Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده انواع ورق در کشور در گزارش شش ماهه خود از عملکرد بی نظیر خود رونمایی کرد و شاهد فروش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی از این مجموعه بودیم.

فولاد مبارکه تجدید ارزیابی ندارد اما افزایش سرمایه از محل انباشته چرا

بورس24 : فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده انواع ورق در کشور در گزارش شش ماهه خود از عملکرد بی نظیر خود رونمایی کرد و شاهد فروش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی از این مجموعه بودیم.

مهدی توانگر رئیس امور سهام شرکت فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری کیش اینوکس ششم در خصوص آخرین وضعیت عملکردی شرکت به بورس24 گفت: همانطور که در سامانه کدال نیز اطلاع رسانی کردیم عملکرد شش ماهه ما موفق بود و ۶۲۶ ریال سود محقق کردیم با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فروش که در تاریخ شرکت این حجم از فروش ریالی بینظیر بوده است.

وی گفت:خوشبختانه در سال ۹۸ تا پایان مهر توانستیم به میزان ۴ میلیون ۷۰۸ هزار تن تولید داشتیم که به نسبت ۷ ماهه مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

او افزود: در حوزه فروش هم شرکت ۳ میلیون و ۹۶۲ هزار تن محصول در بازار داخل و صادراتی به فروش رسانده است. از نظر ریالی هم بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم.

این مقام مسئول در فولاد مبارکه درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: برنامه ما در خصوص افزایش سرمایه هم در حال طی مراحل برای اخذ مجوز از سازمان بورس است. میزان این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و ۸ هزار میلیارد تومان است که سرمایه فولاد مبارکه از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و در نوع خود بیشترین افزایش سرمایه از محل سود انباشته است، این افزایش سرمایه همانطور که در گزارش توجیهی نیز درج شده است در راستای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه مورد نیاز طرح های توسعه ای انجام می شود. ۱۳ درصد آن جهت تامین سرمایه لازم برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، تامین مخارج انجام شده در راستای سرمایه گذاری در سرمایه گذاری های بلند مدت در حدود ۳ درصد و تامین سرمایه در گردش جهت تامین الکترود است که ۷۴ درصد از این افزایش سرمایه را شامل می شود. این افزایش سرمایه از دو لحاظ حائز اهمیت است اولا نقدینگی از شرکت خارج نمی شود و از طرفی با انجام افزایش سرمایه رتبه اعتباری شرکت جهت اخذ تسهیلات نزد بانک ها افزایش می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارید گفت:فعلا سیاست های کلان شرکت این مدل از افزایش سرمایه را در دستور کار ندارد.

این مقام مسئول درباره ارزش سرمایه گذاری های فولاد مبارکه هم این طور گفت: میزان سرمایه گذاری های ما در حدود ۹ هزار میلیارد تومان است و عمده ترین پروژه ما که در حال حاضر در دست اجراست پروژه کنسانتره سنگان است که ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و انتظار داریم این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.سایر پروژه ها هم سپید دشت و ورق خودرو چهار محال است. همچنین پروژه افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان است که افزایش سرمایه این شرکت به تصویب هیات مدیره رسیده است.

وی درباره این موضوع که در حال حاضر توسعه آهن و فولاد گلگهر در حال راه اندازه پروژه تولید ورق است حضور رقبا چه تاثیری بر عملکرد فولاد مبارکه خواهد داشت؟ هم گفت: طبعا حضور رقبا منجر به ایجاد رونق و پویایی در صنعت خواهد شد ومنجر می شود تا ما نیز به دنبال پیاده سازی استراتژی های توسعه ای جدید باشیم. نمونه آن نیز پروژه کنسانتره در سنگان است.البته با گل گهر مشارکت های خوبی داریم و پیاده سازی طرح این چنینی منجر به بهبود و افزایش بهره وری در صنعت خواهد شد. از طرفی ما سهامدار گل گهر هستیم و هر توسعه ای در این مجموعه عایداتی برای ما نیز خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش حامل های انرژی چه میزان بر افزایش بهای تمام شده شرکت اثر خواهد داشت؟ گفت: فعلا تغییری در افزایش قیمت حامل های انرژی نداشتیم اما طبعا رشد قیمت آن بر افزایش بهای تمام شده بی تاثیر نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24