Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تلاش می کنیم برای شرکت های غیر بورسی آمادگی ایجاد کنیم و بافت مالی آنها را اصلاح کنیم و همه مقدماتی که برای بورس نیاز دارند، فراهم کنیم. اما آنهایی که ماهیتا نمی توانند وارد بورس شوند، برای آنها هم برنامه شفاف سازی و پورتفو بهینه و اصلاح سرمایه گذاری داریم.

تکذیب یک شایعه مهم درباره «فاراک»

بورس24 : صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از حقوقی های بازار سهام است که این روزها بیشتر با سهام ماشین سازی اراک که حدودا 50 درصد آن را در اختیار دارد، مورد توجه قرار گرفته است. این صندوق البته از سهامداران درصدی بانک سرمایه، بیمه معلم، ایران ارقام و ... هم محسوب می شود. صندوق ذخیره فرهنگیان در روز کاری گذشته از طریق دو کد معاملاتی خود 2 میلیون سهام ماشین سازی اراک را خریداری کرده تا از این سهم حمایت کند.

در حاشیه کیش اینوکس ششم مصاحبه ای با مهدی نیکدل مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان داشتیم تا در خصوص آخرین دستاوردها و برنامه های شرکت های زیر مجموعه صندوق صحبت کنیم.

*در خصوص خروج فرهنگیان از ماشین سازی اراک صحبت هایی مطرح شده. آیا این موضوع صحت دارد؟

ما برنامه ای برای خروج از ماشین سازی نداریم. ما سهام مدیریتی بالای پنجاه درصد این شرکت را داریم و به نظر خوب اداره شده است و اخیرا هم یک قرارداد داشتیم که تمام تجهیزاتی که می توان در داخل ساخت را در شرکت ماشین سازی بسازیم .

*در مورد برنامه های بانک سرمایه توضیح بدهید؟ به نظر شما این بانک قابلیت احیا دارد؟

اوضاع بانک سرمایه خیلی بهتر شده است. تیمی که در بانک مستقر هستند برنامه احیا دارند و اقدامات مثبتی کرده اند. واقعیت این است که به نظر می آید شاخص ها در همین ابعاد بهتر شده است.

*در مورد شرکت های بورسی از جمله بیمه معلم و شرکت های زیر مجموعه سرمایه گذاری فرهنگیان چه برنامه ای دارید؟

هیئت مدیره های این شرکت ها برنانه های آنها را رصد و اجرا می کنند. ضمن اینکه ما در صندوق هم بنا داریم از شرکت های بورسی حمایت کنیم و مراقب سهام آنها باشیم و به هر حال شفاف عمل کنند. شرکتی که در بورس باشد یک وزن خاصی دارد. اولا شفافیت ایحاد می شود و ثانیا هیئت مدیره هر کاری دلشان می خواهد، انجام نمی دهند. جدا از این ها همیشه ارزش خودش را دارد. یک مدیر وقتی سهامش در بورس است دلش می لرزد که اگر سهام او پایین آمد، یک بخشی از آن مربوط به عملکرد خودش است. بنابراین تمام تلاشش را می کند که عملکرد خوبی داشته باشد تا بتواند ارزش سهام را نگه دارد و بالا برود. دنبال بورسی کردن همه شرکت ها هستیم و خیلی ویژه مراقب شرکت هایی که در بورس هستند هستیم.

*برای شرکت های غیر بورسی چه برنامه ای دارید؟

تلاش می کنیم برای شرکت های غیر بورسی آمادگی ایجاد کنیم و بافت مالی آنها را اصلاح کنیم و همه مقدماتی که برای بورس نیاز دارند، فراهم کنیم. اما آنهایی که ماهیتا نمی توانند وارد بورس شوند، برای آنها هم برنامه شفاف سازی و پورتفو بهینه و اصلاح سرمایه گذاری داریم.

ما برای همه شرکت ها برنامه داریم که به تدریج مشکلاتی که دارند را، برطرف کنیم و صورت های مالی آنها اصلاح شود و وارد بورس شویم. به طور مثال شرکت کیمیای پارس و بازرسی مهندسی ادغام شدند و جهت گیری های جدیدی پیدا کردند و همه چیز در مسیر ورود به فرابورس است.

*امسال انجام می شود؟

مشکل خاصی ندارند. ما درمورد شرکت مروارید چند شرط است که پذیرش گرفته ایم. ان شاءالله در فاصله نه چندان دور بورسی شدن شرکت ساختمانی معلم در دستور کار قرار می گیرد.

*برنامه ای برای تجدید ارزیابی برای شرکت های زیر مجموعه ندارید؟

ما در مورد شرکت هایی که لازم بوده، با توجه به بخشنامه ای که وجود دارد و فاصله ای که مهلت داریم هرکجا لازم باشد شرکت ها را از مسیر تجدید ارزیابی مورد توجه قرار دادیم.

*در حال حاضر برنامه ای برای شرکت های زیر مجموعه ندارید؟

برای هر شرکتی که از طریق تجدید ارزیابی نیاز به افزایش سرمایه باشد اقدام کردیم و اگر موارد دیگری هم باشد طبیعتا اقدام خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24