Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : استراتژی و برنامه های طرح و توسعه فولاد آلیاژی ایران مشخص شد. این شرکت به همراه زیر مجموعه خود تولید و فروش معقولی داشته و برنامه های توسعه ای آن تا سال آینده رسما به بهره برداری می رسد. امیر جعفری مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران در خصوص آخرین وضعیت و عملکرد این شرکت به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: طرح فولاد یزد، به منظور تولید سالیانه ٧١٢ هزار تن فولاد مذاب برای تولیدی شمش های فولاد آلیاژی در چهار گروه شامل فولادهای آلیاژی کم کربنی، آلیاژ متوسط ، کم آلیاژ و میکرو آلیاژ با ظرفیت ٣٠٠ هزار تن و تولید شمش های فولاد کربنی در سه گروه شامل شمش تجاری صنعتی، شمش سخت شونده سطحی و شمش کربنی عملیات حرارت پذیر به ظرفیت ۴٠٠ هزار تن، در مجاورت کارخانه موجود شرکت فولاد آلیاژی ایران در حال احداث است...

اعلام شرایط خوب در «فولاژ»

بورس24 : استراتژی و برنامه های طرح و توسعه فولاد آلیاژی ایران مشخص شد. این شرکت به همراه زیر مجموعه خود تولید و فروش معقولی داشته و برنامه های توسعه ای آن تا سال آینده رسما به بهره برداری می رسد.

امیر جعفری مدیر امور سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران در خصوص آخرین وضعیت و عملکرد این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: طرح فولاد یزد، به منظور تولید سالیانه 712 هزار تن فولاد مذاب برای تولیدی شمش های فولاد آلیاژی در چهار گروه شامل فولادهای آلیاژی کم کربنی، آلیاژ متوسط ، کم آلیاژ و میکرو آلیاژ با ظرفیت 300 هزار تن و تولید شمش های فولاد کربنی در سه گروه شامل شمش تجاری صنعتی، شمش سخت شونده سطحی و شمش کربنی عملیات حرارت پذیر به ظرفیت 400 هزار تن، در مجاورت کارخانه موجود شرکت فولاد آلیاژی ایران در حال احداث است.

وی گفت: این طرح از نظر تأسیسات زیربنایی و پیوستن به شبکه های ریلی و شوسه کشور با هیچ گونه مشکل خاصی مواجه نیست و در زمینه تأمین مواد اولیه پیش بینی شده که از واحد تولید آهن اسفنجی غدیر ایرانیان استفاده شود. طرح در حال حاضر نزدیک به 50درصد پیشرفت دارد و طبق برآورد ها و پیش بینی ها بهره برداری از آن در نیمه دوم سال99 است.

به زودی شاهد افزایش نرخ هستیم...

جعفری در مورد فروش8ماهه شرکت گفت: عملکرد فروش شرکت طی 8 ماهه سال بالغ بر 289.406 تن محصول بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است. هر چند تعطیلات هفته اول آبان در حمل محصولات مشکلاتی را ایجاد کرد ولی تولید و فروش به قوت خود و طبق برنامه در حال انجام است .

به گفته وی، طبق روال سال های گذشته در 3 ماهه پایانی سال شرکت با افزایش فروش روبرو بوده و در حال حاضر نیز در بازار زمزمه افزایش قیمت وجود دارد . همچنین با وجود تحریم ها با عنایت به کانال های مناسب صادراتی در 8 ماهه قریب به 44 هزار تن صادرات به کشور تایلند و ترکیه عراق وامارات انجام شده است.

وی در مورد راهکارهای شرکت جهت کاهش قیمت تمام شده گفت: تعریف 22 پروژه ارتقا که منجر به کاهش قیمت تمام شده می گردد.انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی جهت پروژه NEW CHEMICAL PACKAGE در راستای کاهش الکترود مصرفی، انرژی و افزایش ظرفیت تولید وایجاد واحد تست ذرات مغناطیسی جهت افزایش ظرفیت تولید در واحد عملیات حرارتی شرکت از دیگر راهکار های شرکت بوده است.

به گفته وی،ارتقای واحد نورد سنگین و سبک جهت بالا بردن کیفیت و ظرفیت تولید و کاهش هزینه تولید،انجام پروژه های بهبود و توسعه ای به منظور تکمیل سبد تولید،‌افزایش ظرفیت و کاهش هزینه های تولید شامل ارتقاء CCM1‌ به منظور افزایش سطح مقطع با جایگزین کردن اینگات با بلوم جهت تولید با سایز های بزرگتر و کاهش هزینه تمام شده است.

جعفری در مورد تولید و فروش تا پایان سال گفت: برنامه فروش تا پایان سال 98، 415 هزارتن برآورد گردیده است که عمده فروش شامل 323 تن محصولات آلیاژی ، 90 هزارتن محصولات مهندسی و الباقی محصولات تجاری محصولات تجاری می باشد. نرخ فروش محصولات در بازار داخل با توجه به پیش بینی روند بازار انجام می شود.

او در پاسخ به این سوال که آهن و فولاد غدیر ایرانیان چه رابطه ای با شرکت دارد؟ گفت: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان یکی از شرکت های وابسته فولاد آلیاژی محسوب می شود که شرکت فولاد آلیاژی مالک 25 درصد از سهام شرکت است.

وی گفت: این شرکت تولید کننده آهن اسفنجی است و درآمد های غیر عملیاتی قابل اهمیت در سود دهی شرکت دارد .این شرکت در حال احداث مجتمع گندله سازی در بهاباد به ظرفیت 3.400.000 تن درسال و کارخانه فولاد سازی در شاهرود می باشد .شرکت آهن غدیر ایرانیان مالک 10 درصدی شرکت توسعه آهن وفولاد گل گهر ،توسعه فولاد قشم و54 درصدی فولاد شاهرود است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24