به سهامداران خود داده است. این در حالی است که همچنان تقاضا برای خرید چکاپا به حدی بالاست که منجر به تشکیل صف خرید این سهم می شود.

پس از گذشت حدود دو ماه و نیم که چکاپا در روند افزایشی پرشتابی قرار گرفته و از محدوده 1200 تومان نیز فراتر رفته، این شرکت اقدام به انتشار اطلاعیه شفاف سازی در خصوص نوسان اخیر قیمت سهام خود نمود.

مقدم مدیر عامل چکاپا در این اطلاعیه اعلام کرده که هیچ موضوع بااهمیتی که بر روی عملکرد جاری شرکت موثر باشد، رخ نداده است.

البته بررسی های بیشتر بر روی گزارش های ماهانه این شرکت نشان می دهد که نه تنها رویداد مثبتی در چکاپا رخ نداده بلکه آمارها از ضعف نسبی در شرایط عملیاتی این شرکت خبر می دهد.

آمارهای منتشر شده در سایت کدال حاکی از آن است که فروش ریالی چکاپا طی مهر ماه با افت نسبتا قابل توجهی مواجه شده و این کاهش ارزش فروش در آبان ماه نیز تداوم یافته است. حتی فروش ریالی مهر ماه امسال در قیاس با مهر ماه سال قبل نیز متحمل افت 10 درصدی شده است. فروش آبان امسال نیز نسبت به ماه مشابه در سال قبل 14 درصد کمتر شده است.

و موضوع بااهمیت دیگر این که نرخ فروش خمیر ویرجین که یکی از محصولات عمده چکاپاست و حدود یک سوم از درآمدهای عملیاتی این شرکت را تشکیل می دهد، در مهر ماه نسبت به شهریور ماه 9 درصد افت کرده و حتی نسبت به نرخی که در همهر ماه سال گذشته فروخته بود نیز 2 درصد کمتر است. مهمتر آن که شرکت در آبان ماه هیچگونه فروشی بر روی این محصول انجام نداده است. از طرفی تولید و فروش تناژی خمیر ویرجین نیز در ماه های اخیر با روند نزولی همراه شده است.

در خصوص عملکرد چکاپا در ماه های گذشته پرسش های زیادی مطرح است.به نظر می رسد سهامداران چکاپا باید درباره علت کاهش روند نرخ فروش یکی از محصولات عمده این شرکت یعنی خمیر ویرجین در ماه های اخیر، عدم فروش این محصول در آبان ماه و همچنین راجع به علت افت فروش ریالی شرکت در دو ماه گذشته آگاهی داشته باشند و مطابق با واقعیت های سهم درباره آن تصمیم گیری کنند.

به نظر می رسد ، سهامداری در چکاپا مستلزم همراهی بادیدگاه های بلند مدت مالک اصلی سهم و توجه به تحلیل های کارشناسانه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24