Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که قبل از تحریم ها ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در قبضه خارجی ها بود گفت: پس از تحریم ها شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بهتر شده و ۷۰ درصد بیشتر از برنامه، تولید داشته اند.

تولید لوازم خانگی پس از تحریم ها ۷۰ درصد رشد کرد

بورس24 : سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که قبل از تحریم ها ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در قبضه خارجی ها بود گفت: پس از تحریم ها شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بهتر شده و ۷۰ درصد بیشتر از برنامه، تولید داشته اند.

حمیدرضا غزنوی در مصاحبه با رادیو با بیان این که صنعت لوازم خانگی کشور برای تولید کالا هیچ گونه مشکل تحریمی ندارد افزود: امکان تولید هرگونه کالای لوازم خانگی در کشور با کیفیت بالا وجود دارد و مشکلی در این حوزه به چشم نمی خورد.

وی اظهارداشت: قطعاتی که از خارج وارد می شود بواسطه صرفه اقتصادی است بنابراین اگر در داخل صرفه اقتصادی وجود داشته باشد به راحتی می توان این قطعات را تولید کرد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: صنعت لوازم خانگی متعلق به بخش خصوصی است و فعالان این حوزه به راحتی می توانند تحریم ها دور بزنند.

وی در ادامه افزود: پس از اعمال تحریم ها و همینطور بروز بحران ارزی در کشور واردات لوازم خانگی به داخل کشور ممنوع شد تا بتوان مدیریت ارزی بهتری در جامعه اعمال کرد.

غزنوی تصریح کرد: متاسفانه قبل از تحریم ها و اعمال ممنوعیت واردات 60 تا 70 درصد بازار لوازم خانگی داخل در قبضه تولیدات شرکت های خارجی بود.

وی توضیح داد: این درحالی بود که بخش خصوصی تا سه برابر نیاز بازار داخلی سرمایه گذاری و ظرفیت برای تولید لوازم خانگی در مملکت ایجاد کرده بود اماشرکت های خارجی از طریق برندسازی، فرهنگ سازی و تبلیغات بسیار گسترده توانسته بودند این بازار بسیار بزرگ را تسخیر کنند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: پس از ممنوعیت واردات کالای لوازم خانگی شرایط بهتر برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شدبه نحوی که موفق شدند 60 تا 70 درصد بیشتر از برنامه تولید کالا به خصوص یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی داشته باشند.

وی افزود: این نشان می دهد که اگر بازار داخلی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرد ضمن بزرگتر شدن و رسیدن به مقیاس اقتصادی جدا از کاهش قیمت ها می توانند کیفیت کالاها خود را با تقویت واحدهای تحقیق و توسعه بنگاه های اقتصادی رضایت مندی بیشتر مردم از محصولات ساخت داخلی را فراهم کنند.

غزنوی تصریح کرد: متاسفانه با وجود تغییر ذائقه مصرف کنندگان به لوازم خانگی خارجی در اثر تبلیغات گسترده و در عین حال ممنوعیت واردات این کالاها از سال گذشته هم اکنون بازار داخلی با پدیده بی رویه قاچاق در حوزه مزبور مواجه شده است.

وی ادامه داد: علیرغم تمامی مشکلات تولید لوازم خانگی به لحاظ کمیت و کیفیت در کشوراز شرایط خوبی برخوردار است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از وجود 1500 کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور خبرداد و گفت: چنین آمار و ارقامی شاید در دنیا بی سابقه باشد.

وی با بیان اینکه فقط بیش از 200 کارخانه تولید یخچال در کشور احداث شده است، افزود: وجود این تعداد کارخانه هم تهدید و هم فرصت است.

غزنوی تصریح کرد: تهدید از این جهت که بیش از سه تا چهار برند لوازم خانگی بیشتر نباید در کشور وجود داشته باشدو فرصت از این نظر که رقابت در حال حاضر بین تولیدکنندگان بسیار زیاد است بنابراین هر شرکتی که بخواهد در این بازار بسیار بزرگ ماندگار شود با این همه تنوع تولید کننده چاره ای جزء ارتقای کیفیت کالا ندارد.

وی اضافه کرد: لوازم خانگی که امروز در ایران تولید می شود خوشبختانه در بزرگترین هایپرمارکت های اروپا و آمریکا در حال عرضه است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآورشد: تولیدات ایرانی هیچ چیز از محصولاتی که در سطح دنیا تولید می شود کم و کسر ندارد.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24