Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

گزارش شش ماهه عملکرد سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٧ فرآوری مواد معدنی چندی پیش منتشر شد. در این گزارش کاهش ۴ درصدی درآمد و کاهش ١٧ درصدی سود مشهود بود، موضوعی که بیشتر نظر سهامداران را به خود جلب کرد، اما آیا این کاهش ها ناگهانی و در اثر مشکلات تولید و فروش رخ داده است؟

مدیرعامل «فرآور» خیال سهامداران را راحت کرد...

بورس24 : گزارش شش ماهه عملکرد سال مالی منتهی به 31 شهریور 1397 فرآوری مواد معدنی چندی پیش منتشر شد. در این گزارش کاهش 4 درصدی درآمد و کاهش 17 درصدی سود مشهود بود، موضوعی که بیشتر نظر سهامداران را به خود جلب کرد، اما آیا این کاهش ها ناگهانی و در اثر مشکلات تولید و فروش رخ داده است؟

حمید علاماتی مدیرعامل «فرآور» درباره آخرین وضعیت عملکرد این شرکت به بورس24 گفت: اکنون 6000 تن شمش در انبار داریم و عملکرد شش ماهه ما بر اساس فروش 2 هزار تن شمش روی بوده است. اگر صورت های مالی سال قبل را بررسی کنیم میانگین فروش سال گذشته ما در حدود 22 هزار تومان به ازای هر کیلو بوده که امسال این میانگین در محدوده 27 هزار تومان است. طبعا افزایش بهای تمام شده با توجه به تورم، افزایش قیمت ال ام ای و افزایش نرخ تسعیر ارز طبیعی است، چرا که در مقایسه با سایر شرکت های هم گروه نرخ بهای تمام شده ما کمتر است و در راستای افزایش بهره وری استراتژی های خوبی پیاده سازی کردیم.

مدیرعامل «فرآور» گفت: با توجه به اینکه شمش تولیدی ما یکی از شمش های تولید با خلوص بالا و با کیفیت است نگرانی از بابت فروش نداریم و در تلاشیم در بهترین شرایط اقدام به فروش محصول با بالاترین ارزش افزوده نماییم.

وی ادامه داد: اگر مشکلی بر سر راه عملکرد ما بود قطعا تولید نیز نداشتیم اما بر اساس برنامه ریزی هایی که داریم در نظر داریم شمش را در زمان مناسب با حاشیه سود مناسب به فروش برسانیم و نگرانی خاصی از بابت تحقق بودجه نداریم.

علاماتی گفت: امسال از نظر سود آوری قطعا از سال قبل بهتر خواهیم بود.

وی درباره درجا زدن قیمت سهم و کاهش آن نیز گفت: قیمت سهام بر اساس تحلیلی که تحلیل گران از صورت های مالی دارند مشخص می شود. در نتیجه با بررسی صورت های مالی شش ماهه احتمالا به این نتیجه رسیدند که قدری محتاطانه اقدام به سرمایه گذاری کنند. اما نگرانی خاصی از بابت تولید و فروش در مجموعه وجود ندارد.

علاماتی درباره افزایش سرمایه نیز گفت: افزایش سرمایه 450 درصدی ما از محل سود انباشته در حال طی مسیر اخذ مجوز از سازمان بورس است و پس از نهایی شدن آن اقدامات لازم در جهت برگزاری مجمع عملیاتی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24