Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بانک ملت را می توان جز قوی ترین بانک های حال حاضر در کشور دانست؛ بانکی سودآور با بیشترین تراز ارزی و عملیاتی که به تازگی برنامه افزایش سرمایه جذابی را از ۵٠٠٠ به ١٣٠٠٠ میلیارد تومان از محل سایر اندوخته ها، به منظور بهبود ساختار مالی و تقویت نسبت کفایت سرمایه به تصویب هیئت مدیره رسانده است.

چند عامل بنیادی که می تواند بانک ملت را تکان دهد ؛ تکانه مثبت

بورس24 : بانک ملت را می توان جز قوی ترین بانک های حال حاضر در کشور دانست؛ بانکی سودآور با بیشترین تراز ارزی و عملیاتی که به تازگی برنامه افزایش سرمایه جذابی را از 5000 به 13000 میلیارد تومان از محل سایر اندوخته ها، به منظور بهبود ساختار مالی و تقویت نسبت کفایت سرمایه به تصویب هیئت مدیره رسانده است.

نسبت کفایت سرمایه توسط بانک مرکزی 8 درصد تعیین شده است؛ این نسبت در اکثر بانک ها منفی است، اما در بانک ملت در سطح بسیار مناسبی قرار داشته که این افزایش سرمایه سبب بهبود بیش از پیش آن خواهد شد.

پیشبینی روند سودآوری بانک ملت طی سالهای بعد از این افزایش سرمایه به شرح ذیل می باشد؛ افزایش سرمایه می تواند توان جذب سپرده و تسهیلات دهی را تقویت نموده و این امر سبب روند رو به رشد خوبی در سودآوری این بانک خواهد شد؛ بودجه بندی بانک برای سال های آتی محطاطانه بوده و این بودجه با اجرایی شدن افزایش سرمایه توان تغییرات مثبت خوبی خواهد داشت.

جذب سپرده طی 3 سال با رشد تصاعدی 95 درصدی همراه بوده که این امر نشان دهنده اثرات بالای افزایش سرمایه در جذب سپرده دارد.

با جذب منابع بیشتر و افزایش سرمایه در بانک، حالا بانک ملت توان تسهیلات دهی بالاتری داشته و رشد 95 درصدی را نشان می دهد.

حال با وجود چنین توان جذب سپرده و تسهیلات دهی و تراز عملیاتی مثبت، در این خصوص شاهد جهش حاشیه سود و سود سازی خوبی در بانک خواهیم بود.

پس در نهایت افزایش سرمایه فوق توان جذب منابع و تسهیلات دهی بانک را با تحولات بسیار خوبی همراه ساخته و با توجه به ثبات و رشد آرام هزینه ها رشد تصاعدی درآمد تسهیلات دهی، سبب تغییرات خوبی در سود بانک ملت طی سال های آتی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24