Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جهش ۶۶ درصدی ارزش معاملات خرد و رشد ٩ درصدی شاخص هموزن طی ٧ روز معاملاتی!! نحوه انجام معاملات بازار سرمایه و همچنین آمار و شاخص ها نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به نخستین ماه از پاییز امسال امید بیشتری به بازار سرمایه پیدا کرده اند...

بازار سهام سیگنال های جدیدی برای رشد دریافت کرد

بورس24 : نحوه انجام معاملات بازار سرمایه و همچنین آمار و شاخص ها نشان می دهد که سرمایه گذاران نسبت به نخستین ماه از پاییز امسال امید بیشتری به بازار سرمایه پیدا کرده اند.

ارزش معاملات خرد از ابتدای آذر ماه تا کنون 66 درصد افزایش یافته است. در نخستین روز از آذر ماه امسال ارزش معاملات خرد برابر با 15،160 میلیارد ریال بود، حال آن که هم اکنون این مقدار به 25،177 میلیارد ریال ارتقا یافته است.

از سوی دیگر ارزش کل معاملات بازار سرمایه اعم از بورس و فرابورس نیز نسبت به ابتدای آذر ماه 30 درصد افزایش داشته است.

بررسی شاخص های کل و هم وزن نیز بیانگر بهبود وضعیت کلی بازار سرمایه و بازگشت امید به دل سهامداران و فعالان بازار سرمایه است. معاملات آذر ماه در حالی آغاز شد که شاخص کل در ارتفاع 305 هزار واحدی قرار داشت که هم اکنون با 4 درصد رشد به 318 هزار واحد رسیده است. شاخص کل در مسیر صعودی متعادلی که اخیرا پیموده از یک مقاومت مهم در ارتفاع 313 هزار واحدی عبور کرده و در حال حاضر برای مقابله با مقاومت مهم دیگری در ارتفاع 320 هزار واحدی خود را مهیا می کند.

اما این روزها موضوع مهم دیگری در بازار سرمایه در حال وقوع است که بیش از رشد قابل توجه ارزش معاملات خرد و همچنین عبور شاخص از سطوح مقاومتی قوی می توان به آن توجه داشت. این موضوع مهم رشد قابل توجه شاخص هم وزن است. شاخص هم وزن طی 10 روز اخیر یا به عبارتی 7 روز معاملاتی گذشته بیش از 9 درصد رشد کرده و از محدوده 88،615 به 96،517 واحد رسیده است.

نکته ای که در خصوص رشد شاخص هموزن باید به آن اشاره داشت این است که طی روزهای گذشته شاخص هموزن از دو مقاومت مهم عبور کرده و به زودی به سقف قبلی خود خواهد رسید که در صورت عبور از آن با قدرت بیشتری به اهداف بالاتر دست خواهد یافت. این موضوع به این جهت حائز اهمیت است که پورتفوی سهامداران اصولا با شاخص هموزن همسوست و این موضوع امیدوارکننده ای محسوب می شود.

افزون بر این که گزارش های اخیر بسیاری از شرکت ها از رشد قابل توجه درآمدهای عملیاتی آن ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته و حتی نسبت به ماه های پیشین خبر می دهد و حتی برخی از شرکت ها در آبان ماه رکوردهای فروش ریالی خود را جابجا کردند و در واقع رکورد فروش ماهیانه جدیدی را در آبان ماه به ثبت رساندند و قطعا این مساله بر بهبود چشم انداز بازار سرمایه اثر قابل توجهی داشته اما رویدادهایی که اخیرا در بازار ارز در حال رخ دادن است نیز در بهتر شدن افق دید سرمایه گذاران بی تاثیر نبوده است. بر اساس خبری که در خبرگزاری فارس منتشر شده با توجه به حجم فروش نفت و قیمت نفت در بودجه سال آینده می توان اینگونه نتیجه گرفت که دولت متوسط نرخ دلار را برای بودجه سال 99 حدود 11 هزار تومان در نظر گرفته است.

همین موضوع باعث شده تا نرخ دلار در بازار تقویت شود و پیش بینی می شود این روند افزایشی تداوم داشته باشد. از سوی دیگر تصور می شود که بازار سرمایه نیز یکبار دیگر تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته و توجه ها به بازار سهام ادامه داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24