Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر صبح امروز با حضور ٨٨درصد از سهامداران برگزار شد. در این مجمع زنجانی به عنوان رییس مجمع، عبدو و فربد به عنوان ناظران، صدیقی به عنوان حسابرس و یوسفی نیز به عنوان منشی جلسه حضور داشتند...

مجمع قند پیرانشهر چقدر سود تقسیم کرد؟

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر صبح امروز با حضور 88 درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مجمع زنجانی به عنوان رییس مجمع، عبدو و فربد به عنوان ناظران، صدیقی به عنوان حسابرس و یوسفی نیز به عنوان منشی جلسه حضور داشتند. 

برترین تولید کننده؛ بله 

در این مجمع شهرام طالبیان مدیر عامل شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر گفت: شرکت با مصرف 547516 تن چغندر و تولید 71.555 تن شکر به عنوان برترین تولید کننده شکر و مصرف کننده چغندر شناخته شد.

او گفت: در سال مالی مورد گزارش در خصوص تولید الکل 3331840 لیتر تولید داشته ایم، که در مقایسه با سال گذشته حدود 51 درصد افزایش داشته است و قیمت هر لیتر الکل نیز در قیاس با سال گذشته حدود 383 درصد افزایش یافته است. 

شهرام طالبیان بیان کرد: در سال مورد گزارش هر چند قیمت چغندر خریداری طبق بخشنامه به ظاهر یک درصد افزایش داشته است، اما با برگشت سهمیه شکر یا قند به کشاورزان با نرخ های اعلام شده قیمت چغندر بیش از 2.2 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از طرفی نیز با افزایش نرخ ارز سایر عوامل قیمت تمام شده محصول با افزایش بی رویه قیمت همراه بودند، که موجب افزایش بهای تمام شده محصول اصلی شده است.

او ادامه داد: در ضمن با افزایش قیمت ها در تمام موارد در کشور محصولات فرعی شرکت که مشمول قیمت دستوری نبوده و به وسیله بازار تعیین می شد و تنها ممر امکان جبران قیمت گذاری از سوی دولت بوده و باعث سودآوری شرکت شده است. 

آرزوی اصلاح شیوه آبیاری 

وی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به بحرانی بودن منابع زیر زمینی و بسیاری از استان ها دولت در جهت اصلاح شیوه آبیاری اقدامات بیشتری انجام دهد.

او تضافه کرد، شاید بتوان گفت رکورد کوتاه ترین گزارش مالی از سوی مدیر عامل در مجمع شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر زده شد. به طوری که مجموع صحبت های او دو دقیقه به طول انجامید و در این راستا بازرس قانونی حاضر در مجمع نیز تذکر داد. 

در ادامه حسابرس شرکت بندهای حسابرسی شده سال مالی مورد گزارش را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند.

مدیر مالی شرکت در خصوص بند چهار این گزارش حسابرسی شده گفت: هزینه های درج شده در این بند مربوط به عایق کاری لوله ها بوده است. در حقیقت به دلیل شرایطی که کارخانه های قندی دارند هر دو سال یکبار انجام این کار لازم و ضروری است و برخی تجهیزات ما عمر دو ساله دارند. البته این هزینه ها نیز قابل قبول هستند.

جریمه شدیم! 

او در خصوص آلایندگی که این کارخانه ایجاد کرده بود نیز بیان کرد: در بخش الکل سازی پس آبی که داشتیم در سال های قبل مجبور بودیم که این ها را در فضای باز نگه داریم. این آلایندگی ها هم اکنون برطرف شده اند و لازم به ذکر است، که یک میلیارد تومان نیز جریمه شدیم که این مبلغ پرداخت شده است.

کسری ذخیره 

او در خصوص بند پنج این گزارش گفت: در رابطه با مالیات شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر تا سال 96 به صورت کامل تسویه شده است. مالیات سال 97 نیز در حال پیگیری بوده و در حال انجام است. به لحاظ کسری ذخیره نیز پیرامون این موضوع در جلسه هیات مدیره صحبت شده و قرار است، که تا سال آینده این جبران را اعمال کنیم.

مدیر مالی شرکت فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر همچنین در خصوص بند هفت نیز بیان کرد: شرکت از جهاد کشاورزی مطالباتی داشت، که در ازای این مطالبه 16 هزار تن شکر از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردیم تا آن را به فروش برسانیم. اما مبلغ فروش این میزان شکر بیش از مطالبه ما از وزارت جهاد کشاورزی شد.

او گفت: معتقدیم که آنچه از این فروش اضافه به دست آورده ایم، برای شرکت است و نه برای دولت. این مبلغ را در حساب خود نگه داشته و صرفه و صلاح شرکت مد نظر ما است. 

تجهیزات تحت حمایت بیمه؟ نه! 

وی در خصوص بند هشت که مرتبط با پوشش بیمه ای موجودی ها بود تصریح کرد: در حال حاضر تنها محصولات ما از پوشش بیمه ای برخوردار بوده و تجهیزات تحت حمایت بیمه نیستند. قطعات ما به دلیل طرح های توسعه ای شرکت همواره کاهش و یا افزایش می یافت که ایراد وارده در این بند را قبول داریم. این مهم در آبان ماه سال جاری اصلاح خواهد شد و از سویی مجمع تکلیف کرد تا در این مورد صرفه و صلاح شرکت رعایت شود.

او در توضیح بند 11 گفت: در خصوص مسائل مرتبط با جهاد کشاورزی باید بگویم که از سوی سندیکا در حال پیگیری است. نامه نگاری هایی نیز داشته ایم که تاکنون به نتیجه نرسیده اند. در رابطه با سود تقسیمی سهامداران نیز برخی از سهامداران برای دریافت سود خود مراجعه نکرده اند و از برخی از آن ها هیچ گونه اطلاعاتی نیز نداریم. هم اکنون شرکت هیچگونه مشکلی برای پرداخت سود سنواتی سهامدارن ندارد. 

او در ادامه در رابطه با بند 12 بیان کرد: برای واردات شکر خام سهمیه ای برای شرکت ها قائل شدند که سندیکا اعلام کرد از آن جا که کشتی ها 50 هزار تنی هستند، بنابر این چند شرکت جمع شده و به شرکت ارومیه نمایندگی دادند که این سهمیه به صورت یک جا وارد کشور شود. خوشبختانه تاکنون 15 هزار و 500 تن شرکت وارد شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

تقسیم سود 

لازم به ذکر است، در پایان با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی تصویب شده و به ازای هر سهم نیز 110 تومان سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24