Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

افزایش قیمت بنزین اثر با اهمیتی در صنعت سیمان نخواهد داشت. اما چنانچه تورم افزایش یابد ممکن است در خصوص تامین قطعات مورد نیاز مشکل ایجاد شود.

گرانی بنزین با صنعت سیمان چه می کند؟

بورس24 : افزایش 300 درصدی قیمت بنزین در حالی اعلام شد که یک هفته قبل از آن وزیر نیرو اعلام کرده بود که هیچگونه افزایشی در قیمت بنزین اعمال نخواهد شد. این افزایش به طور قطع در تمامی صنایع کشور تاثیرگذار خواهد بود. شاید در کوتاه مدت اثری از خود نشان ندهد اما در میان مدت تاثیرگذار خواهد بود. برخی کارشناسان معتقد هستند که این مهم سبب افزایش تورم و بالا رفتن قیمت ها در تمامی سطوح خواهد شد. اما برخی دیگر معتقدند که دولت برای بالا نرفتن قیمت ها ساز و کارهایی را در نظر دارد. برای اینکه ببینیم افزایش قیمت بنزین در صنعت سیمان چه تاثیری خواهد گذاشت با عادل روحی مدیرعامل شرکت سیمان آرتا اردبیل ومحمدعلی احمدزاد اصل کارشناس صنعت سیمان گفت و گو کرده ایم. صنعتی که از جمله پربازده ترین صنایع در سال 97 برای بورس بازها بوده و سود قابل توجهی را عاید سهامداران خود کرده است.

افزایش قیمت بنزین هزینه های جاری صنعت سیمان را بالا خواهد برد

محمدعلی احمدزاد اصل کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین برای این صنعت گفت: افزایش قیمت بنزین به طور قطع آثار روانی اجتماعی را در پی خواهد داشت که بسیار مهم است. معتقدم آنچه که در نهایت برای جامعه و اقتصاد پیش خواهد آورد، افزایش تورم و سطح عمومی قیمت ها خواهد بود.

او با بیان اینکه انتظارات تورمی همواره با افزایش قیمت بنزین همراه بوده افزود: به همین دلیل اگر این شرایط را به صنعت سیمان نیز تعمیم دهیم در بخش هزینه های جاری مطمئنا اثر افزایشی خواهد گذاشت. این موارد در بخش هزینه ها جدی تر است اما در بخش درآمدی با توجه به اینکه ما مازاد عرضه داریم اتفاق چندانی رخ نخواهد داد.

شاید برای تامین قطعات با توجه به تورم احتمالی با مشکل مواجه شویم

در ادامه عادل روحی مدیرعامل شرکت سیمان آرتا اردبیل با بیان اینکه این افزایش ناگهانی قیمت بنزین هیچ تاثیر منفی در صنعت سیمان ایجاد نخواهد کرد افزود: افزایش قیمت بنزین اثر با اهمیتی در صنعت سیمان نخواهد داشت. اما چنانچه تورم افزایش یابد ممکن است در خصوص تامین قطعات مورد نیاز با مشکل مواجه شویم. در حقیقت ممکن است تنها تاثیر جزئی در افزایش هزینه ها برای شرکت های تولید کننده سیمان و کلینکر ایجاد کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24