Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شرق هفته گذشته با حضور ٧٠درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

سیمان شرق به ازای هر سهم سه ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شرق هفته گذشته با حضور 70درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. در این مجمع حسن خوشپور به عنوان رییس مجمع، خانی پور و حیدری به عنوان ناظران، افضاری به عنوان حسابرس، رحمانی به عنوان بازرس قانونی بورس و ابراهیمی به عنوان مدیرعامل شرکت سیمان شرق حضور داشتند.

ابتدا ابراهیمی مدیرعامل شرکت سیمان شرق گفت: شرکت سیمان شرق مصمم است تا سال 1402 به عنوان شرکت نوآور شناخته شده و با پیشرو بودن در صنعت سیمان، در جایگاه نخست سیمان شرق کشور و همچنین صادرات قرار گیرد. ارتقاء کیفیت محصولات، برخورداری از رویکردهای نوین بازاریابی و فروش، کاهش بهای تمام شده کم تر از میانگین صنعت، افزایش بهره وری، افزایش مبلغ فروش و سودآوری، بهره گیری از شبکه حمل و نقل بهره ور، تولید محصولات جدید دانش بنیان و متنوع از جمله اهداف کلان مجموعه شرکت سیمان شرق است.

او درادامه تصریح کرد: فعالیت تولیدی این کارخانه با اولین کوره عمودی خود به ظرفیت 50 تن در روز در مهر ماه سال 35 آغاز شده است. در سال 39 بعد از نصب دومین کوره عمودی، ظرفیت تولید ابتدا به مقدار 80 تن و سپس به مقدار 150 تن در روز و نهایتا با یکسری اقدامات به 200 تن در روز رسید.

او افزود: سوخت مصرفی این کوره ها از نوعی کک حاصل از ذغال سنگ استخراجی معدن قشلاق در 600 کیلومتری کارخانه تامین می شد. با آغاز کار کارخانجات سیمان در سطح کشور و استفاده از سوخت با منشاء نفت، تولید سیمان در کارخانه سیمان مشهد با استفاده از انرژی حاصل از احتراق کک مقرون به صرفه نبود زیرا قیمت تمام شده بالای سیمان تولیدی و عدم توانایی رقابت با سیمان سایر کارخانجات از یک طرف و پایین بودن کیفیت سیمان تولیدی از طرق دیگر، مسئولان وقت شرکت را به توسعه کارخانه با استفاده از تکنولوژی جدید وا داشت. لذا با افزایش سرمایه و با خرید کوره دوار با ظرفیت 300 تن تولید روزانه، ظرفیت تولید کارخانه در سال 46 مجموعا به 500 تن در روز رسید.

وی اظهار کرد: متعاقب این افزایش ظرفیت با توجه به نیاز کشور، مدیران شرکت مجددا در سال 54 با بهره برداری از یک واحد بزرگ 1250 تنی ساتالایت کولر، ظرفیت تولیدی را به رقم چشمگیری افزایش و مجموعا به 1750 تن در روز رساندند. پس از بهره برداری از واحدهای شماره 1 و 2 کوره های دوار به علت قدیمی بودن تکنولوژی پخت در کوره های قائم و عدم مطابقت محصول به دست آمده با استانداردهای روز، شرکت نسبت به توقف کامل کوره های قائم، اقدام کرد.

او افزود: در سال 1381 با توجه به فزونی تقاضا نسبت به عرضه سیمان در استان خراسان و همچنین بازار بسیار مناسب سیمان در کشورهای همجوار به منظور صادرات سیمان ضرورت بررسی ایجاد طرح توسعه کارخانجات سیمان مشهد در دستور کار هیات مدیره قرار گرفت و در سال 83 به طور جدی پیگیری شد. بررسی ها احداث واحد جدید را مثبت ارزیابی کرد و منجر به انعقاد قرارداد خرید ماشین آلات و گشایش اعتبار ارزی برای واحد 4 به ظرفیت 3400 تن کلینکر در روز گردید. در پایان اسفند ماه 88 همزمان با راه اندازی طرح توسعه واحد چهار و به ظرفیت رساندن آن، نسبت به توقف واحد یک اقدام گردید. کوره واحد دو با اجرای طرح توسعه سیمان سفید در پایان خرداد ماه 91 متوقف و عملیات اجرایی جهت تبدیل کوره مزبور به خط سیمان سفید آغاز شد. در پایان سال 93 در راستای تکمیل سبد محصولات و استفاده از ظرفیت های موجود علیرغم تمامی مشکلات شرکت موفق به بهره برداری از بزرگترین خط تولید سیمان سفید کشور با ظرفیت 1000 تن در روز به صورت شرکتی مستقل گردید.

مدیرعامل شرکت سیمان شرق گفت: شرکت سیمان شرق در خصوص میزان تولید کلینکر نسبت به سال مالی 97 معادل 11 درصد و در خصوص سیمان نیز معادل 19درصد افزایش داشته است. همچنین در خصوص فروش داخلی 36درصد رشد و در خصوص میزان فروش صادراتی 57درصد کاهش داشته است. در سال مالی مورد گزارش شرکت سیمان شرق با تولید 1.725.305 تن کلینکر و 1.926.329 تن سیمان به ترتیب در رده 12 و 3 تولید کلینکر و سیمان در کشور قرار دارد که 2.7 درصد از کل تولید کلینکر و 3.3 درصد از تولید سیمان کشور را عهده دار بوده است.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین شرکت سیمان شرق بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل 1.918.488 تن در رده ششم قرار دارد. شرکت سیمان شرق در بین شرکت های فعال در استان خراسان بزرگ با حجم تولید 1.725.305 تن کلینکر و 1.926.329 تن تولید سیمان در رتبه اول تولید و فروش کلینکر و سیمان قرار دارد. سهم این شرکت در تولید سیمان و کلینکر معادل 27درصد و 25 درصد در فروش محصول معادل 26درصد در استان خراسان است.

او در خصوص برنامه های آتی این شرکت گفت: برنامه ریزی جهت صادرات پانصد هزار تنی برای سال مالی آتی و توجه ویژه به بازارهای کشورهای همسایه با عنایت به محدودیت های موجود در فضای رقابتی بازارهای داخلی، تولید سیمان چاه نفت که مجوزهای لازم برای تولید آن اخذ گردیده و عملیات بازاریابی آن جهت فروش محصول در دست اقدام است به میزان 30000 تن برای سال مالی آتی، واگذاری دارایی های راکد به منظور کاهش هزینه های مالی و اصلاح ساختار مالی شرکت، حفظ و توسعه بازارهای فروش داخلی و... از جمله اهداف شرکت سیمان شرق برای سال مالی پیش رو محسوب می شود.

در ادامه سهامداران حاضر در مجمع در خصوص برنامه های آتی این شرکت برای افزایش سرمایه پرسیدند که معاون مالی شرکت در همین راستا گفت: شرکت سیمان شرق در حال حاضر هیچگونه برنامه ای برای افزایش سرمایه از هیچ محلی ندارد. در حقیقت از طرق فروش سرمایه گذاری ها و ساختمان هایمان اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است.

در ادامه صورت های مالی مورد گزارش تصویب شده و به ازای هر سهم تنها سه ریال سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24