Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار لوازم خانگی برخلاف ماه های گذشته که التهابات زیادی را شاهد بود، این روزها در آرامش نسبی به سر می برد و از نظر کارشناسان با ورود محصولات و برندهای جدید به بازار، این آرامش تداوم خواهد داشت.

بازار لوازم خانگی به آرامش رسید

بورس24 : بازار لوازم خانگی برخلاف ماه های گذشته که التهابات زیادی را شاهد بود، این روزها در آرامش نسبی به سر می برد و از نظر کارشناسان با ورود محصولات و برندهای جدید به بازار، این آرامش تداوم خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در این زمینه،می گوید: اکنون بازار آرام و باثباتی را در لوازم خانگی شاهد هستیم، قیمت ها به تعادل رسیده و عرضه و تقاضا در مقایسه با ماه های گذشته، خود را بهتر در بازار پیدا کرده است.

«علیرضا موسوی‌مجد» در گفت وگویی افزود: اکنون مشکلی بابت عرضه کالاها وجود ندارد و تولیدکنندگان هر آنچه تولید می شود را به بازار عرضه می کنند.

وی بیان داشت:‌ در مقایسه با ماه های گذشته تقاضای کاذب کمتری را در بازار شاهد هستیم و افرادی که مصرف کننده واقعی هستند برای خرید یا تامین جهیزیه مراجعه می کنند.

این مقام صنفی در عین حال گفت: کالاهای قاچاق و لوازم خانگی با نام بانه همچنان در بازار موجود است و در سایت ها و فضای مجازی تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام می شود، هرچند سهم این دسته از کالاها در بازار رو به کاهش است.

وی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده و حتی برای ایام پایانی سال به‌ویژه با ورود محصولات و برندهای جدید نیز شرایط خوبی را در بازار شاهد باشیم.

موسوی مجد ادامه داد: قیمت لوازم خانگی تولیدی شرکت ها در سامانه ۱۲۴.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود است و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از کالاها وجود دارد.

بازگشت برندهای کره ای و گرم شدن تنور رقابت تولید

«مرتضی میری» ‌ رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی نیز ضمن تایید ثبات بازار لوازم خانگی، خاطرنشان کرد:‌ قیمت ها از حدود اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییری نداشته است.

این مقام صنفی گفت: برخی تولیدکنندگان بزرگ تخفیف های خوبی برای محصولات خود قرار داده‌اند و بطور نمونه تلویزیون‌های ۵۰ اینچی با متوسط قیمت چهار میلیون تومان، این روزها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شود.

وی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه دولت بابت واردات پنل های تلویزیون، ارز نیمایی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، قیمت تلویزیون به حد مطلوب و قابل قبولی رسیده است.

میری بیان داشت:‌ برندهای کره ای ال. جی، سامسونگ و دوو که در ماه های گذشته از بازار کشورمان خارج شده بودند، در حال بازگشت هستند، به طوری که دوو تولید خود را از سر گرفته و دو برند دیگر با شعار «دوباره برمی گردیم» به زودی قرار است تحت نام و برند جدید به تولید بپردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون تولید لباسشویی در شرکت‌های یاد شده به حد انبوه رسیده، به زودی تولید یخچال و ساید را آغاز می کنند و تا آخر سال ظرفشویی های تولیدی آنها نیز وارد بازار می شود.

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ادامه داد:‌با توجه به ثبات قیمت ارز نیمایی، کمترین حباب را در قیمت این کالاها شاهدیم و رقابت بین تولیدکنندگان به‌ویژه با بازگشت برندهای کره ای می تواند اندک حباب موجود را تخلیه کند.

وی گفت:‌ اکنون کالا به اندازه کافی در فروشگاه ها موجود است و کمبودی وجود ندارد و با افزایش رقابت شرکت ها در هفته ها و ماه های آینده، حتی کاهش قیمت ها را در ایام پایانی سال و شب عید شاهد باشیم.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در نیمه نخست امسال و رشد ۱۳.۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه آمارهای یادشده، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با ۲۵۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید نیمه نخست پارسال ۱۳.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۶۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که حاکی از رشد ۲.۱ درصدی آن در مقایسه با دوره ۶ ماه نخست پارسال است.

در مدت یاد شده اما تولید تلویزیون رشد منفی را تجربه کرد و با افت ۹ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال به ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24