Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فرآورده های نسوز ایران در گزارش ۶ ماهه خود با افزایش سودآوری نسبت به ۶ ماهه سال گذشته رو به رو بوده است. این موضوع در شرایطی است که نرخ فروش محصولات شرکت در سال ٩٨ نسبت به ٩٧ با کاهش رو به رو شده که دلیل این موضوعات را مدیرعامل شرکت بیشتر توضیح می دهد.

کفرا چند مشتری جدید صادراتی پیدا کرد...

بورس24 : فرآورده های نسوز ایران در گزارش 6 ماهه خود با افزایش سودآوری نسبت به 6 ماهه سال گذشته رو به رو بوده است. این موضوع در شرایطی است که نرخ فروش محصولات شرکت در سال 98 نسبت به 97 با کاهش رو به رو شده که دلیل این موضوعات را مدیرعامل شرکت بیشتر توضیح می دهد.

سعید لقمانی مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفتگو با بورس24 در خصوص دلیل کاهش نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت بیان داشت: شرکت فرآورده های نسوز ایران در سال جاری با کاهش قیمت های جهانی رو به رو شد. این موضوع ربطی به نرخ دلار نداشته چرا که نرخ دلار در پایان سال گذشته با 6 ماهه اول سال 98 تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: در نتیجه به دلیل کاهش نرخ های جهانی و متناسب با شرایط مشتریان شرکت، مجموعه فرآورده های نسوز ایران کاهش قیمت داشت. اما همانطور که در صورت های مالی شش ماهه شرکت نشان داده شده، شرکت در شش ماهه سال جاری در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته با وجود کاهش نرخ ها با افزایش سودآوری مواجه شده است که دلیل آن هم به متنوع سازی پرتفوی محصولات شرکت بازمی گردد و نه مقدار فروش محصولات. این مجموعه محصولات بسیار متنوعی را به بازار ارائه می کند.

وی در مورد پیش بینی قیمت های جهانی منیزیم نیز عنوان کرد: بعید است که قیمت های جهانی تا پایان سال 98 افت یا افزایشی داشته باشد و به نظر در همین محدوده ها خواهد بود. لازم به ذکر است که معمولا روند شرکت فرآورده های نسوز ایران در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال مثبت تر بوده و بخش بیشتر فروش سالانه شرکت در نیمه دوم محقق می شود. به همین دلیل انتظار می رود تا در نیمه دوم سال فعالیت بهتری به لحاظ سودآوری نسبت به نیمه اول سال اتفاق بیافتد.

لقمانی بیان داشت: مشتریان شرکت صنایع بزرگ هستند و قراردادهای ما مستدام هستند و در حال حاضر هیچ کسری ای در سفارشاتمان نداریم. نگرانی ما بیشتر به مقوله واردات مربوط است که در حال حاضر موجودی انبار مناسبی به جهت تولید داریم.

وی در مورد کاهش صادرات در نیمه اول نیز عنوان کرد: صادرات در نیمه دوم قطعا افزایش می یابد. سفارش های بزرگی از چندین کشور همسایه داریم. مشتریان جدید صادراتی به مشتریان سابق ما در سال 98 اضافه شده اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24