Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ماه گذشته حجم فروش آپارتمان در شمال شهر تهران ١٧ درصد رشد کرد و در جنوب شهر حدود ٨ درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین در...

قیمت مسکن کاهش پیدا نکرد!

بورس24 : انکار کنندگان شرایط کنونی بازار مسکن مدعی هستند قیمت مسکن در تهران کاهش پیدا نکرده است، بلکه نوع خانه هایی که در این مدت اخیر فروخته شده قیمتش ذاتی اش کمتر از قیمت ذاتی خانه های فروخته شده در بهار بوده است.

منظور این گروه آن است که در ماه آبان نسبت به ماه مهر، خانه هایی که فروخته شد، سن بنای بیشتری داشته است و همچنین عمده معاملات در این ماه (آبان) در مناطق ارزان قیمت شهر انجام شده است.

اما ادعای این افراد که سعی دارند واقعیت بازار مسکن تهران را زیر سوال ببرند و ناخواسته جلوی بهبود شرایط بازار برای خانه اولی ها را مسدود سازند، کاملاً پوچ و بی اساس است.

هر دو استدلالی که انکارکنندگان رخداد کاهشی قیمت مسکن بواسطه آن، این واقعیت را رد می کنند، توسط داده های آماری بازار رد می شود! 

این افراد مدعی هستند سن بنای آپارتمان های فروخته شده در تهران طی ماه آبان نسبت به ماه مهر افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث شده قیمت معاملات در آبان نسبت به مهر کاهشی نشان داده شد. این ادعا بی اساس است چون در ماه آبان،‌ سهم واحدهای نوساز (زیر 5 سال ساخت) در معاملات مسکن در تهران 2 واحد درصد افزایش پیدا کرد و به 42 درصد رسید و در مقابل، سهم خانه های بالای 20 سال ساخت یک واحد درصد کاهش یافت و به 9 درصد رسید.

ادعای دوم این افراد رشد فروش خانه در جنوب تهران است که این هم واقعیت ندارد و کاملاً غلط است. 

ماه گذشته حجم فروش آپارتمان در شمال شهر تهران 17 درصد رشد کرد و در جنوب شهر حدود 8 درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین در مناطقی که قیمت مسکن حدودا دو برابر مناطق جنوبی شهر است، فروش خانه افزایش پیدا کرد.

گفتنی است، پس در این بازار، کاهش 2 درصدی قیمت مسکن هیچ ارتباطی به شکل معاملات ندارد، بلکه کاملاً به معنی ارزان شدن قیمت مسکن است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24