Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل شرکت ملی مس طی سخنانی گفت: در سونگون هم بیش از ۱.۲میلیارد تن ذخیره داریم و در میدوک شهر بابک نیز ذخایر به بیش از ۱ میلیارد تن رسیده است و بیش از ۵۰۰ میلیون تن مس در دسترس نیز داریم، که...

سعد محمدی: ظرفیت تولید ذوب مس افزایش می یابد

بورس24 : اردشیر سعد محمدی طی سخنانی گفت: گفت: ذخائر دنیا حدود ۸۵۰ میلیون تن مس خالص است و ۳۴.۵ میلیون تن مس خالص رتبه هشتم در دنیا را داریمو درآینده نزدیک به رتبه هفتم خواهیم رسید. هم اکنون همبه ذخائر خوب و جدیدی رسیدیم و ذخائر مس سرچشمه بیش از ۱.۲ میلیارد تن است. 

وی افزود: در سونگون هم بیش از ۱.۲میلیارد تن ذخیره داریم ودر میدوک شهر بابک نیز ذخایر به بیش از ۱ میلیارد تن رسیده است و بیش از ۵۰۰ میلیون تن مس در دسترس داریم.کیفیت مس تولیدی ایران بالاتر از بهترین کیفیت های جهانیست وعیار مس ما عیاری بیش از ۹۹.۹۹۴ است. در سال ۹۸ هم تولید ما به نسبت سال قبل بیش از ۱۰ درصد و ۱۵ درصد بیش از برنامه بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی مس گفت: ظرفیت تولید ذوب مس به ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد داشت، تا پایان سال و۱۲۰ هزار تن در خاتون آباد و ۲۸۰ هزار تن در سرچشمه ظرفیت ذوب داریم و تا چند سال آتی ظرفیت ذوب ما به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی در گفتگوی خبری سیما ادامه داد: افزایش مصرف مس در سال های آتی لزوم به افزایش سرمایه گذاری در صنعت مس را توجیه می کند، همچنین حرکت به سمت خودرو های برقی و حرکت به سمت انرژی الکتریکی مواردی است، که افزایش مصرف مس را ایجاب می کند.

او گفت: تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۲.۵ میلیون تن مس نیاز است. ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی ما در صنعت مس است. ملی مس با توجه به اینکه سرمایه گذاری سود دهی است، مشکل خاصی برای تجهیز منابع آن وجود ندارد. 

به گفته وی ۴ کارخانه تولید کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی در دستور کار استو همگی عملیاتی شده است و حدود ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی این طرح هاست، که مشکل نقدینگی را پوشش می دهد همچنین از روش های تامین مالی در بازار سرمایه برای تجهیز منابع نیز استفاده خواهیم کرد.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24