Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازدید مدیران بازار سرمایه از گل گهر بزرگ استخراج ۱۱ میلیون تن سنگ آهن یکی از برنامه های سال جاری گل گهر است. به گزارش خبرنگار بورس ٢۴، این مهم در مراسم بازدید جمعی از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه از معدن و سایت شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر مطرح شد. همچنین در این برنامه که با همکاری پایگاه خبری، تحلیلی بورس ۲۴ و روابط عمومی و امور بین الملل گل گهر، برگزار شد اعلام شد، که...

مهم ترین رویداد معدنی امروز ایران چه بود؟

بورس24 : صبح امروز گروهی از مدیران و کارشناسان بازار سرمایه با همکاری پایگاه تحلیلی خبری، تحلیلی بورس24 و روابط عمومی و امور بین الملل گل گهر، از مجموعه صنعتی و معدنی گل گهر، بزرگ ترین تولید کننده کنسانتره و گندله کشور بازدید داشتند. 

بر اساس این گزارش گل گهر در حال حاضر معدن شماره ۱ منطقه گل گهر را در اختیار دارد.

معدن شماره ۱ گل گهر سیرجان که تحت تملک ۱۰۰ درصدی این مجموعه است، ظرفیت کشف شده ای بالغ بر ۴۲۰ میلیون تن دارد که ۲۲۰ میلیون تن آن تاکنون استخراج شده است. 

این معدن اکنون در پله ۱۹ اکتشاف قرار دارد و با عمقی در حدود۲۴۰ متر که تا ۴۰۰ متری پایین خواهد رفت! 

سنگ آهن استخراج شده از معادن در اختیار گل گهر سیرجان تماما به خطوط تولید کنسانتره منتقل می شود و برنامه سال جاری گل گهر استخراج ۱۱ میلیون تن سنگ آهن است.

خط ۱ گندله سازی معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با ظرفیت اسمی ۵ میلیون تن سالانه در حال فعالیت است، که به همت استراتژی های اصولی پیاده شده در این خط تولید، این خط سالانه تا ۶ میلیون تن تولید دارد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، گل گهر در برنامه دارد تا سالانه ۷ میلیون تن تولید در خطوط تولید گندله خود داشته باشد.

خطوط تولید گندله در گل گهر ۱۲ ماه یک بار وارد فاز تعمیرات اساسی می شد، که با اقدامات صورت گرفته تعمیرات اساسی به ۱۸ ماه افزایش داشته و در برنامه است، تا تعمیرات اساسی با اصول و روش های موجود به ۲۴ ماه افزایش یابد.

جهان فولاد یکی از شرکت های زیر مجموعه گل گهر است، که اخیرا چند طرح فعال در آن به دست ریاست جمهوری رسما افتتاح شد. جهان فولاد سه پروژه آهن اسفنجی با ظرفیت ۱ میلیون تن، پروژه ۵۰۰ هزار تنی میلگرد و ریخته گری ۱.۲ میلیون تنی را نیز در اختیار دارد.

از مزایای این مجموعه نزدیکی به معدن است که منجر می شود، هزینه حمل مواد اولیه را به صفر نزدیک کند و مزیت دیگر این مجموعه تامین بودن همیشگی مواد اولیه است.

واحد ذوب جهان فولاد هم در حال حاضر با ۸۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است. گفتنی است، جهان فولاد با توجه به شرایطی که دارد در حال آماده شدن برای ورود به بورس است.

همچنین نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی گهران، گل گهر نیز رسما افتتاح شده است. راندمان بلوک اول این نیروگاه نیز در حدود ۴۳۰ مگاوات است.

سرمایه گذاری انجام شده برای بلوک ۱ نیروگاه ۲۸۰ میلیون یورو و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است. توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن آهن اسفنجی که اخیر در سفر ریاست جمهوری به سیرجان رسما افتتاح شده است، در برنامه تولید، خود هدف گذاری ۳.۱ میلیون تن را در نظر گرفته و سال آتی ۳.۳ میلیون تن تولید را در برنامه دارد. 

همچنین کارخانه تولید ورق در کنار این واحد تولیدی قرار دارد که این واحد تولیدی به صورت مستقیم از معدن تا تولید ورق را اجرایی خواهد کرد.

برای واحد فولاد سازی سرمایه گذاری ای بالغ بر ۹۷۰ میلیون یورو نیاز است. واحد فولاد سازی در حال حاضر پیشرفت ۲۳ درصدی داشته و زمانی در حدود ۳ سال برای اجرای این طرح پیش بینی می شود.

ایضا از موارد مهم دیگر اینگونه می توان گفت، که...  

سی درصد ذخایر سنگ آهن کشور در منطقه گل گهر واقع شده است.

صنعتی و معدنی گل گهر سهم ۳۴ درصدی تولید کنسانتره، سهم ۲۵ درصدی تولید گندله، سهم ۱۴ درصدی آهن اسفنجی و ۳ درصدی ظرفیت فولاد خام کشور را در اختیار دارد. 

هدف گذاری گل گهر برای سال ۱۴۰۴ تولید ۲۴ میلیون تن کنسانتره ۲۱ میلیون تن گندله ۶.۴ میلیون تن آهن اسفنجی، ۵.۳ میلیون تن ذوب و ریخته گری، ۴ میلیون تن نورد، ۱۰۰۰ مگاوات برق، ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب شیرین است. 

و مهم ترین هدف گذاری گل گهر تکمیل زنجیره تولید از اکتشاف تا نورد است.

تصاویری از بازدید امروز: 

 

خبر تکمیلی این بازدید در روزهای آتی منتشر خواهد شد... 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24