Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مشاور وزیر بهداشت: کاهش سن سکته یک هشدار است او گفت: در ایران سالانه ۱۵۰ هزار نفر و روزانه ۴۰۰ نفر به سکته مغزی دچار می شوند، که این بیماری رتبه نخست بیماری‌ های کشور است، که...

سالانه ١۵٠ هزار نفر در ایران سکته می کنند!

بورس24 : مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در ایران سالانه ۱۵۰ هزار نفر و روزانه ۴۰۰ نفر به سکته مغزی دچار می شوند که این بیماری رتبه نخست بیماری‌های کشور است.

محمد تقی جغتایی سه شنبه ۲۱ آبان در چهارمین همایش توانبخشی عصبی ابن سینا (سکته مغزی و ام اس) که در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد، با بیان اینکه خدمات بهداشتی روز به روز گسترده تر شده و نیاز به توانبخشی نه تنها کم بلکه افزایش می یابد، افزود: افزایش امید به زندگی، تغییر سبک زندگی، تغییر الگو بیماری ها از واگیر به غیر واگیر، تغییر رویکرد و تعریف توانبخشی و زنده ماندن کودکان کم توان از دلایل توسعه توانبخشی در جامعه است. 

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با تأکید بر اینکه خدمات توانبخشی روز به روز گسترش می یابد، بیان کرد: هدف توانبخشی بازگرداندن فرد به جامعه است از این رو خدمات توانبخشی به صورت زنجیره ای، پیوسته، مداوم و قابل جدا شدن از نظام سلامت و رفاه نیست‌.

وی با اشاره به اینکه توانبخشی باید در سطح اول خدمات قرار بگیرد و بیمارستان ها یونیت هایی برای این بیماران داشته باشند، تصریح کرد: در آمریکا سالانه ۸۰۰ هزار نفر به سکته مغزی دچار می شوند که ۲۰ درصد آنها می میرند و دوم سوم آنها به توانبخشی نیاز دارند. 

جغتایی با بیان اینکه ۳۰ درصد کسانی که در ایران به سکته مغزی دچار می شوند، زیر ۵۰ سال هستند و میانگین این عارضه در کشور ما ۵۰ سال است که کاهش سن سکته عاملی هشدار دهنده است، خاطرنشان کرد: اگر درمان در چهار ساعت اول وقوع سکته صورت بگیرد، ۳۰ درصد بیماران بهبود می یابند از این رو توانبخشی سکته مغزی جزء ضروریات است.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت طی دو سه سال اخیر پیشنهاد داده که شناسنامه استاندارد خدمات سکته مغزی ایجاد شود، چرا که سکته مغزی به مدیریت نیاز دارد، اضافه کرد: توانبخشی کار تنهایی نیست و باید تیمی انجام شود.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24