Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

غلامحسین مظفری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش - توسعه صادرات غیر نفتی و راهیابی به بازارهای جهانی از طریق مبادلات تجاری بین المللی برای کسب درآمدهای ارزی بیشتر، از اهداف توسعه اقتصادی کشور است. بنابراین...

کیش، میزبان رویدادهای بزرگ

بورس24توسعه صادرات غیر نفتی و راهیابی به بازارهای جهانی از طریق مبادلات تجاری بین المللی برای کسب درآمدهای ارزی بیشتر، از اهداف توسعه اقتصادی کشوراست.  

کارایی مبادلات تجاری نیز نیازمند فراهم آوردن مجموعه ای از انواع زیرساختها، خدمات تجاری، رویه ها و قوانینی است که حوزه های مختلفی اعم از حمل ونقل و لجستیک، گمرک،‌ نهادهای مالی و بیمه، بازار بورس و مانند آن را شامل می شود. ضمن اینکه توسعه مبادلات تجاری و افزایش ظرفیت های بازرگانی از طریق ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بانکی و افزایش حجم بازارهای سرمایه امکان پذیراست.

امروزه برگزاری نمایشگاه‌ های بین‌ المللی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و رونق مبادلات تجاری محسوب می‌شود. در جهان نیز ارتقای ارزش نمایشگاه ها از اهداف اصلی کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته است. بدیهی است در کشورما نیز در شرایط تحریم اقتصادی ، نمایشگاه ها بیش از هر ابزار دیگری می توانند به بازاریابی، رشد و رونق کسب و کارها، توسعه صادرات، جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوریهای پیشرفته به بخش های مختلف کمک کنند.

از این روتلاش برای توسعه و ارتقاء نمایشگاه های بین المللی در عرصه اقتصاد و گردشگری یکی ازمحورهای مهم فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که با مشارکت بسیارخوب بخش خصوصی نیزهمراه بوده است. به گونه ای که جزیره کیش در هرسال میزبان برگزاری نمایشگاه های متعدد ملی و بین المللی است و نمایشگاه بورس ، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری موسوم به کیش اینوکس یکی ازموثرترین و مهم ترین آنهاست.

بر این باوریم که مناطق آزاد کشور می توانند و باید در ساماندهی و طراحی مناسبات جدید اقتصادی و مالی جهانی نقشی بسزا داشته باشند و برگزاری رویدادهای بزرگ نمایشگاهی و همایشی قادر است در ایجاد فضای تبادل افکار و استفاده از ظرفیت های فراوان ایران برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، نقشی اساسی ایفا کند.

راه اندازی بورس بین الملل و طراحی مکانیزم هایی برای همکاری با بازارهای بزرگ مالی جهان ازجمله مواردی است که با تلاش های کارشناسی و پژوهشی گسترده میسرشده و برای استمرار و موفقیت کامل چنین طرح های حمایت کننده ای ، رویدادهای بزرگ اقتصادی همانند نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری نقش موثر و پر اهمیتی دارند. در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی کامل دارد تا در زمینه جذب سرمایه گذاری، تسهیل شرایط فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تبادل نظر و همفکری برای طراحی و پیاده سازی طرح های نوآورانه و استارت آپ ها در جزیره کیش بافعالان این عرصه و صاحبان ایده های نو همکاری کند.

امید که با مشارکت فعالانه بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاههای موفق، کارا و کارآمد مانند کیش اینوکس، معرفی توانمندیهای کشور در عرصه خدمات بازارهای مالی و زمینه سازی برای تقویت بنیه اقتصادی ایران ، ایجاد فرصت های شغلی جدید ، افزایش درآمدهای ارزی و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به شایستگی محقق شود.

*رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش

منبع: اقتصاد کارا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24