Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فاز دوم این کارخانه به ظرفیت فاز یک نیز در نیمه اول سال ١٣٩٩ به بهره برداری خواهید رسید که ظرفیت این مجتمع را در تولید شمش بیلت به ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تن در سال خواهد رساند. با توجه به بهره مندی از این کارخانجات در شرایط کنونی سهم حدود ٨ درصدی تولید شمش فولادی کشور به همراه در اختیار داشتن سهم ٢٢ درصدی صادرات شمش فولادی کشور، سهم ۵.۵ درصدی تولید آهن اسفنجی کشور و سهم ۵.۴ درصدی صادرات آهن اسفنجی کشور در اختیار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است که قطعا با بهره برداری از فاز دوم فولادسازی سهم این شرکت در تولید و صادرات شمش رشد قابل توجهی خواهد کرد.

بهره برداری از فاز دوم کارخانه «کاوه» نزدیک است/ خرید ١۵٠ میلیون یورو تجهیزات برای راه اندازی این طرح توسعه

بورس24 : صبح روز چهارشنبه خبرنگاران و برخی از فعالان بازار سرمایه تهران را به مقصد بندرعباس ترک کردند تا از یکی از کارخانه های فولادی کشور بازدید کنند. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش میزبان خبرنگاران شد تا مدیران این شرکت از اقدامات و برنامه های آتی خود صحبت کنند. چنانچه بخواهیم این شرکت را از منظر بورسی بررسی کنیم باید بگوییم که فولاد کاوه جنوب کیش که با نماد "کاوه" شناخته می شود در گروه فلزات اساسی بورس قرار گرفته است. قیمت سهام این شرکت در آخرین روز معاملات طی هفته گذشته ۵۳۵۵ ریال بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون رشد ۴۳ درصدی داشته است. این شرکت که به تولید شمش بیلت و آهن اسفنجی می پردازد به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که از آن بهره مند است علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات به کشورهای همسایه خلیج فارس، شمال آفریقا و چین نیز دارد.

"کاوه" توانسته از ابتدای سال مالی تا پایان مهر ماه و در عملکرد هفت ماهه خود ۳۰.۵۹۲.۸۱۵ میلیون ریال مجموعا فروش ریالی را به ثبت برساند. طی گزارش های هفت ماهه این شرکت میزان تولید شمش بیلت ۶۸۲.۹۴۷ تن و میزان تولید آهن اسفنجی نیز ۸۸۵.۰۳۴ تن بوده است.

این شرکت که از ظرفیت های رشد و توسعه ای بسیاری برخوردار است، یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جزء شرکت های تابعه هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس است که در سال 1395 در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

در این سفر یک روزه پس از بازدید از کارخانه و خط تولید دو محصول مهم این شرکت، نشست خبری با حضور اعضای هیات مدیره، علی دهاقین مدیرعامل، محمدعلی بد فعال بازار سرمایه، سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس برگزار شد.

قرار داشتن فولاد کاوه جنوب کیش در بهترین موقعیت جغرافیایی بزرگترین مزیت آن است

در این جلسه مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بازار سرمایه را مامنی مطمئن برای توسعه سرمایه گذاری و پشتیبانی قابل اعتماد برای صنعت برشمرد و گفت: بازار سرمایه موفقیت های این شرکت از بدو ورود به بورس را شاهد بوده، اما معتقدیم این مجموعه دارای ظرفیت و پتانسیل های نهفته ای است که صرفاً با مشاهده و بازدید از مجموعه نمودار می شود. ارزیابی شرکتی با مزیت های فولاد کاوه جنوب کیش صرفاً از طریق بررسی صورت های مالی امکان پذیر نیست بلکه این شرکت مجموعه مزیت هایی را داراست که آینده و آتیه آن را می سازد و به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت مطمئن و با آینده پژوهی می توان فرصت های پنهان این شرکت صادرات محور را کشف کرد.

وی به مزایای این شرکت اشاره کرد و افزود: همجواری با مسیر ترانزیت کالا و دروازه طلایی کریدور شمال – جنوب با برخورداری جایگاه اول کشور، نصب و راه اندازی تاسیسات آبشیرین کن به واسطه همجواری با آب های آزاد، همجواری با نیروگاه برق، قابلیت جذب سرمایه گذاری با توجه به مقررات مناطق ویژه اقتصادی، وجود ذخایر عظیم گاز، نفت و معادن با ارزش اقتصادی بالا و همچنین معادن مواد معدنی در استان های همجوار کرمان، یزد و فارس، حمل و نقل دریایی همراه با امکانات حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای مناسب، حضور در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و استقرار و همجواری با مجموعه ای از صنایع بزرگ و زیرساخت های مهم نظیر صنایع فولاد، آلومینیوم، کشتی سازی، سیمان، پالایشگاه های نفت، گاز و بنادر بزرگ، تامین مواد اولیه وارداتی و بهره مندی از معافیت های گمرکی و مالیاتی، برخورداری از نیروی انسانی بهینه و بهره مندی از نیروهای جوان و کارآمد از جمله مزیت هایی است که امید به آینده این شرکت خوش آتیه را تضمین می کند.

