Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس طرح و توسعه شرکت چادرملو: در رابطه با برنامه های تولید، برنامه های تولید امسال ما استخراج ۴٩ میلیون و ۶۵٠ هزار تن باطله است که طی هفت ماهه، ۶۶ درصد آن انجام شده است.

برنامه‌هایی که چادرملو را متحول می‌کنند/ آخرین وضعیت طرح های توسعه کچاد به روایت رئیس طرح و توسعه شرکت

بورس24 : هادی بشیری راد، رئیس طرح و توسعه شرکت چادرملو در رابطه با سرمایه گذاری های شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: سرمایه گذاری هایی که از شروع طرح هایمان داشته ایم تا الان به نرخ تاریخی حدود چهل و هشت هزار و پانصد میلیارد ریال بوده است و سرمایه گذاری هایی که در شرکت های سرمایه پذیر داشته ایم، تا شش ماهه امسال حدود بیست و یک هزار و ششصد میلیارد ریال بوده است. جمع کل آن حدود هفتاد هزار میلیارد و صد میلیون بوده است که سهم ارزی آن در داخل همین یک میلیارد و هفتصد و نه میلیون یورو بوده است.

وی گفت: نتایج این سرمایه گذاری ها که الان در حال بهره برداری است، ظرفیت سازی تولید کنسانتره سنگ آهن به مقدار ده میلیون و پانصد هزار تن، تولید سنگ آهن دانه بندی حدود یک میلیون و پانصد هزار تن، تولید گندله چهار میلیون تن، تولید آهن اسفنجی سه میلیون و صد و پنجاه هزار تن، تولید شمش فولاد دو میلیون و صد هزار تن، تولید نورد میله گرد چهارصد و پنجاه هزار تن و یک طرح در دست اجرای تولید فولاد به ظرفیت ششصد هزار تن، که البته این ظرفیت با شرکت های سرمایه پذیرمان است؛ فولاد ارفع، فولاد غدیر و سرمد ابرکوه.

وی در مورد طرح های زیربنایی شرکت گفت: در زمینه طرح های زیر بنایی هم اقداماتی شده است. ما یک نیروگاه به ظرفیت پانصد مگابایت در مجتمع صنعتی چادرملو ساختیم. تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب اردکان و انتقال آب به مجتمع چادر ملو با ظرفیت سالیانه دو میلیون و نهصد هزار متر مکعب در سال، تاسیسات تصفیه خانه سپیدان که در نزدیکی مجتمع معدنی چادرملو به ظرفیت سالیانه چهار میلیون و سیصد و هشتاد هزار متر مکعب در سال، احداث خط انتقال برق رسانی از یزد به مجتمع معدنی چادر ملو حدود صد و هشتاد کیلومتر و راه های اصلی که در مجمتع معدنی چادر ملو ساخته ایم، حدود صد و بیست و پنج کیلومتر که این ها عمده کارهای زیر بنایی ما بوده است ولی اگر بخواهیم وارد ریز آن شویم خیلی فعالیت داشتیم.

بشیری راد در مورد طرح های مشارکتی افزود: در زمینه طرح های مشارکتی، حدود بیست و یک هزار و ششصد میلیارد ریال تا الان سرمایه گذاری کرده ایم. طرح های عمده ما شرکت صنایع آهن فولاد ارفع است. حدود 43.7 درصد سهام آن برای ما است. صنایع فولاد سرآمد ابرکوه حدود ۶۵ درصد سهام آن مربوط به ما است. آهن و فولاد غدیر که ۳۰ درصد سهام آن مربوط به ما است. انتقال آب خلیج فارس که سهام آن حدود 22.2 درصد است. شرکت نوین الکترود اردکان است که در حال ساخت کارخانه الکترود در اردکان است که 36.2 درصد سهام آن مربوط به ما است. شرکت فولاد شاهرود که 34.6 درصد سهام آن برای ما است که در کل همان ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیاردی است که ما سرمایه گذاری کردیم.

این مقام مسئول در چادر ملو در مورد طرح های در دست اجرا گفت: در مورد طرح های در دست اجرا ما الان دو مورد طرح در دست اجرا داریم. یک طرح اکتشاف مقدماتی و تفصیلی آنومالی D19 است که بالاخره پس از سال ها پیگیری موفق شده ایم مجوز اکتشاف را بگیریم که این طرح در حال اجرا است. پیش بینی سرمایه گذاری حدود نوزده هزار و دویست و بیست و چهار میلیارد ریال است و امیدواریم که بتوانیم در سه سال آینده، به ماده معدنی دست پیدا کنیم.

وی گفت: طرح دیگر ما که در حال اجرا است یک نیروگاه خورشیدی ده مگابایتی در جوار نیروگاه پانصد مگابایتی سایت صنعتی چادر ملو با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال که کارهای مهندسی آن انجام شده و تجهیزات خریداری شده و قسمتی از تجهیزات به ایران حمل شده است. در حال انتخاب پیمانکار نصب تجهیزات و ماشین آلات هستیم که امیدواریم تا پایان سال این عملیات انجام شود و در اوایل سال آینده راه اندازی و بهره برداری شروع شود.

وی گفت: برای برنامه های آتی دو طرح مهم داریم، یک کارخانه گندله سازی جدیدمان است به ظرفیت چهار میلیون تن، در همین مجتمع صنعتی چادر ملو که حدود بیست و یک هزار میلیارد ریال، برای آن سرمایه گذاری پیش بینی کرده ایم. یک طرح دیگر هم وجود دارد که احداث دو واحد نورد است به ظرفیت یک میلیون و صد هزار تن که تقریبا در جوار کارخانه فولاد است که الان کار می کند. برای این طرح حدود یازده هزار و ششصد و هفتاد و سه میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده ایم. این دو طرح در برنامه است که از طریق فاینانس و تسهیلات بانکی اجرا می شود که با لغو تحریم ها امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.

وی در خصوص برنامه تولید امسال گفت: در رابطه با برنامه های تولید، برنامه های تولید امسال ما استخراج 49 میلیون و 650 هزار تن باطله است که طی هفت ماهه، 66 درصد آن انجام شده است. استخراج سنگ آهن که طبق برنامه یازده میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تن که شصت و سه درصد آن انجام شده است. تولید کنسانتره سنگ آهن نه میلیون و صد هزار تن است که در هفت ماهه شصت و چهار درصد آن انجام شده است.

وی افزود: سنگ آهن دانه بندی با پانصد هزار تن که پنجاه و چهار درصد آن انجام شده است. برنامه تولید سه میلیون و هفتصد هزار تن گندله است که پنجاه و چهار درصد آن انجام شده است. آهن اسفنجی که یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تن است که هفتاد درصد آن انجام شده است. تولید شمش فولاد یک میلیون تن است که پنجاه و هفت درصد آن انجام شده است. ما امیدواریم کل برنامه امسال به صورت صد در صد انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24