Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم که از حضورش در بازار سرمایه حدود دو ماه می گذرد با قیمت هر سهم ١٩٩ تومان در بازار عرضه اولیه شده و اکنون در محدوده قیمتی ٢۵٠ تومان در حال نوسان است. این شرکت در گزارش شش ماهه خود موفق به تحقق ٢ تومان سود شد و به نسبت دوره مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی در سود سازی داشته است.

«بجهرم» سال آینده واحد سه بخار را راه اندازی می کند

بورس24 : شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم که از حضورش در بازار سرمایه حدود دو ماه می گذرد با قیمت هر سهم 199 تومان در بازار عرضه اولیه شده و اکنون در محدوده قیمتی 250 تومان در حال نوسان است. این شرکت در گزارش شش ماهه خود موفق به تحقق 2 تومان سود شد و به نسبت دوره مشابه سال قبل رشد 5 درصدی در سود سازی داشته است.

پیمان کنعان مدیرعامل «بجهرم» درباره نوسانات قیمت سهام شرکت متبوعش به بورس24 گفت: روند قیمت سهم تابعی از عرضه و تقاضا در بازار است و همچنین روند مثبت و منفی در کلیت بازار بر سهام شرکت ها نیز اثر گذار است. با توجه به این شرایط و با توجه به اینکه بازار سهام روند منفی داشته است قیمت سهام ما نیز منفی است.

او گفت: از طرفی روز گذشته نیز کلیت بازار و ایضا گروه تولید برق روند منفی داشته است. وگرنه در مجموع صنعت و شرکت ما اتفاق ویژه ای رخ نداده است. صنعت برق جز شفاف ترین صنایع در بازار سرمایه است چرا که در این صنعت کالای قابل فروش، برق است و خریدار و قیمت هم کاملا مشخص است. بازار فروش ما با توجه به مصرفی بودن برق خوب است اما قیمت فروش برق به دولت باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت ها چه زمانی اصلاح خواهد شد گفت: قیمت برق بر اساس قانون از سال 94 باید اصلاح می شد. با توجه به اقداماتی که از سوی شرکت های تولید کننده برق و سندیکا صورت گرفته قیمت برق قطعا و حتما باید اصلاح شود.

کنعان گفت: 60 درصد برق تولیدی کشور از سوی نیروگاه های خصوصی تولید می شود و اگر با توجه به افزایش هزینه ها اصلاح قیمت در خرید برق از سوی دولت عملیاتی نشود نیروگاه ها با مشکل روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 واحد گازی ما در حال تولید است و 2 واحد بخار نیز داریم که هر 8 واحد در حال تولید برق هستند. همچنین در تلاشیم تا در سال 99 واحد سه بخار را نیز راه اندازی کنیم.

کنعان گفت: با تمهیداتی که صورت دادیم امسال و سال آتی اورهال نخواهیم داشت و در تلاشیم تا با تجهیز منابع سریعتر واحد سه بخار را راه اندازی کنیم.

مدیرعامل برق جهرم گفت: امسال با توجه به بارش هایی که داشتیم در حدود 12 هزار مگاوات نیروگاه های برق آبی در مدار بودند که منجر به کاهش تقاضا در فروردین و اردیبهشت از نیروگاه های گازی بود.

وی در پایان عملکرد برق جهرم را مطلوب ارزیابی کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24