Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : شرکت لامپ پارس شهاب در نیمه دوم سال قبل نسبت به نیمه نخست عملکرد قابل توجهی داشت و در واقع با جهش سودآوری همراه شده بود. این شرکت در حالی در دوره ۶ ماهه دوم سال ٩٧ مبلغ ٨۴٢ ریال سود برای هر سهم محقق کرده بود که سود هر سهم نیمه نخست برابر با ٢٧٠ ریال بود. جهش بیش از ٣ برابری سود بشهاب در نیمه دوم سال گذشته نسبت به ۶ ماهه نخست از یک طرف و بهبود وضعیت عملیاتی شرکت در سال جاری از طرف دیگر امیدواری ها را برای عملکرد مطلوب تر در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه نخست افزایش می دهد. این شرکت در نیمه اول سال جاری برای هر سهم ٨٩٣ ریال سود شناسایی کرده و نکته قابل توجه بعدی جهش حاشیه سود ناخالص این شرکت است. حاشیه سود ناخالص بشهاب در دوره ۶ ماهه اول سال ٩٧ برابر با ۵،۶ درصد بود اما این مقدار در دوره ۶ ماهه اول امسال به ٣۴ درصد رسید...

درباره سهمی که بهای آن در ٨ ماه بیش از ۵ برابر شد

بورس24 : شرکت لامپ پارس شهاب در نیمه دوم سال قبل نسبت به نیمه نخست عملکرد قابل توجهی داشت و در واقع با جهش سودآوری همراه شده بود. این شرکت در حالی در دوره 6 ماهه دوم سال 97 مبلغ 842 ریال سود برای هر سهم محقق کرده بود که سود هر سهم نیمه نخست برابر با 270 ریال بود. جهش بیش از 3 برابری سود بشهاب در نیمه دوم سال گذشته نسبت به 6 ماهه نخست از یک طرف و بهبود وضعیت عملیاتی شرکت در سال جاری از طرف دیگر امیدواری ها را برای عملکرد مطلوب تر در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه نخست افزایش می دهد.

این شرکت در نیمه اول سال جاری برای هر سهم 893 ریال سود شناسایی کرده و نکته قابل توجه بعدی جهش حاشیه سود  ناخالص این شرکت است. حاشیه سود ناخالص بشهاب در دوره 6 ماهه اول سال 97 برابر با 5،6 درصد بود اما این مقدار در دوره 6 ماهه اول امسال به 34 درصد رسید.

بر اساس گزارش های ماهانه نیز روند عملیاتی و درآمدی این شرکت رو به بهود و همراه با روند صعودی است. به طوری که درآمدهای عملیاتی بشهاب که در پایان دوره 7 ماهه سال 97 برابر با 755 میلیارد ریال بود ، در مدت زمان مشابه سال جاری با 25 درصد رشد به 944 میلیارد ریال رسید.

بهای سهام بشهاب طی 8 و نیم ماه گذشته بیش از 5 برابر شده و از محدوده 560 تومان تا 3000 تومان افزایش یافته است. این سهم پس از آن که یک روند صعودی پرقادرت را از نیمه اسفند ماه 97 آغاز کرد و تا دهم مهر ماه خود را به نزدیکی 3000 تومان رساند اندکی اصلاح شد و اصلاحی که تا ششم آبان ماه و تا محدوده 1800 تومان به طول انجامید اما طی یک ماه اخیر بشهاب بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته و حتی روز گذشته این سه در قیمت 2،470 تومان دارای صف خرید بود.

شاید جهش سود سال های قبل امسال تکرار نشود

داود مهاجری مدیر مالی شرکت لامپ پارس شهاب در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره این موصوع که آیا ممکن است جهش سودآوری شرکت در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه نخست در سال جاری نیز تکرار شود، پاسخ داد: در سال های گذشته همواره وضعیت به همین صورت بوده، یعنی فروش و سود شرکت در نیمه دوم هر سال نسبت به نیمه نخست افزایش می یابد.

وی افزود: بهبود وضعیت شرکت در نیمه دوم هر سال نسبت به نیمه نخست ناشی از فصلی بودن فروش محصولات شرکت است. با توجه به این که در نیمه دوم سال تاریکی هوا بیشتر از نیمه نخست است در نتیجه نیاز به روشنایی افزایش می یابد.

او تاکید کرد: با وجود این که هر ساله وضعیت بر این منوال بوده که در نیمه دوم شرکت شرایط مطلوبتری را از لحاظ درآمد و سودآوری نسبت به نیمه نخست تجربه کند اما درباره سال جاری شاید نتوان با اطمینان این گونه پیش بینی کرد. زیرا باید دید که آیا بازار کشش سال های قبل را دارد یا خیر؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24