Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر خارجه دولت موقت بولیوی روز پنجشنبه بعد از ۱۱ سال اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با اسرائیل را از سر می‌گیرد. اسرائیل کاتص وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تصمیم دولت موقت بولیوی گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.

بولیوی پس از ۱۱ سال به دنبال از سر گرفتن رابطه با اسرائیل

بورس24 : وزیر خارجه دولت موقت بولیوی روز پنجشنبه بعد از ۱۱ سال اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با اسرائیل را از سر می‌گیرد. "اسرائیل کاتص" وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تصمیم دولت موقت بولیوی گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری میلنیو، "کارن لانگاریک" در کنفرانس خبری گفت: ما قصد داریم روابط دیپلماتیک را با اسرائیل از سر بگیریم.

وی افزود: روابط با در نظر گرفتن احترام به حاکمیت دولت از سر گرفته خواهد شد و آنها نیز صادقانه وعده همکاری متقابل دادهاند.

"اوو موارلس" رییس جمهوری سابق بولیوی بعد از انتخاب در سال ۲۰۰۹ به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه روابط دیپلماتیک خود با نظام آپارتاید صهیونیستی قطع کرد و آن را رژیم تروریستی خواند.

"اسرائیل کاتص" وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تصمیم دولت موقت بولیوی گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.

به گفته وی، رایزنی‌ها در این خصوص از «مدت‌ها پیش» از طریق «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری راستگرای برزیل که روابط نزدیکی با تل‌آویو دارد، در جریان بوده است.

کاتص با ابراز خرسندی از برکناری «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری بولیوی، این تحول را زمینه‌سازی برقراری روابط دو جانبه توصیف کرده و گفته است که مورالس با اسرائیل خصومت داشت.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24