فاز دوم کارخانه هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید

وی از بهره برداری از دو کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و 856 هزار تن در سال و یک کارخانه فولادسازی تولید شمش بیلت به ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال در این شرکت خبرداد و گفت: فاز دوم این کارخانه به ظرفیت فاز یک نیز در نیمه اول سال 1399 به بهره برداری خواهید رسید که ظرفیت این مجتمع را در تولید شمش بیلت به 2 میلیون و 400 هزار تن در سال خواهد رساند. با توجه به بهره مندی از این کارخانجات در شرایط کنونی سهم حدود 8 درصدی تولید شمش فولادی کشور به همراه در اختیار داشتن سهم 22 درصدی صادرات شمش فولادی کشور، سهم 5.5 درصدی تولید آهن اسفنجی کشور و سهم 5.4 درصدی صادرات آهن اسفنجی کشور در اختیار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است که قطعا با بهره برداری از فاز دوم فولادسازی سهم این شرکت در تولید و صادرات شمش رشد قابل توجهی خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص میزان سرمایه این شرکت بورسی اعلام نمود: در مرداد ماه سال جاری ثبت مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ 7 هزار میلیارد ریال به 11هزار میلیارد ریال انجام شد و مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ 11هزار میلیارد ریال به 15هزار میلیارد ریال نیز در مرحله اخذ مجوز سازمان بورس است. در خصوص ترکیب سهامداران نیز 54.09 درصد متعلق به شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، 16.11 درصد متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، 7.95 درصد متعلق به شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، 6.60 درصد متعلق به شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا و 15.25درصد متعلق به سایر سهامداران حقیقی و حقوقی است.

علی دهاقین مدیرعامل "کاوه" میزان استفاده از ظرفیت تولید فولاد این شرکت را بیش از 84 درصد برشمرد و اذعان داشت: استفاده از ظرفیت تولید فولاد در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش7.7 درصد بیشتر از متوسط جهان و 23 درصد بیشتر از متوسط ایران است، که نشان از بلوغ کارکنان و هوشمندی برنامه ریزی تولید در این مجموعه را دارد.

فولاد کاوه جنوب کیش سود خوبی را عاید سهامدارانش کرد

همچنین در خصوص مقدار تولید و فروش بیلت این شرکت نیز اعلام کرد: مقدار تولید بیلت این شرکت در شش ماهه اول 1398 حدود 591 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23% رشد داشته است. ضمناً در شش ماهه اول 1398 مقدار فروش داخلی این محصول حدود 55 درصد و مقدار فروش صادراتی آن نیز 32 درصد نسبت به شش ماهه اول 1397 رشد داشته است.

وی روند افزایش قیمت سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را از عرضه اولیه 1،760 ریال تا ابتدای آبانماه جاری به 5،850 ریال دانست و یادآور شد: این شرکت طی دوره شش ماهه نخست سال جاری از کسب درآمد بیش از 27 هزار میلیارد ریال موفق به کسب سود حدود 6 هزار میلیارد ریال شده است که سود هر سهم در این دوره معادل 531 ریال است که هر سه شاخص ذکر شده از رشد قابل قبولی برخوردار هستند و نشان از امنیت سرمایه گذاری است و ضریب اطمینان این سهم را نشان می دهد.

علی دهاقین در پایان تولید یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی، تولید حداقل یک میلیون و 100 هزار تن شمش، برنامه ریزی جهت حفظ و ارتقاء کیفیت و بهره وری تولید، برنامه ریزی جهت کاهش ضایعات به منظور کاهش بهای تمام شده تولید، برنامه ریزی جهت بررسی افزایش ظرفیت تولید واحد احیاء به روش تزریق اکسیژن به کوره ها، برنامه ریزی جهت راه اندازی پروژه فاز 2 فولاد سازی در سال 1398و برنامه ریزی برای تامین منابع مالی جهت تکمیل و ادامه عملیات پروژه ها را از عمده اهداف این شرکت تا پایان سال ۹۸ دانست.

۱۵۰ میلیون یورو برای راه اندازی فاز دو تجهیزات خریداری شد

در ادامه حمیدرضا سلماسی عضو هیات مدیره و معاون طرح توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در خصوص برخی اقدامات اجرایی این شرکت گفت: از آنجایی که لزوم ماندگاری شرکت ها توسعه آن و به روز رسانی تجهیزات و فناوری است شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز از ابتدا سعی کرده که از بهترین تجهیزات در صنعت فولاد استفاده کند. در واقع با وجود تمامی تحریم ها سعی کردیم تمامی تجهیزاتی که خریداری می کنیم از بهترین ها انتخاب شود. فاز یک نشان داد که پس از چهار سال فعالیت به راحتی به ظرفیت رسیده و مشکل خاصی نداشته است. بهبود هایی که در فاز یک باید انجام می شد برای فاز دوم مد نظر ما بود و طرح های در دست اقدام را با بهینه سازی اجرا کردیم.

او افزود: واحد دوم فولاد سازی ما با ظرفیت یک و دو دهم میلیون تن از وضعیت خوبی برخوردار است. آب شیرین کن های ما ۱۵ هزار متر مکعب ظرفیت دارند و ده هزار متر مکعب دیگر به زودی آب تزریق خواهد شد. پمپ های برداشت آب از دریا در حال راه اندازی هستند از سویی واحد تصفیه خانه های صنعتی و بهداشتی را به دلیل رعایت استانداردهای زیست محیطی اجرا کردیم و به زودی بهره برداری خواهد شد.

حمدیرضا سلماسی همچنین تصریح کرد: فاز اول کارخانه فولادسازی ما در آبان ماه ۹۴ به بهره برداری رسیده است حدود هزار و ۷۰۰ عدد شمع اجرا شد که عمق آن ها ۲۶ متر بود. فاز دوم کارخانه با پروسس ۷۷ درصد است و پیش بینی ما این است که بتوانیم بخش عمده راه اندازی را تا پایان سال انجام دهیم. تجهیزات خریداری شده برای اجرای فاز دوم پروژه نیز حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن بوده. تا کنون ۱۵۰ میلیون یورو فقط برای تجهیزات هزینه کرده ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24