Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت شیمی دارویی دارو پخش در ۶ ماهه ابتدایی سال توانسته ۶٠٢ ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۵۶ درصدی داشته است. از سویی این شرکت که محصولاتی همچون انواع آنتی بیوتیک، مواد موثره دارویی پلت ها، قلبی و عروقی و... را تولید می کند به لحاظ فروش ریالی ٩٢٨.۴٣٣ میلیون ریال در هفت ماهه ابتدایی سال درآمد کسب کرده است.

«دشیمی» تجدید ارزیابی دارد؟/ پاسخ مدیرعامل به این پرسش مهم

بورس24 : شرکت شیمی دارویی دارو پخش در 6 ماهه ابتدایی سال توانسته 602 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد 56 درصدی داشته است. از سویی این شرکت که محصولاتی همچون انواع آنتی بیوتیک، مواد موثره دارویی پلت ها، قلبی و عروقی و... را تولید می کند به لحاظ فروش ریالی 928.433 میلیون ریال در هفت ماهه ابتدایی سال درآمد کسب کرده است. به لحاظ بورسی نیز قیمت سهام شرکت شیمی دارویی دارو پخش که با نماد "دشیمی" شناخته می شود در حوالی قیمت 2500 تومان معامله می شود. این در حالی است که قیمت سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی سال جاری 4018 ریال بوده است.

امیر علامیرحور مدیرعامل شرکت شیمی دارویی دارو پخش در گفت وگو با بورس24 در خصوص عملکرد هفت ماهه این شرکت گفت: طی هفت ماه ابتدایی سال توانستیم رقمی بیش از بودجه در نظر گرفته شده را محقق کنیم. از سویی در خصوص تامین مواد اولیه نیز متناسب با بودجه ای که پیش بینی کرده بودیم موجودی مورد نیاز خود را تامین کرده ایم. در حقیقت اکثر خریدهای ما خارجی بوده و از ارز 4200 تومانی برای خریدهایمان استفاده کردیم. از جمله برنامه های ما این است تمامی ساز وکارهای لازم را برای تامین مواد اولیه شرکت شیمی داروئی دارو پخش در نظر بگیریم.

او با بیان اینکه احتمال دارد تا سال آینده ارز دولتی ارز دولتی حذف شود افزود: بر همین اساس قصد داریم شرکت را از یک آمادگی اولیه معاملاتی برخوردار کنیم. از سویی در تامین مواد اولیه استراتژی شرکت بر اساس محیطی که داریم تعیین می شود. پیش بینی ما این است که تا پایان سال مالی میزان سودی که در نظر گرفته ایم را محقق سازیم. از سویی حاشیه سود "دشیمی" نیز افزایش داشته است که در صورت های حسابرسی شده ما منعکس و در کدال منتشر خواهد شد.

امیر علامیرحور مدیرعامل شرکت شیمی دارویی دارو پخش در ادامه تصریح کرد: از سویی بهای تمام شده کالا حدود 6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و به همین ترتیب سود عملیاتی شرکت نیز از روند افزایشی برخوردار بوده است. علاوه بر این ها سود خالص شرکت شیمی دارویی دارو پخش نیز افزایش پیدا کرده است. برآورد شرکت این است که تاکنون عملکرد مثبتی داشته و پیش بینی ما نیز این است که حاشیه سود مناسبی را تا انتهای سال رقم بزنیم.

او در خصوص پروژه های این شرکت گفت: ایجاد انبار گلاس، ایجاد مخازن اسید سولفوریک، ایجاد مخزن اسید کلریدریک و همچنین اپوکسی انبار آزمایشگاهی از جمله پروژه های شرکت بودند که همگی این ها انجام شده است. از سویی در حال نهایی کردن خطوط جدیدی هستیم. علاوه بر این ها در تلاشیم تا مجوزهای GMP وزارت بهداشت را نیز اخذ کنیم که به عنوان خطوط تولید جدیدمان اضافه خواهد شد. پروژه های ذکر شده همگی از جمله مواد پشتیبانی تولید محصولات شرکت بوده اند که تا حدی هم در راستای نوع خرید، نوع انبارش و کاهش بهای انبارش و خرید ما تاثیرگذار بوده اند.

"دشیمی" برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ندارد

امیرعلامیرحور در خصوص برنامه های این شرکت برای افزایش سرمایه گفت: در حال حاضر فعلا هیچگونه برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نداریم. در خصوص سایر محل های افزایش سرمایه مانند مطالبات حال شده، آورده نقدی سهامداران و سود انباشته نیز در حال بررسی هستیم تا چنانچه امکان آن فراهم بود انجام شود.

مدیرعامل شرکت شیمی دارویی دارو پخش در خصوص برنامه های این شرکت برای ورود محصولات جدید به سبد محصولات "دشیمی" بیان کرد: در واحد آر اند دی تیمی را مستقر کرده ایم که این ها به طور دائم در حال بررسی هستند. به محظ اینکه فرآیند ورود محصول جدید به لیست محصولات تولیدی نهایی شود این مهم را انجام خواهیم داد. البته کار زمان بری بوده و نیازمند اخذ مجوزهای گوناگون از سازمان های مختلف هستیم. در خصوص ورود تعدادی محصول جدید به خط تولید شرکت اقداماتی انجام شده و پیش بینی ما این است تا پایان سال به سبد محصولات ما اضافه شوند. در سال های آتی سودآوری این محصولات در صورت های مالی منعکس خواهند شد چرا که در سال های اولیه حجم کمی از این محصولات وارد بازار خواهد شد.

او در خصوص وضعیت صادرات این شرکت اذعان کرد: هم اکنون صادرات ما به صورت محدود انجام می شود. در واقع وزارت بهداشت ما را موظف می کند تا نیاز بازار داخل را تامین کنیم. چنانچه مشکلی در خصوص کمبود دارو در داخل کشور پیش نیاید می توانیم با اخذ مجوز از وزارت بهداشت صادرات هم انجام دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24