Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل : براساس مصوبات مجمع هلدینگ و شرکت های تابعه، افزایش سرمایه هلدینگ و ۵ شرکت تابعه در سال ١٣٩٨ در دستور کار قرار گرفت که افزایش سرمایه شرکت های معدنی املاح و خاک چینی انجام شد و مابقی در دست اقدام است. وی افزود: تا جایی که امکان دارد از محل مطالبات و آورده سهامداران و اندوخته افزایش سرمایه خواهیم داد و محل تجدید ارزیابی ها اولویت آخر ما است. توکافولاد روزهای خوبی در پیش دارد

چند خبر از تاصیکو

بورس24 : با توجه به سیاست دولت مبنی بر خروج بانک ها و سازمان های بزرگ دولتی و عمومی از بنگاهداری و واگذاری شرکت ها از طریق بازار سهام ، سازمان تامین اجتماعی و زیرمجموعه های مهم آن مانند «شستا»، آماده اجرای این خواسته دولت شده و فروش شرکت ها را در دستور کار قرار داده است. «تاصیکو» یا همان سرمایه گذاری صدر تامین بر اساس همین سیاست در سال جاری وارد بورس شد که البته موج تازه ای از عرضه های وزارت رفاه همانند «شستا » و «سرمایه گذاری صباتامین» نیز در حال حرکت به ساحل بازار سرمایه است.

«تاصیکو؛ در زمره شرکت های سرمایه گذاری است که در حوزه کانه های فلزی فعالیت دارد. این شرکت تازه وارد که سال 98 به بازار سرمایه ملحق شد، بنا دارد در گام بعدی عرضه سهام سرام‌آرا و زغال‌سنگ طبس به بورس را که همچون توسعه معادن پارس تامین و توسعه معادن طلای کردستان در سبد غیر بورسی خود قرار داده، در دستور کار خود قرار دهد.

یک گام بزرگ ، ولی کم رمق

گام بزرگ و شاید مورد توجه این شرکت سرمایه گذاری به عنوان هلدینگ ، تعیین تکلیف شرکت های زیر مجموعه برای اصلاح ساختارشان است. صدر تامین در حال حاضر ( صنایع کاشی و سرامیک الوند، کاشی و سرامی سعدی، لعابیران ، صنایع خاک چینی ایران ، معدنی املاح ایران ، پشم شیشه ایران ، فرآورده های نسوز ایران و صنایع مس شهید باهنر ) را به عنوان شرکت های وابسته بورسی خود در اختیار دارد.

اگر چه این آزادی عمل برای معافیت مالیاتی و افرایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از سوی سازمان امور مالیاتی و سازمان بورس به شرکت ها داده شده، اما ظاهرا شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی و شستا مانند (تیپیکو و تاصیکو )چندان علاقه ای به این موضوع از خود نشان نداده اند. در «تاصیکو» اما با وجود حدود 8شرکت بورسی ، تاکنون 2 شرکت رسما برای تجدید ارزیابی اعلام آمادگی کرده اند که البته مدیریت شرکت نیز نظر متفاوتی برای عرضه بیشتر تاکنون نشان نداده است.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در خصوص آخرین دستاوردهای این هلدینگ و سیاست های آن در اصلاح ساختار شرکت ها به خبرنگار بورس24 گفت : قانون رفع موانع تولید برای اصلاح ساختار مالی شرکت ها اجازه داد تجدید ارزیابی کنند و از این محل افزایش سرمایه بدهند. ماهم براساس سیاست های بورس و سیاست های «شستا» ، این موضوع رو مدیریت می کنیم.

افزایش سرمایه هلدینگ و 5 شرکت تابعه در سال 98

وی گفت: براساس مصوبات مجمع هلدینگ و شرکت های تابعه، افزایش سرمایه هلدینگ و 5 شرکت تابعه در سال 1398 در دستور کار قرار گرفت که افزایش سرمایه شرکت های معدنی املاح و خاک چینی انجام شد و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: تا جایی که امکان دارد از محل مطالبات و آورده سهامداران و اندوخته افزایش سرمایه خواهیم داد و محل تجدید ارزیابی ها اولویت آخر ما است.

این مقام مسئول در صدر تامین در مورد عرضه های اولیه شرکت های زیر مجموعه از جمله تاراز ( شرکت مشترک با توکا فولاد) و دیگر شرکت های زیر مجموعه صدر تامین گفت: دو شرکت زیرمجموعه صدر تامین (سهام سرام‌آرا و زغال سنگ طبس) به زودی وارد بازار می شوند، زغال‌سنگ طبس درمرحله پذیرش بوده و عرضه سهام سرام‌آرا در فرابورس منوط به ارسال گزارش 6 ماهه است تا برای عرضه آماده شود . همچنین شرکت تاراز قرار است وارد بورس بشود. ولی همه سهامداران باید در این مورد تصمیم گیری کنند.

وی در خصوص شایعه خرید سهام قشم ایر در توکا فولاد گفت: شرکت حمل و نقل توکا ، شرکت یک شرکت حمل و نقلی است. قطعا «کیس» هایی که بازده ای سرمایه گذاری داشته باشند ، بررسی می کند اما به هر حال هیات مدیره تصمیم گیر نهایی این موضوع است.

وعده دو برابر شدن سود را داده ایم ...

سلیمانی در پاسخ به این که از نظر برخی سهامداران تاصیکو در بورس رشد مناسبی نداشته و نگاه شما به بازار سرمایه چیست؟ گفت: صدر تامین 40 درصد از اردیبهشت ماه بازدهی داشته و 45 تومان توزیع سود داشته ایم، هم اکنون نیز وعده دادیم eps را دو برابر کنیم.

سهامداری می کنیم نه بنگاه داری ...

به گفته وی، سهام شرکت صدر تامین هم در حد معقول رشد 40 درصد داشته است.

مدیر عامل صدر تامین در مورد استراتژی های کلی صدر تامین در متنوع سازی پرتفوی و سرمایه گذاری گفت: ما طبق سیاست های شستا عمل خواهیم کرد و در حال حاضر برنامه را برای تصویب به هیات مدیره ارائه داده ایم و به صورت کلی در حوزه هایی ورود و از برخی حوزه ها خروج می کنیم .

وی گفت: جهت کلی این است که از بنگاه داری به سمت سهامداری حرکت کنیم ؛ به طور مثال ورود به صنایع فولاد ، مس، طلا و عناصر کمیاب و سهامداری در این حوزه اولویت شرکت است.

نگاهی به آخرین پرتفولیوی سرمایه گذاری صدر تامین

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24