Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آخرین پنل تخصصی در حوزه بیمه در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۱۹ با موضوع سرمایه گذاری با تمرکز بیمه عمر و زندگی با حضور مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی برگزار شد.

اقدامات بیمه مرکزی برای رسیدن سهم بیمه های زندگی در پرتفوی بیمه به بیش از ۲۰ درصد

بورس24 : آخرین پنل تخصصی در حوزه بیمه در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۱۹ با موضوع سرمایه گذاری با تمرکز بیمه عمر و زندگی با حضور مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی برگزار شد.

در این رویداد، مصدق عضو هیات عامل بیمه مرکزی درباره بیمه های زندگی گفت: انواع بیمه ها بخصوص بیمه های زندگی می توانند در رشد و توسعه اقتصادی نقش داشته باشند. بیمه های زندگی با توجه به اینکه در دوره های بلند مدت اخذ حق بیمه دارند این پتانسیل را دارند تا در بخش های مختلف سرمایه گذاری شوند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه نیزافزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی و بالا بردن سهم این نوع بیمه ها در پرتفوی صنعت بیمه است.

مصدق گفت: باید سهم بیمه های زندگی در پرتفوی بیمه بیش از ۲۰ درصد باشد و برای رسیدن به این هدف اقداماتی در دست اجرا داریم.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی درباره اقدامات انجام شده برای بالا بردن سهم بیمه های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه گفت: یکی از اقدامات تفکیک سرمایه گذاری ذخائر ریاضی از سایر سرمایه گذاری هاست. تا پیش از این کل ذخائر یک جا سرمایه گذاری می شد که در دستورالعمل های جدید پیشنهاد شده تا ذخائر ریاضی با توجه به اینکه بلند مدت هستند در سرمایه گذاری های بلند مدت ورود کنند.

وی افزود: از دیگر اقدامات ایجاد محدودیت برای سپرده گذاری هاست. شرکت های بیمه ای پیشتر محدودیتی برای سپرده گذاری منابع نداشتند اما الان دارند و نمی تواند تمام منابع را در یک بانک سپرده گذاری کنند و بیش از یک سوم منابع نمی تواند در یک بانک سپرده گذاری شود.

مصدق گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته بازنگری و اصلاح برای جذب نمایندگی بیمه و فروش بیمه عمر بود. همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند در فروش تمام رشته های بیمه ای ورود کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در کل بازار ۲.۴ درصد و سهم بیمه های زندگی در این بین ۰.۳۵ درصد است. درحال حاضر سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی بیمه ای ۱۴ درصد است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24